יום חמישי, 9 בפברואר 2012

טיפול לשכת תעסוקה בתלונה נגד מנהלת לשכת התעסוקה ביהוד


טיפול לשכת תעסוקה בתלונה נגד מנהלת לשכת התעסוקה ביהוד
בהמשך לפוסט הקודם מכתב תלונה נגד מנהלת לשכת התעסוקה ביהוד אורה שאלתיאל למנהל פניות הציבור בגוש דן מר יעקב מטרסו, מה אתם חושבים שלשכת תעסוקה פעלה בהמשך לתלונה? עברו כבר שבועיים וחצי ויותר!

כצפוי,אין שינוי במדיניות לשכת תעסוקה. לא נערך כל בירור משמעתי בתלונה עם מנהלת לשכת התעסוקה ביהוד אורה שאלתיאל ומולי, ולא נבדק האם הטענות שלי כלפי מנהלת לשכת התעסוקה ביהוד אורה שאלתיאל נכונות או לא.

מנהלת לשכת התעסוקה ביהוד אורה שאלתיאל יכולה וממשיכה במעלליה,והיא עוד טוענת שהממונים עליה מרוצים ממנה.ואני דורש עבודה שלא מרוצה מהשירות שהיא נותנת. ההגדרה לא מרוצה לא נכון כלל, את כלל לא נותנת שירות, או שירות גרוע. לא מרוצה הוא כאשר את נותנת שירות כלשהו ברמה מסוימת סבירה אך אני מבקש ברמה גבוהה.

בנוסף מנהלת לשכת התעסוקה ביהוד אורה שאלתיאל עושה עבודה סלקטיבית: לדורשי עבודה אחרים שחפצת ביקרם נותנת עבודה מתאימה ולדורשי עבודה אחרים נותנת עבודה לא מתאימה או לא נותנת כלל.

אז להזכירך, גם נהג שנהג למופת 40 שנה, אם הוא עשה תאונות דרכים והרג אדם-מקומו בכלא. שירות הוא לכלל דורשי העבודה ולא עבודה סלקטיבית-לדורש עבודה זו אתן שירות ולדורש עבודה אחר לא אתן שירות.

בנוסף, בקשתי ודרשתי לעבור ללשכת תעסוקה אחרת בפ"ת,בני ברק או ת"א שמטפלים בדורשי עבודה אקדמאים ויש יותר אפשרויות השמה ותעסוקה וכן יודעת לטפל בי כדורש ומחפש עבודה מתאימה, אך עד כה עברו שבועיים מקבלת המכתב ע"י מר יעקב מטרסו ודבר לא נעשה.

מר יעקב מטרסו אמר לי שלפי נהלי לשכת תעסוקה אין אפשרות לעבור מלשכת תעסוקה ללשכת תעסוקה אחרת על מנת לא ליצור עומס בלשכה תעסוקה מסוימת לעומת אחרת. אישור על מעבר מלשכה ללשכה תעסוקה אחרת נתון למנהל המחוז.

אמרתי לו מספר פעמים בטלפון וגם במכתב וגם בפגישה עימו שיעביר את הבקשה שלי למנהל המחוז על מנת שיאשר זאת, ואם הוא לא מאשר, לקבוע לי פגישה עימו, אך מר מטרסו לא עדכן אותי האם העביר הבקשה או לא והאם יש תשובה שלילית או חיובית,ודבר לא נעשה.

הדבר היחיד שמר מטרסו עשה הוא לתת לי שירות במציאת הצעות עבודה אצלו במשרד במשך שעה וחצי ביום שני שעבר.זה ממש לא מובן מאליו ,כאשר כל פקיד לשכת תעסוקה בקושי נותן לך הצעה ומתייאש לאחר דק למצוא לך עבודה.

הוא מצא לי מספר משרות רלבנטיות והיו גם מספר משרות שכבר לא היו רלבנטיות ,כי המעסיק קבל עובדים, אך לא עדכן את לשכת התעסוקה וגם לא מקבלי העבודה. נגשתי לראיונות עבודה כמו שכתבתי כאן בפוסטים קודמים,אך המשרות לא מתאימות,לא מבחינת העבודה עצמה אלא מבחינת מסגרת העבודה.

ביום חמישי שעבר ,לאחר שהגעתי ללשכת תעסוקה ביהוד לצורך רישום וקבלת עבודה, מנהלת לשכת התעסוקה ביהוד אורה שאלתיאל רק רשמה אותי ושאלה מה עלה עם הצעות העבודה שנתן לי מר יעקב מטרסו. היא לא נתנה לי הצעות עבודה חדשות כלשהן, וגם לא טרחה לבדוק הצעות עבודה רלבנטיות במערכת לשכת תעסוקה.

לאחר הביקור בלשכת תעסוקה ובראיונות עבודה עדכנתי את מר יעקב מטרסו והוא הציע לי לקבוע איתו עוד פגישה ביום שלישי השבוע. בנוסף גם אבא שלי דיבר איתו. כמו שציינתי אמרתי לו שחשוב לי לעבור ללשכת תעסוקה אחרת (ת"א,ב"ב,פ"ת) ואני לא ממשיך בלשכת תעסוקה יהוד.

כאמור מר מטרסו לא עשה דבר בענין במעבר ללשכה תעסוקה אחרת ,ולכן גם לא הגעתי לפגישה שנקבעה. מר מטרסו התקשר אלי מדוע לא הגעתי (חשב שקרה לי משהו) ואמרתי לו כאמור שאני דורש תחילה לעבור ללשכת תעסוקה אחרת, הוא לא צריך לעשות את העבודה של לשכת תעסוקה יהוד,ואני לא מתכוון להגיע רק לרישום ללשכת תעסוקה יהוד.ולכן אין לי כל כוונה להיפגש איתו גם לצורך קבלת עבודה עד שהדבר יוסדר.

הוא שאל אותי האם אני מסכים שאני יעבור ללשכת תעסוקה בת"א ואני יטופל אצלו ולא אצל הפקידים בלשכת תעסוקה בת"א ? אמרתי לו שאין לי כל בעיה עם כך. יש לי בעיה עם לשכת תעסוקה יהוד שלא נותנת שירות ולא עבודה. אני מעונין לעבור ולעבוד עם עובדים מלשכת תעסוקה שנותנים עבודה.

היום יש עיצומים בלשכת התעסוקה ולא מקבלים קהל כתבתי לו מכתב במייל שכאמור עבר כבר 4 שבועות משליחת המכתב ו-3 שבועות מהתיחסות שלו למכתב ועדין לא קבלתי כל תשובה לגבי המעבר מלשכת תעסוקה יהוד לת"א או לב"ב. וציינתי שאם לא אקבל תשובה חיובית או שלילית עד שבוע הבא ממנהל המחוז ,אצטרך להשתמש בפניות לגורמים נוספים רלבנטים בכירים יותר לטיפול,כמו: מנכ"ל לשכת תעסוקה, נציבות שירות המדינה ושר התמ"ת וכיוצא.

מכיוון שהסירוב באמצע נובמבר 2011 שנתנה לי מנהלת לשכת התעסוקה ביהוד אורה שאלתיאל ונידון בועדת הערר בתחילת ינואר 2011 (חודש וחצי אחרי) הוסר ובוטל, ודרך אגב עד היום לא קבלתי כל תשובה על כך. ומכיוון שאני עדין לא דורש הבטחת הכנסה ולא מקבל כסף מביטוח לאומי , אז מנהלת לשכת התעסוקה ביהוד אורה שאלתיאל לא ממשיכה ולא יכולה לתת לי סירובים.

מכיוון שכך מנהלת לשכת התעסוקה ביהוד אורה שאלתיאל גם לא מציעה לי כל עבודה, כי תכלית נתינת העבודה של מנהלת לשכת התעסוקה ביהוד אורה שאלתיאל לדורש עבודה היא האפשרות לתת לו סירוב כאשר יסרב לעבוד,ולא הסיכוי שהוא יעבוד באותה עבודה. רק כאשר אפשר לתת סירוב,היא נותנת עבודה.

כמו שכתבתי במכתב התלונה בפוסט הקודם לא בקשתי שהיחס של מנהלת לשכת התעסוקה ביהוד אורה שאלתיאל ישתנה, כי אני לא מצפה שעובד ציבורי ותיק שהסיכוי לפטרו קלושים שהסיבה העיקרית שהוא מגיע לעבודה היא לקבל כסף בסוף החודש על אי עבודה ולא כדי לעבוד ולתת שירות לדורש העבודה שיוכלו להתפרנס 
בכבוד עם שמירת זכויותיהן ולא רק חובותיהן.

כמו שכתבתי בפוסט בעבר,אני לא מצפה שלשכת התעסוקה ביהוד לא תמשיך להיות לשכת התייצבומט ותבצע עבודה רק של רישום דורש העבודה במערכת ורישום סירוב.ואני לא מצפה דבר מאיש\ה חילונית אכן תיתן שירות לדורש עבודה דתי\חרדי. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה