יום ראשון, 12 בפברואר 2012

שינויים לרעה בכרטיס גמלאי של רשת מגה וכרטיס סניור קארד



שינויים לרעה בכרטיס גמלאי של רשת מגה וכרטיס סניור קארד
בתחילת פברואר 2012  (שתאריכו ינואר 2012)  קבלנו מכתב ממגה על שינויים לרעה בכרטיס גמלאי של מגה ועדכונים במועדון הגמלאים של מגה.

השינויים לרעה: לפני כן היה הנחה של 7% על כל המוצרים ולאחר השינוי רק 4%. השינוי יתעדכן ב-15 למרץ 2012. בנוסף ההנחה בקניות רק עד 2500 ש"ח לחודש בלבד ולא מעבר לכך,ולפני כן היה סכום גבוה יותר, כ-5000 ש"ח ויותר.


בנוסף דמי משלוח המוזלים ב-50% בסך 13 ש"ח מבוטלים ומשלמים דמי משלוח מלאים כמו שאר הלקוחות של 26 ש"ח. להזכיר שהגמלאים נזקקים למשלוח בעיקר לקניות גדולות כי הם לא יכולים להרים את משא הקניות בידיהם בדרך לבית גם כאשר יש רכב.

בנוסף צריך להחליף את הכרטיס הגמלאי בכרטיס אחר שנקרא סניור קארד.אם לגמלאי יש כבר כרטיס מועדון  you  או כרטיס אשראי you,אז הכרטיס מאחד את מועדון you או כרטיס האשראי you  ואת הנחת מועדון הגמלאי יחד, ויותר לא צריך 2 כרטיסים.

יש חובה לגמלאי בעל כרטיס גמלאי להצטרף למועדון סניור קארד. כרטיס הגמלאי הישן תקף עד סוף מרץ 2012 ,לאחריו אין כל הנחה. ולכן צריך להחליף את הכרטיס גמלאי הישן לכרטיס סניור קארד בהקדם. מובן שמי שלא החליף את הכרטיס עד תחילת אפריל 2012 לא יקבל שום הנחה של גמלאי אלא ישלם את הסכון המלא ללא כל הנחה.

איך מחליפים את הכרטיס הגמלאי בכרטיס סניור קארד? צריך למלא פרטים על גב יטופס המצורף, ולמלא פרטים למי שיש כבר כרטיס  מועדון you או כרטיס אשראי you. ולצרף תעודת זהות עם תעודת כרטיס הגמלאי. את הטופס והצילומים יש למסור בקופה ראשית רשת מגה או לשלוח בדואר לגלית שיינדמן מנהלת מועדון you בכתובת העמל 2 בפארק אפק ראש העין.

הכרטיס החדש סניור קארד מגיע רק לאחר חודש בדואר ישראל (לא כתוב האם בדואר רשום או לא והאם הדואר מאובטח או הכרטיס מאובטח),לאחר קבלת כל הטפסים והעברתםלרשת מגה. ולכן מי שלא ישלח את הפרטים עד תחילת מרץ 2012, יתכן ויקבל את הכרטיס החדש סניור קארד רק אחר תחילת אפריל ,ומתחילת אפריל עד קבלת הכרטיס כאמור לא יקבל כל הנחה וישלם מחיר מלא.

אין כמובן כל התייחסות האם הטפסים נאבדו ע"י עובדי מגה או שבדואר ישראל לא ישלחו את המכתב עם כרטיס סניור קארד בזמן או שיבוצע גניבה של הכרטיס סניור קארד ובעל כרטיס גמלאי יאלץ לשלוח טפסים שוב- האם יקבל הנחה? ונראה שלא יקבל כלל.

הורדת ההנחה מ-7% ל-4% מורידה את כדאיות הקניה במגה במוצרים רבים, ובעיקר במוצרי יסוד ופיקוח שברשתות זולות אחרות נמכרות בהנחה של 5-8%. אם אנחנו בעבר ועכשיו קנינו מוצרי יסוד ובפיקוח ברשת מגה בגלל ההנחה ומוצר זול במגה לעומת רשתות אחרות, אז עכשיו לאחר הורדת ההנחה מ-7% ל-4% נקנה את המוצרים ברשתות אחרות זולות יותר כמו רשת יש.  

רשת מגה בעצם מכריחה את הגמלאי להחליף כרטיס גמלאי (וגם כרטיס מועדון you) לכרטיס אחד אחר. למגה זה טוב כי חוסכת בקופה זמן העברת כרטיס (כרטיס אחד במקום 2 כרטיסים) וגם כרטיס גמלאי הישנים צריכים אישור של קופאית ראשית וכך חוסך זמן עבודה של הקופה הראשית וגם של הקופאית וגם של הממתינים בקופה.
בנוסף מגה בעצם מכריחה את הגמלאי לעשות גם כרטיס אשראי you שיש בו הנחה של 5% ל-10 מוצרים בחודש,ולקבל הנחה על מוצרים גדולה יותר ,כי בכרטיס סניור  קארד יש רק הנחה של 4%.

ההנחה של כרטיס גמלאי נמצאת רק במגה בעיר ולא במגה בול. ולכן גם שמעבירים את הכרטיס סניור קארד שכלול מכרטיס גמלאי וכרטיס מועדון you ,במגה בול הגמלאי יקבל רק את הנחות מועדון you ולא יקבל כל הנחה של כרטיס גמלאי ,כמו שהיה עד היום.

בנוסף גם צמצום הקניות ל-2500 ש"ח בחודש מורידה את כדאיות הקניה ובדיקה של קניות השלמה או עיקריות ברשתות אחרות. אם עד עכשיו הגמלאי קנה במגה כברירת מחדל ולא קנה ברשתות אחרות,אז לאחר החלפת הכרטיס והורדת ההנחה ל-4% והגבלת קניה עד 2500 ש"ח הגמלאי יבחן ויקנה ברשתות זולות אחרות ויתכן שיתברר לו שמגה בעיר יקרה (הרשת הכי יקרה שיש יחד עם שופרסל שלי) ולא יקנה כלל או יקנה קצת במגה למרות שיש לו הנחה לעומת קודם ,ובכך מגה יגרמו להורדת ההכנסות ולא לעלית ההכנסות.

כתבתי בפוסט בעבר על כך שמשפחה יכולה לנצל את יתרות ההנחה של גמלאי של מגיע לסכום הקניה המירבי, כרגע רשת מגה מורידה את הכדאיות בכפלים, גם אחוז ההנחה נמוך יותר וגם גודל הקניה המירבית בחודש יורדת. למקצת הגמלאים שהם לא בודדים ועם משפחה או עם משפחת הילדים בביתם (כיום עקב המחאה החברתית זה יכול להיות)


בשורה התחתונה באופן כללי אני לא חושב שמגה יקבלו יותר הכנסות מצמצום ההנחה מ-7% ל-4% והגבלת הנחת הקניה עד 2500 ש"ח אלא פחות הכנסות כתוצאה ממעבר של גמלאים לרשתות זולות אחרות.ואם כבר הגמלאי ממשיך לקנות במגה הוא יקנה פחות לעומת קודם.


עכשיו ב-15 בפברואר יש התייחסות קצרה בגלובס על כך בכתבה כאן 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה