יום חמישי, 23 בפברואר 2012

ראיון עבודה לתפקיד מכירות טלפוניות בחברת נטוויז'ן בפארק אפק ראש העין



ראיון עבודה לתפקיד מכירות טלפוניות בחברת נטוויז'ן בפארק אפק ראש העין
בהמשך לראיונות הטלפוניים שכתבתי עליהן לפני מספר פוסטים, התקשרה אלי אתמול בערב ביום רביעי רכזת כ"א מנטוויז'ן ושאה האם אני מגיע לראיון עבודה מחר? אמרתי שכן.

יחד עם זאת שאלתי האם הראיון מתחיל ברבע ל-2 בצהרים או שיתחיל לא בזמן לאחר רבע-מחצית השעה ב-2 ורבע? היא ענתה שצריך להגיע ברבע ל-2 והראיון עבודה יתחיל ב-2 בדיוק. ולאחר שלחצתי יותר, היא ענתה שהסגנון שלי לא נראה לה והראיון יתחיל ב-2 בדיוק ומי שיגיע מעבר ל-2 לא יכנס.

אמרתי לעצמי נחיה ונראה- נטוויז'ן לא שונה משאר חברת התקשורת שמזלזלות בזמן של המועמדים ותמיד הראיון באיחור רבע-מחצית השעה, כי המומעד המתאים הקבוע מראש תמיד מאחר ורכזות כ"א והמאבחנות תמיד מחכות ולא מתחילות בלעדיו.

לאחר השיחה נשלחה איל הודעת sms על ראיון העבודה מחר, תואר המיקום והשעה והחברה.וחידוש בקשו ת.ז קורות חיים וטלפון של ממליץ. אני ועוד 4 מועמדים הגענן כבר ב-13.40 ומאבחנת לקחה את ת.ז לשם זיהוי וגם קורות חיים(מתברר שנטוויז'ן רוצה לחסוך את הדפסת קו"ח ולכן מבקשים מהמועמדים להביא קו"ח).

השעה 14.00 הגיעה ואין כל התחלה. הגיע 2 ורבע ובחור נוסף הגיעו ואחריו מיד הגיעו 2 המאבחנות להתחיל את ראיון העבודה. כצפוי גם לא התחילו בזמן גם חיכו למועמד מאחר, וכמובן כצפוי גם קבלו את אותו מאחר לעבודה,למרות שאין לו כל ידע וניסיון במכירות כלשהן. הקטע שאנו דברנו על אמינות. האמינות מנטוויזן והלאה.קבלנו ת.ז שלנו חזרה   

כאמור היינו 6 מועמדים: 3 צעירים, בחורה צעירה ערביה, מבוגר דתי 55, ואני מבוגר 35. ראיון העבודה הוא בעצם מרכז הערכה לכל דבר: הצגה עצמית,דינמיקה קבוצתית, שאלות על מכירות ושירות,ראיון עם ראש צוות.

המאבחנות מאדם מילוא שאלו בתחילה אם יש שאלות. וכאשר לא היו שאלות ,שאלו שוב ושוב האם יש עוד שאלות (פעם ראשונה שאני נתקל בדבר הזה) מי שענין את הצעירים זה היעדים (שמראש אני אומר שהם לא יעמדו בהם) הפעם לא דברתי בתחילה,נתתי לצעירים לדבר תחילה. הבחור המאחר כצפוי דיבר ראשון. המבוגר, הצעירים הערביה ואני אחרון.

שאלות המאבחנות : למה אתה מעונין בחברת נטוויז'ן? למה אתה מעונין לעבוד במכירות? אילו עבודות עשית בשנים האחרונות?(למרות שהעבודות לא רלבנטיות למכירות, וכאשר עניתי על ניסיון התעסוקתי שלי במכירות, שאלו אותי על עבודת השירות באקדמיה בלבד),

מה אהבת בתפקיד שעשית? מה לא אהבת בתפקיד? מה הקשיים שאתה צופה בתפקיד מכירות טלפוניות? (תשובת הצעירים- אין כל כך קשיים צריך להסתגל בתחילה,חשוב לעשות כסף. כל מי שמבין במכירות מבין שהם לא יודעים ומבינים דבר במכירות) למה עזבת את התפקיד?

כצפוי אותי שאלו כמה שפחות שאלות לעומת השאר, ולא שאלו שאלות לענין. השאלה העיקרית למה אני חושב שאתה מתאים לתפקיד? לא נשאלת וברור למה. מי שמתקבל לא עונה כלל לדרישות התפקיד כי הוא לא יודע למכור, אין לו ידע וניסיון תעסוקתי מספק למכירות, אבל את המאבחנות זה לא מענין, כי הם כבר בחרו מישהו "מתאים".

לאחר מכן דינמיקה קבוצתית,חילקו עטים וניירות. צריך לכתוב 4 תכונות של מכירות ולדרג אותם מהחשוב לפחות חשוב. לאחר מכן דיון בקבוצה ולדרג אותם לפי הסכמה,ונתנה 6 דקות לגמר הסכמה בדיון.

אני כתבתי טיפול בהתנגדויות-כושר שכנוע, הקשבה,אסרטיביות,מקצועיות (סבלנות). סגרנו בכושר שכנוע,אמינות,אסרטיביות,סבלנות (הקשבה)

אם מועמדים לתפקיד מכירות לא מבינים שהכי חשוב זה טיפול בהתנגדויות (ולכן צריך למכור,כי ללא התנגדות הלקוח-הלקוח היה מתקשר לחברה לקבל המוצר\השירות) ובנוסף גם לא כתבו כלל הקשבה להתנגדות הלקוח ולתשובות הלקוח וגם לא ציינו בתכונות החשובות- הם לא ראויים לתפקיד.

במכירות טלפוניות לא צריכים סבלנות-זה לא תכונה חשובה ועיקרית , המוכרים בטלפון צריכים להוביל את השיחה ואת הלקוח ולסגור עסקה. זה לא מכירה פרונטלית או מכירה מורכבת שצריך סבלנות.  

כצפוי לאחר הדינמיקה, המאבחנת שאלה כל אחד איך הוא הרגיש ופעל בדינמיקה הקבוצתית. אני עקצתי ואמרתי למאבחנת שעמדתי ביעדים שקבעתי עם הדירוג,והמועמדים חסרי ניסיון תעסוקתי במכירות. כאשר יעשו מאות ואלפי שיחות מכירה כמוני, הם יחשבו וידרגו אחרת.

המאבחנת הוציאה אותנו להפסקה של 10 דקות, ובקשה שנרשום שם ומייל על טופס כדי שיוכלו ליצור איתנו קשר (במקום שהיא תעשה זאת, כי הרי יש לה קורות חיים של כולם) וכן כדי שתוכלנה לבחור את המועמדים שממשיכים או לקבל מהם יותר פרטים.

המאבחנת אמרה שנקבל תשובה תוך 48 שעות,(הכוונה ביום ראשון ושני,אז למה לא אומרים  במפורש בראשון שני?) ושאלתי אותה הרי אמרו לי שהקורס יתחיל ביום ראשון? וענתה שהקורס נדחה מיום ראשון,כדי שתוכל להכניס גם מועמדים מהיום ביום חמישי, וכצפוי לא אמרה מתי מתחיל הקורס.

כצפוי הצעיר המאחר התבקש להישאר עם עוד בחור (שבקושי היה שותף בדינמיקה קבוצתית ,עם ניסיון מכירתי של חצי שנה ברדיפה אחרי לקוחות בקניון..).כמובן שהמאחר התבקש לחכות בחוץ, כדי שהוא יישאר אחרון.
מי שלא מבינ\ה למה לחברת נטוויז'ן יש עליה בנטישת לקוחות בחודשים האחרונים יותר מכל חברות התקשורת ,קיבל תשובה. מקבלים ומשאירים עובדים שלא יודעים למכור.

אמרו שמרכז הערכה יהיה 3 שעות ולקח שעה בקושי. עד 15.20. 

נתתי לנטוויז'ן הזדמנות, והן ממש לא ניצלו אותה.אלא המשיכה באותה שיטה של הפלית עובדים. העדפת צעירים חילונים מאשר מבוגרים, דתים וערבים.המאבחנת מאדם מילוא הוכיחה שוב שהיא לא מקצועית והיא כפופה להחלטות החברה המזמינה.שיחפשו אותי עכשיו. פחות מתפקיד ראש צוות, אין לי מה לעשות שם. 


ביום ראשון קבלתי הודעת מייל בכותרת מועמד\ת יקר\ת  וגם במייל עצמו אותה כותרת. האם נטוויזן לא יכולה לשלוח מייל מותאם לגבר או לאישה? האם קשה לחברה לשלוח את השם הפרטי בכותרת? פשוט מדובר במייל סטנדרטי ללא כל רגש, מה שמביע את השירות הגרוע של החברה ואת מחלקת משאבי אנוש הלא מקצועיים.


וזה המייל: לצערנו, על סמך תהליך המיון שעברת לא נמצאת מתאים/ה לתפקיד נציג שירות לקוחות (ולא מכירות טלפוניות ! איזה טעות) בנטוויז'ן מקבוצת סלקום. (מענין איך ילד עם חוסר ניסיון וידע במכירות כן מתאים?)
ברצוננו להדגיש כי מאפייני התפקיד ודרישות החברה הינם ספציפיים ביותר, וחוסר התאמתך לתפקיד זה, אינו מעיד על כישוריך הכוללים  והתאמתך לתפקידים נוספים בנטוויז'ן ובחברות אחרות.
אנו מודים לך על שלקחת חלק בתהליך הממושך ומאחלים לך הצלחה רבה בהמשך.
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה