יום חמישי, 16 בפברואר 2012

ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות בחברת שחר נזקי צנרת בר"ג


ראיון עבודה  לתפקיד שירות לקוחות בחברת שחר נזקי צנרת בר"ג
בהמשך לפוסט שכתבתי על ראיון עבודה טלפוני עם רכזת כ"א בשחר לפני שבועיים – אתמול ביום רביעי הייתי בפגישה נוספת עם יעקב מטרסו בלשכת תעסוקה בת"א. ספרתי לו שוב על הראיון הטלפוני עם רכזת כ"א משחר ושלא הוזמנתי לראיון. יעקב דיבר שוב עם יפה אלון משחר, רשמה את מספר הטלפון הנייד שלי ואמרה שמיטל תיצור איתי קשר.
יפה אלון  התקשרה אלי לאחר מספר שעות ושאלה האם מיטל יצרה איתי קשר ואמרתי שלא, והיא הזמינה אותי לראיון עבודה. קבעה איתי להיום חמישי בשעה 10.00 בבוקר. בבוקר פספסתי את האוטובוס שיצאה כמה דקות לפני אך הגעתי באוטובוס הבא לרחוב תובל 38 בר"ג ב-10.10.
פקידת קבלה נתנה כרטיס כניסה תמורת ת.ז (אפשר לעלות במדרגות, צריך כרטיס למי שרוצה מעלית) ועליתי לקומה 4, עובדת שם הסבירה לי איפה נמצאת יפה אלון.
הגעתי אליה ויפה שאלה אותי כמה שאלות: כמה מילים אני כותב בדקה במקלדת? האם עבדתי במוקדים? האם יש לי בעיה עם עובדות בנות במוקד (כנראה רוב העובדים) וציינה שיש עובדות דתיות וגם רווקות, לאחר שאמרתי שיש ליבעיה עם זה אך אני יכול להסתדר (אני עדין רווק) – ואני לא עושה פשרות,בדת גם כאשר מדובר בפרנסה.  
לבסוף ציינה שמיטל רכזת כ"א לא נמצאת כאן ואני יעלה לקומה 6. עליתי לקומה 6 חיכיתי דקה לערך ומיטל שאלה האם אני מחכה לה? עניתי שכן. כצפוי בחורה צעירה רכזת כ"א.
הראיון לקח בערך כ-20 דקות.עניתי על מה שנשאלתי ולא מעבר לכך,אי אפשר היה להרחיב מעבר לכך.הבחורה נתנה הרגשה ותחושה כלפי (כלפי מרואיין) שאי אפשר להיפתח מולה (חסרון גדול כאשר מדובר במראיינת)
לאחר ששאלה אותי פעמיים מה שלומי , היא שאלה האם הבאתי קורות חיים ? ואמרתי שלא. כבר מתחילת הראיון הבנתי שיש לי סיכויים קלושים להתקבל,כאשר על השולחן היו טפסים (פרטים אישיים, חוזה עבודה וכיוצא) של מועמד חדש לחברה,הסתכלתי בהם תוך משמוש ,ומיטל אמרה שהטפסים לא עבורי – זה סימבולי.
יפה אלון אמרה שיתכן שמיטל תראה לי את המוקד וכיוצא, מעבר לראיון לא היה כלום. אמרתי את מקומות העבודה האחרונים באקדמיה ובמוקדי חברות הביטוח (מכירות,מתאמי פגישות, ושירות לקוחות) עם ידע בביטוח-רלבנטי מאד לתפקיד.
לא אמרתי שעבדתי בסוכנות ביטוח. לא יכולתי לומר שאני מאסטר בשירות. לא אמרתי שאני יכול ללמוד את התוכנה של החברה תוך יום יומים. לא אמרתי שאני העובד הכי טוב שיש בתחום השירות, ואם רכזת כ"א קבלה בחורות עד גיל 25 עם פחות ידע והשכלה וניסיון תעסוקתי, אז אני בטח מתאים יותר.
רכזת כ"א דברה קצת על החברה ועל התפקיד, נציג שירות לקוחות בתחום התפעול, קבלת קריאות ופניות של לקוחות בתחום המבנה והבית,בדיקת זכאות לקוח,תיאום עם נותן שירות עם הלקוח, מעקב אחרי התיקון של נותן השירות (האם הגיע,לא הגיע , הא הגיע בזמן, האם יש בכלל נותני שירות, האם יש בעיה לאחר התיקון וכיוצא)
אמרה שיש מעין הדרכה קורס למשך שבוע עד חודש לצורך כדי להסביר וללמוד על ביצוע התפקיד(כולל הדרכת שירות), לימוד התוכנה של החברה(לא אמרתי שאני יכול ללמוד את התוכנה תוך יומיים בלבד),האזנות שיחה במוקד וחונכות שיחה ע"י נציג ועוד.
השכר: 23 ש"ח לחודש הראשון, לאחר מכן 25 ש"ח לשעה, ולאחר חצי שנה 26.88 ש"ח לשעה. שכר הוגן. יחד עם זאת יש לזכור ששכר המינימום עולה ביולי 2012 עוד חצי שנה. כמובן פנסיה לאחר חצי שנה כחוק וכן נסיעות חופשי חודשי.
שעות עבודה: אין משמרות, 8-16.30 מראשון עד חמישי, ושישי כל שבועיים (לא ציינה שעות, אני מעריך 8-13 לערך) לא עובדים בשבת.
התפקיד עצמו הוא שירות נטו, אין מכירות כלל.(למי שמפחד ממכירות או משירות ומכירה ,זה מתאים) היא ציינה עדין, יתכן שיהיה בעתיד. לא אמרה האם יש התחייבות כלשהי או כל התחיבות אחרת. לא דברה כלל על קידום, ואני מניח שאין,ולא שאלה אותי על כך.
 רכזת כ"א שאלה- האם אני יודע להקליד מהר? כי צריך לכתוב במדויק את דברי הלקוח ולכתוב תוך כדי שיחה ולא לאחר השיחה. עניתי שאני מעריך שאני מקליד 40-50 מילים בדקה.
רכזת כ"א שאלה, איך אני עובד בתנאי לחץ? עניתי שאני עובד הכי טוב בתנאי לחץ, לא אוהב שאין לחץ ואין עבודה.
רכזת כ"א שאלה איך התמודדתי עם לקוחות קשים? ואמרה בנשימה אחת, אני מניחה שתאמר שלא היו לך לקוחות קשים. אמרתי שב"ה היו לי לקוחות קשים מועטים, ולפי מחקר לקוחות קשים הם 1% מקסימום 5%. טפלתי בהם ע"י שמיעה ואמפתיה
והוספתי שגם אמרתי ללקוח שהתלונן על משך זמן התביעה,שהוא יכול לתבוע את חברת הביטוח (זה לא מוצא חן בעיני הרבה מנהלים זוטרים ובכירים, אבל זו אחת הדרכים לשירות טוב יותר! ולתיאום פגישות ומכירות גדולות יותר! בדוק אצלי)
רכזת כ"א שאלה על זמן התעסוקה שלי במוקדים טלפונים ולמה לא המשכתי לעבוד התפטרות או פיטורין. (יש כבר תירוץ שאני לא עובד לטווח הארוך ,למרות שלפני כן עבדתי 3 שנים באבטחה ולאחר מכן 2 שנים וקצת באקדמיה).
לאחר שאמרתי שפיטרו אותי מדקלה ביטוח, היא הניחה מיידית שגם פיטרו אותי מאיילון גמל,מה שלא נכון,כי אני התפטרתי. לרכזת כ"א אסור להניח הנחות, יש לשאול ולשמוע מהמועמד לעבודה,לכן יש ראיון כדי לשמוע מהמרואיין ולא כדי להשמיע את עצמך.
רכזת כ"א לא שאלה את השאלה המרכזית- למה אתה מתאים לתפקיד, ולמה שנקבל דווקא אותך ולא אחרים? לא שאלה האם אני מסוגל לשבת 8 שעות ולענות לטלפונים
בסוף הראיון היא אמרה שתיצור איתי קשר בשבוע הבא (אם בכלל,ואם בכלל אני אתקבל, בטוח שהיא לא תתקשר...) ויש הרבה מועמדים שהיו ויהיו בראיונות, אמרתי שאני בטוח שלמשרה יש הרבה מועמדים שהרי חברת שחר היא מבוקשת.
אחלתי לה המשך יום מקסים והרבה בריאות, והיא ענתה, תודה ..(מותק, זה מה ששמעתי, כנראה שאמרה משהו אחר..) במשך הראיון נכנסו לה לטלפון הניד החכם הרבה שיחות(הטלפון ברטט),היא לא ענתה רק הסתכלה והעבירה לתא הקולי או שנתקה,הטלפון היה על השולחן לידה ולא במגירה.
הערות והוספות על ראיון עבודה בשחר, מוזמנים לכתוב למטה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה