יום חמישי, 9 בפברואר 2012

ראיון עבודה נוסף לתפקיד תמיכה טכנית בחברת בזק בינלאומי בפ"ת


ראיון עבודה נוסף לתפקיד תמיכה טכנית בחברת בזק בינלאומי בפ"ת
לאחר עשרות ראיונות עבודה ועשרות ראיונות טלפונים מבזק בינלאומי לתפקידי תמיכה טכנית בעיקר ופחות מאשר תפקידי שירות ומכירה כמובא כאן, ולאחר ראיון עבודה לתמיכה טכנית שלא הגעתי אליו בתחילת ינואר 2012 כמובא כאן ,ולאחר מייל מרכזת כ"א ותגובה ממירית מבזק בינלאומי בפוסט על למה אני כחרדי לא מתקבל לעבודה בבזק בינלאומי כמובא כאן

לא שלחתי שוב על קורות חיים לחברת בזק בינלאומי או שנשלח לחברה חסויה ,ולאחר שהקורס כבר נפתח בסוף ינואר 2012 , קבלתי טלפון בתחילת פברואר 2012 מרכזת כ"א מבזק בינלאומי ששמה טלי. היא שאלה אותי מספר שאלות קצת  פחות מהמובא כאן בראיון האחרון בנובמבר 2011 ודלגה על מספר דברים ללא התייחסות (כמו עבודה בשבת וחג ועל שכר העבודה) ובחרה בשבילי עבודה בתמיכה טכנית ולא שירות לקוחות.

כאמור אחרי ראיון טלפוני קצר (תוך הערת אגב, שהפעם היא מקווה שאני אהיה טוב יותר)נקבע לי יום היכרות ב-6  בפברואר ביום שני בשעה 13.30 ברחוב השחם 36 קומה 1 פ"ת .היא שלחה לי ספרון שנכתב לפני 8 שנים בערך ועוד קובץ שלא נפתח ובקשה שא אני לא יגיע שאני יודיע לה במייל או בהודעה טלפונית. הבטחתי שאני אגיע.

ניכר היה שהיא רצתה שאגיע לראיון בכל מחיר. וכמובן כאשר אגיע לראיון עבודה ,אני לא אתקבל לעבודה וגם לא אתקבל לראיון עבודה נוסף בזמן הקרוב. רצו כנראה לדעת מי הבחור שמנסה להתקבל לחברה שנה אחרי שנה וכותב גם פוסטים על ראיונות עבודה בבזק בינלאומי.

ניסיתי לדלות ממנה פרטים לגבי האם יש שיחה עם  ראש צוות והאם חותמים על חוזה עבודה וכיוצא באותו יום. היא אמרה שיש להתקדם בתחילה בתהליך,ובד"כ זה לא ביום אחד.

יום היכרות יכלול הצגה עצמית דינמיקה קבוצתית, מבחן טכני על מושגים באינטרנט וגם ראיון עם ראש צוות. נשלח לי הודעת sms  כתזכורת על הראיון מחר תמיד מבחורה ששמה ג'ני. בטלפון 0765014824. (למי שלא יודע קידומת טלפון קווי 076501 שייך לבזק בינלאומי) ותמיד מאחלת בהצלחה רבה.

עשיתי טעות והגעתי בדיוק ב-12.30 והפקידה אמרה שהראיון ב-13.30 . לקחתי את טופס הרשמה ומלאתי אותו בקפדנות כרבע שעה. בקשתי דף מפקידת הקבלה וכיסיתי בו את הטופס. עובדת של בזקבינלאומי שאלה אותי האם אני מויזה כאל? עניתי שלא (לא עובדים חרדים בויזה כאל בגבעתיים)

רק לקראת 13.20 הגיע המועמד הבא. 13.25-13.30 הגיעו עוד 3, סה"כ היינו 5 מועמדים. בחורה אחת לשירות לקוחות ו-4 בנים לתמיכה טכנית. אחד רוסי  נהג,אחד קצין קשר בחיל הים ואחד עצמאי שותף עם חנות פיצה שהיה בגילי והשאר בגילאים צעירים יותר.

בשעה 13.00 לערך חיכו 3 בחורים לראיונות עם ראש צוות .הם היו מראיון העבודה הקודם. לאחד נאמר לו בסוף שיצלצלו אליו והבנתי שמי שאומרים לו זאת ,הסיכוי שלו קלוש עד אפסי.אחד התבקש להישאר ויש לו סיכוי להתקבל.והבנתי את שיטת הגיוס למפרע ומה הסיכוי שלי להמשיך בתהליך.

יש קצת שינוי בתבנית ראיון העבודה. בתחילה יש סרטון תדמית על בזק בינלאומי על מספר עובדים של החברה. ונקבע ש-8 מתוך 10 עובדים מוקדמים. ואני שואל תוך כמה זמן מוקדמים, כי אני מכיר כמה עובדים שעובדים באותו תפקיד כבר כמה שנים? האם זה נכלל בעובדים שעוזבים או מפוטרים מהחברה על אי התאמה או כוללים את כלל העובדים? בחור ובחורה התחתנו ויצאו לחו"ל ועובדים קבוע במקום לעבוד באופן זמני בחברה.

מה שעולה מהסרטון הוא בדיוק להפך מציפיות וקבלה לעבודה של החברה- יש וידוי של עובדי החברה שהם באו לזמן פחות משנה ולבסוף נשארו והתקדמו בתפקיד. בזק בינלאומי לא תקבל עובד שיצהיר שלא יעבוד שנה לפחות,אך מקבלים באופן קבוע עובדים צעירים כאלה  שיודעים שלא יעבדו שנה כי הם לא מתאימים לתפקיד.
רכזת כ"א או המאבחנת לא דברה כלום על בזק בינלאומי או התפקיד עצמו אלא פתחה בסרטון.נשאלנו מה אנו יודעים על בזק בינלאומי.ענינו כמה תשובות חלקיות.

 התחלתי בהצגה עצמית הכי טובה שיש עם ההתאמה לתפקיד. לא נשאלתי שאלות כמו שאר מועמדים כמו איך אתה מתמודד עם לקוח קשה, עם שיחה אחר שיחה 8 שעות (שכחה את ההפסקה) ועוד, שרק מעיד על ההפליה מראש.

כמובן שנשאלתי למה אני מעונין לעבוד בבזק בינלאומי ואמרתי שכבר משנות 2000 הגעתי שנה אחרי שנה לראיון עבודה ולא התקבלתי ואני מעונין לעבוד בתחום האינטרנט והטכנולוגיה.והגיע הזמן כבר לקבל אותי לעבודה במקום עובדים לא מתאימים

לאחר ההצגה העצמית היה דינמיקה קבוצתית. דוגמת מה שהסברתי בפוסט זה.למרות שהדירוג היה מאד שונה בין אחד לשני ואנו רק 5 מועמדים ניתן לנו רק 7 דקות להסכמה כללית על הדירוג. כצפוי אני השפעתי על הדירוג ודירוג מקום 1 ו-2 היו הדירוג שלי ולא היה אף מועמד עם דירוג שלי.

לאחר שאמרתי שאם יש עוד כמה דקות נוכל להגיע להסכמה, רכזת כ"א טענה שקבוצות גדולות מאיתנו הגיעו להסכמה מאשר אנחנו באותו זמן.המשכתי לטעון שכאן יש הרבה הבדלים לעומת שאר הקבוצות הגדולות יותר.

לאחר דינמיקה הקבוצתית יצאנו להפסקה של כמה דקות. לאחריו רכזת כ"א נתנה לי ולבעל הפיצה מבחן טכני עם 20 שאלות . את השאלות מהמבחן והתשובות אני לא אעלה כאן בבלוג כי ממילא מי שמתאים מבזק בינלאומי שולחים להם את התשובות של המבחן. הרוסי וקצין הקשר היו בחדר עם ראש צוות והבחורה המתינה בחוץ.

אמרתי לבעל הפיצה שלא התקבלנו לתפקיד כי לא נשארנו עם ראש הצוות .עברתי את המבחן בקלות תוך כמה דקות ומסרתי את המבחן רכזת כ"א בחדר ואמרה שיתקשרו אלי בהמשך. היה חידוש שראיתי 3 דתיים שעובדים בחברה אבל לא מעבר לכך.   

כמו שאתם מבינים, אף אחת מבזק בינלאומי לא התקשרה אלי כדי להודיע לי שלא התקבלתי. המנהלים בבזק בינלאומי מפחדים מעובד כמוני שיכול לתפוס להם את התפקידים בחברה, והם לא יודעים איך להתמודד עם עובד חכם יותר מהם ,וכמבן מדובר בחברה חילונית טהורה ששונאת  חרדים ולכן הם לא מקבלים אותי לעבודה.


עדכון: רכזת גיוס בשם שירן מבזק בינלאומי  בשעה 18.20 (התקשרה אלי אתמול ב17.45 אך לא הייתי זמין) והודיעה לי כצפוי שלא התקבלתי ועדין שומרים את הזכות לפנות אלי בעתיד. אמרתי שלא יפנו אלי בעתיד אלא אם ישנו את נהלי העבודה שלהם שלא מקבלים עובדים לא צעירים משכילים שראשי הצוות שלהם לא יודעים לנהל ומפחדים שיתפסו להם את הקידום,ואני יודע מי מתקבל לעבודה טכנית רק צעירים בלבד חסרי השכלה. 


בשורה התחתונה אני לא מתכוון  ולא התכוונתי לעבוד בבזק בינלאומי בשום תפקיד.אין לחרדי מה לעשות בחברה שעובדיה החילונים שונאים חרדים ודתיים. היה לי בעיה אם אכן בזק בינלאומי היו מקבלים אותי לעבודה.אבל  אני יודע מראש שאין בכלל סיכוי כלשהו שאני אתקבל לעבודה,לכן אין לי כל בעיה להגיע לראיון עבודה ולא להתקבל לעבודה.אני רק מוכיח שוב ושוב לאותם חילונים שמאלנים שהחברה מפלה מועמדים ובעיקר דתיים חרדים. 

תגובה 1: