יום שני, 27 בפברואר 2012

למה אני מתאים לתפקיד שירות ובק אופיס ורפרנט ביטוח חיים ובריאות ?


למה אני מתאים לתפקיד שירות ובק אופיס ורפרנט ביטוח חיים ובריאות ?
הייתי בראיונות עבודה בכל חברות הביטוח וגם בעשרות סוכנויות ביטוח. אני מגיע לראיון עבודה בכל חברת ביטוח ובכל סוכנות ביטוח ,למרות שאני יודע שאני לא אתקבל מסיבות לא מקצועיות.

אני יודע שקימת הפליה מבנית בחברות ועסקים חילונים שלא מקבלים עובדים גברים חרדים (רק חילונים או חילוניות בעיקר),אז אני מגיע לראיון עבודה ,כדי לומר להם מה הם הפסידו שלא קבלו אותי לעבודה.

ראש צוות בחברה מפחד לקבל עובד שיותר חכם ממנו ויסכן אותו ביריבות על הקידום הבא. גם סוכן מפחד ולא מעונין בעובד שיודע טוב ממנו מה טוב יותר לעסק מבחינה שיווקית-שירותית.

0.ביצוע רוב השינויים הקיימים בפוליסה- פוליסה חדשה, הוספת\ביטול ריידר או כל הפוליסה.שינוי בתשלום והחלפת אמצעי תשלום,הוספת ילדים\בן זוג לפוליסה, הורדת ילד מפוליסת ההורים לפוליסה שלו. הוספת ושינוי מוטבים. שינוי הפיצויים ואי כושר עבודה, שינוי מסלול השקעה,הלוואות מביטוח מנהלים פנסיה וגמל. פדיונות של קופות גמל והשתלמות ופיצויים,הוספות לספורטאים ועוד-כל הצהרות בריאות הנוספים.שינוי הצהרת בריאות. בדיקת הפוליסה שהכל ממולא וכתוב נכון כולל החתימות. בדיקת הפוליסה במערכת הביטוח לאחר אישור ושידור הפוליסה. מעקב האם השינויים מבוצעים ובזמן.

0. טיפול בתביעות בריאות וחיים- קבלת המסמכים הלרבנטים, בדיקה מול הפוליסה הרלבנטית של הלקוח,העברה לרפרנט בחברת הביטוח, מעקב אחרי התביעה.

1.מעבר במבחני ביטוח של משרד האוצר: יסודות הביטוח וגמר פנסיוני. אני יכול להתחיל התמחות בשיווק\ייעוץ פנסיוני לפי החוק. חסר רק מעבר במבחן מקצועית א' ברשות ני"ע.יכול גם להתחיל התמחות בייעוץ השקעות- עברתי את אתיקה ודיני ני"ע.  

2.מאסטר ומומחה בתחום השירות , בנוסף ללימוד מהמומחים בתחום: העיתונאי הנודע גדעון רייכר בקורס תקשורת בתואר הראשון איך לענות ללקוחות לא מרוצים ולהפוך אותם ללקוחות נאמנים. ומד"ר נדב גולדשמידט בקורס בתואר השני איך לנהל ארגונים למצוינות בשירות ולתת שירות מצוין ללקוחות . ומלבד קריאת ספרים ויישומן לאיך נותנים שירות מצוין ללקוח.

שירות מצוין יגרום לנאמנות לקוחות ולחוסר נטישת לקוחות לסוכן\חברת ביטוח אחרת וגם להגדלת תיק הביטוח לעוד ביטוחים ופיננסים,וגם המלצה לעוד לקוחות לבצע עסקים עם הסוכן. ביצעתי סמינר בשירות לקוחות בתואר הראשון בהתמחות שיווק.

עונה לכל טלפון. יש רישום ביומן לכל טלפון ולכל הודעה לסוכן או לטיפול. שליחת תשובה ומענה תוך שעה-יום ללקוח. אותו הדין להודעת מייל מלקוח. כולל אלו ביטוחים יש ללקוח כמה הוא משלם, למה הוא צריך את הביטוח ואילו ביטוחים כדאי לו להוסיף.

3.בעל תואר 1 במנהל עסקים בהתמחות שיווק וגם מערכות מידע. ובעל תואר שני במנהל עסקים בהתנהגות ארגונית ומשאבי אנוש וגם מימון ושוק ההון.שניהם מהקריה האקדמית אונו. אני לא לומד ועובד בתחום אחד בלבד, אלא במספר תחומים, ומסוגל לאחד מספר תחומים שונים בשילוב לתחום אחד. מכונה מנהל מכלילן (לפי אדיג'ס)

4.מומחה בתחום סדר וארגון:  מסדר רשימת קשר לפי שם משפחה ופרטי או פרטי ומשפחה (ולא מעורבב) ,טלפון קוי ונייד, כתובת מייל, מקום עבודה, כתובת מגורים. בנוסף קלסרים לסידור השקים לפי חברות ולקוחות פרטיים ולפי תחום ולפי שנים : קופות גמל, קרנות השתלמות, ביטוח חיים, ביטוחי מנהלים ופנסיה. אפשר למצוא כל דבר בקלות ובמהירות.תיוק במהירות כל דבר בתיקים הרלבנטים. סידור התיקים לפי סדר אלף בית. כך  סדרתי לסוכן ביטוח יניב מושקוביץ מר"ג את כל המשרד.

5.גביה-מוציא דוח על חוסר תשלום הלקוח כתוצאה מביטול הוראת קבע או כרטיס אשראי, מברר עם הלקוח, לוקח מספר כרטיס אשראי חדש,או מחתים שוב על הוראת קבע חדשה בהתאם לנהלים,עם אפשרות לפריסת תשלומים. מקבל שקים מלקוחות, מצלם ומתעד ומעביר למפקחי הרכישה מידי שבוע עד חודש.  

6.כתיבת מדריך קצר למערכת חברת ביטוח או לתוכנת ביטוח- כתבתי מדריך לתוכנת הביטוח של חברת הפניקס בסוף 2008.

7.סריקה- כיום יש מספר תוכנות ביטוח שמושלבות עם סריקה. סורקים את החומר ושולחים ללקוח\לחברת ביטוח וכיוצא. מתועד לפי שם הלקוח או החברה.  

8.כתיבת נהלי עבודה בהתאם לחוק הביטוח ונהלי עבודה חברת הביטוח

9.מכירות ושדרוגים ללקוחות קימים וללקוחות חדשים- דרך הטלפון ודרך המייל וגם הודעה sms קצרה וגם במכתב בדואר-אצל הסוכן שדרגתי לכ100 לקוחות פוליסת תרופות סל הזהב מפוליסות ישנות כמו תרופות,סגולה וסגולה מורחבת. הוספת ריידר  קו ירוק- רפואה אלטרנטיבית. הוספת ילדים לפוליסת ההורים. 

עבדתי במכירות בחברת ביטוח דקלה במכירות פוליסות תאונות אישיות בשעות הערב שיחות יוצאות בלבד ללקוחות החברה- קופ"ח כללית. חלק מהסגירות ביטוח שלי היו ללקוחות שלא יכלו להתקבל לביטוח עקב מצב רפואי לא טוב.

בנוסף שעבדתי חברת ביטוח איילון (בתחום הגמל) בתיאום פגישות לסוכני שטח של קופות גמל והשתלמות וקופות פיצויים ללקוחות פרטיים ועסקיים קטנים בעיקר באזורים: י"ם,צפון,והשרון  והדרום. כולל  סגירות של העברות. עם הצלחה רבה בפגישות מקוימות והצלחה בסגירה של לקוח בפגישה הראשונה עם הסוכן עד 3 פגישות. חלק מהסגירה הייתה כבר בשיחה הראשונה שלי עם הלקוח\ה. הסגירות היו עשרות אלפים עד מאות אלפי ש"ח (לא תיאמתי לחברות גדולות או לעסקים גדולים).

עבדתי במכירות פרונטליות ברשתות שיווק מזון עם הצלחה ועמידה ביעדים. נעשה באופן וולנטרי,לא היה חלק מהתפקיד. אני מבצע הרבה תפקידים מעבר לתפקיד. אף פעם לא מבצע את התפקיד המוגדר בלבד, אלא תמיד מעבר לכך.

בנוסף שלמדתי כמה טקטיקות וטכניקות מכירה מספרי מכירה של מומחים במכירות.

10. עובד ורסיטלי עם ריבוי משימות-מסוגל לענות לטלפון לכתוב מייל או בדף ולדבר עם הסוכן ,לענות תשובה לשאלה. מסוגל לעבור ממשימה למשימה במהירות. עובד בזריזות ובמהירות. עובד טוב תחת לחץ (עובד פחות טוב תחת חוסר לחץ), בא לעבודה כדי לעבוד, ולא כדי להעביר את הזמן ולקבל משכורת בסוף החודש.

11. למידה מהירה- אני לא יודע את תוכנות הביטוח כמו שדר ועתיד. יחד עם זאת לימוד תוכנה פשוטה עד קשה לוקח לי בין יומיים לשבוע בלבד. כך למדתי את האופיס וכך למדתי גם את מערכות הביטוח של הפניקס וכלל. ואני לומד מהר בעיקר תוכניות ויזואליות (תמונות ולחיצת עכבר עם תפריטים מובנים)ולא תוכנות ישנות לא ויזואליות כמובן שאני זקוק קצת לרענון  של תוכנות הביטוח של חברות הביטוח.

12. רשתות חברתיות- אני חבר במספר רשתות חברתיות כמו פייסבוק טוויטר וגוגל + ולינקאדין. עשיתי סמינר ברשתות חברתיות בתואר השני. כיום יש שימוש נמוך מאד לחברות ביטוח ולסוכנויות ביטוח ברשתות החברתיות. אני יכול לתחזק את הקשר עם הלקוחות, וקצת להגדיל את הנוכחות שם כולל את הסיכוי למכירות ולהשגת לקוחות. כמובן שצריך ביצוע ראשוני של מומחה בתחום רשתות החברתיות.

13. מכיוון שעבדתי ולמדתי עם כל הגלויות: רוסים,אתיופיים,אמריקנים וצברים,אני מכיר את המבטא ואת סגנון הדיבור. יש הרבה נציגי שירות ומכירה שלא מבינים מה הוא מדבר.

14. תכונות עבודה- מקצועיות,יכולת הקשבה,יכולת ניסוח והסבר ושכנוע, סבלנות וסובלנות, אדיבות. קצת יצירתיות ויוזמה בכפוף לנהלי עבודה.

ממליצים – אם הגעתם עד לכאן,וקראתם את כל המעלות שכתבתי עלי,ועדין אתם צריכים ממליצים-זה אומר שאתם לא מאמינים לי ולא למה שאני כותב. אני לא עובד במקום עבודה שלא מאמין במה שאני מדבר ולא במה שאני מסוגל לעשות.

אני לא זקוק לשום ממליץ על העבודה המקצועית שמובאת כאן באורך. מצטער,הפסדת עובד מצוין, תקחו עובדים פחות טובים עם המלצות. אולי ההמלצות יגרמו שהעובד\ת שתקבלו יעבוד טוב יותר...

 אני כמובן מוכן לחתום על ניר וחוזה שכל הדברים הכתובים כאן נכונים כולל קנס כספי. וחוסר אמיתות הדברים יכולים להביא לתביעה ולפיצויים מצד המעסיק. אף עובד\ת לא יאמרו זאת. ולצערי רוב המעסיקים בדעה שלא צריך זאת (אבל אף אחד מהם לא קיבל אותי לעבודה...)

אני לא בחור מכוער אלא נאה(גם עם זקן ופיאות וכובע שחור), כך שאם אתה זקוק לתצוגת יופי במשרד,אתה לא צריך לקבל לעבודה רק בחורות ,אתה יכול לקבל גם גברים כמוני לעבודה.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה