יום חמישי, 9 בפברואר 2012

מכתב תלונה לפניות הציבור נגד מנהלת לשכת תעסוקה ביהוד אורה שאלתיאל


מכתב תלונה לפניות הציבור נגד מנהלת לשכת תעסוקה ביהוד אורה שאלתיאל
לכבוד מר יעקב מטרסו מנהל פניות הציבור לשכת תעסוקה גוש דן
הנדון:שירות לקוי וחוסר הפניות עבודה ממנהלת לשכת תעסוקה יהוד אורה שאלתיאל

הדבר הבסיסי היחיד שמנהלת לשכת תעסוקה ביהוד יודעת לעשות באופן המיטבי הוא לרשום התייצבות ולתת סירוב ולשלול קבלת כסף מהבטחת הכנסה

אני בחור חרדי שנעניתי לאתגר החילוני: יש לי תעודת בגרות מלאה מתיכון חילוני בקרית אונו ,עשיתי צבא שנתיים חיל האוויר דרגת שחרור סמל (סיבת שחרור- עובד מנהלה וצמצום הכוחות הסדירים) אני אקדמאי בעל תואר 1 ו -2 במנהל עסקים במגוון התמחויות:שיווק, מערכות מידע, משאבי אנוש והתנהגות ארגונית,ומימון ושוק ההון.

מכיוון שבשנים 2000-2003 התייצבתי בלשכת תעסוקה ולא קבלתי עבודה ראויה וקבלתי שירות גרוע(קבלתי כמה חודשים הבטחת הכנסה,בעיקר עקב קורס בסוף 2002 במחסנאי ממוחשב),חשבתי שלאורך השנים לשכת תעסוקה שיפרה את השירות בפרט עקב האינטרנט ועכשיו ב-2011 -2012 יש לי סיכוי טוב יותר למצוא עבודה.

אני בגיל 35 וחצי ואני מתייצב בלשכת תעסוקה ביהוד ביום  חמישי בבוקר בין 9-11. מכיוון שאין כבר לשכת תעסוקה לאקדמאים בפ"ת, אני מחויב לקבל הפניות לעבודה  ממנהלת  לשכת תעסוקה ביהוד, אורה שאלתיאל בלבד ולא משאר הפקידות (ציפי וקרן),רק כאשר אורה שאליתיאל לא נמצאת, אני יכול לפנות לציפי ולקרן.

אני לא מקבל וגם לא דורש אבטלה ולא הבטחת הכנסה מביטוח לאומי. למרות שעבדתי שנה שלמה ב-2010 במשרה חלקית ופוטרתי מחוסר עבודה, לא דרשתי דמי אבטלה מביטוח לאומי ,וגם התייצבותי בלשכת עבודה היא לא על מנת לקבל הבטחת הכנסה. אני לא לוקח כסף מהמדינה כמו שאר הפרזיטים החילונים שלא רוצים לעבוד או כי מגיע לי לקבל ללא עבודה. המטרה העיקרית והבלבדית שלי היא שאני מחפש עבודה טהור ודורש עבודה בתחום.

אני מתייצב מסוף אוגוסט 2011 עד כה אמצע ינואר 2012 מידי שבוע  ואף יותר מפעם בשבוע לעיתים עד כה בלשכת תעסוקה ביהוד. כאשר אני מתייצב בלשכת תעסוקה ביהוד לא ביום חמישי ,יום ההתייצבות, אני לא מקבל כל עבודה יזומה ממנהלת הלשכה אורה אלא רק רישום בלבד. רק לאחר שאני מבקש ודורש עבודה אני מקבל איזה עבודה לא ראויה כלל.

לרוב אני מקבל רק הפנית עבודה אחת בלבד מקסימום שנים, מספר פעמים קבלתי 3-5 הפניות (ש-2 הפניות לא רלבנטיות).
לא קבלתי כלל יעוץ תעסוקתי כלשהו מאורה מנהלת התעסוקה ביהוד , לא שמעתי דבר על זכויות האקדמאים בלשכת תעסוקה שנבדלים ממי שלא אקדמאי.
לא קבלתי כל הצעה להסבת אקדמאים, או להסבה מקצועית. וכמובן שלא קבלתי כל קורס מקצועי למרות שאני מובטל וגם חרדי.
לא קבלתי כל הצעה למכרזים של השירות הציבורי, וגם אין בלשכת התעסוקה ביהוד כל פרט על כך.

לאחר שהתוודע לי שיש יועץ תעסוקתי ביהוד,בקשתי להיפגש איתו(נקבע לי פגישה ב-9 בבוקר בדיוק ביום 
השביתה עד 10 בבוקר ,ומלשכת תעסוקה לא טרחו ליידע אותי בטענה שאני צריך לשמוע חדשות ולהבין שהפגישה תהיה ב-10 ולא ב9 וחצי, וכך חיכיתי 45 דקות,כי באתי מוקדם יותר)

היועץ התעסוקתי במקום לתת לי ייעוץ אילו עבודות אני יכול להתקבל, איזה דברים אני צריך להוסיף או לגרוע כדי להתקבל,איזה הסבה מקצועית הוא מציע וכיוצא שזה התפקיד שלו, אז רוב שעת הייעוץ הוא דיבר על קורות החיים שלי שהם מקור הבעיה. אז לידיעתו וכמו שאמרתי לו יש לי אחוז המרה גבוה בקורות חיים לזימונים לראיונות עבודה. והלוואי שכל מחפשי עבודה יקבלו יחס המרה גבוה כזה.

לא הסכמתי להיפגש איתו שוב ולבזבז את זמני. אורה הציעה שאני אפגש עם יועץ תעסוקתי האיזורי הת"א (משרד לידך), אך כידוע עקב שיחות עם דורשי עבודה הוא לא עונה בטלפון.

אמרתי בתחילה וגם מספר פעמים בהמשך מנהלת  לשכת תעסוקה ביהוד, אורה שאלתיאל שאני דורש עבודה בתחום ההתמחות שלי בלבד שהיא בתחום ביטוח, שיווק, שירות ומכירה וניהול.

למרות הבקשה החוזרת ונשנית שלי לאורה , אני מקבל פעם אחרי פעם עבודה פשוטות של פועלים כמו שמירה, ניקיון, פועל ייצור, סדרן סחורה, מוכר ברשת שופרסל ועוד.ולמרות שיש עבודות של ביטוח, שירות ומכירה באותו שבוע בעבודות לשכת תעסוקה.

אורה לא הסכימה ולא רוצה לתת לי עבודות ראויות ורלבנטיות עבורי בתחום שירות ומכירה ושיווק וביטוח. ולא שאין משרות, יש לפחות 5 משרות חדשות של ביטוח,שירות,מכירה ושיווק פתוחות בתחום כל שבוע. היא רק מציעה לי לקבל עבודות לא רלבנטיות של פועל פשוט בשכר מינימום.

אני צריך לשלם חשבון טלפון (שאין לי כלל טלפון, אני שוכר טלפון מההורים , הטלפון הנייד הוא רק לשיחות יוצאות) במקום שפקידות לשכת תעסוקה יעשו את העבודה שלהן כאשר אני בא ביום ההתיצבות, ולא יאמרו לי שאין להם עבודה, וכאשר אני אתקשר ללשת תעסוקה יהיה להם עבודה.

מנהלת  לשכת תעסוקה ביהוד, אורה שאלתיאל לא הייתה בלשכה ביום חמישי מספר פעמים רב במשך יותר מ-7 פעמים בתקופה זו ולכן לא קבלתי ממנה כל עבודה. גם מהפקידה ציפי שושן לא קבלתי כל עבודה פעמיים אלא רק רישום במערכת.מהפקידה קרן קבלתי פעמיים עבודה אחת בלבד ופעם  אחת כלום.

יש נטיה ברורה מנהלת  לשכת תעסוקה ביהוד, אורה שאלתיאל  וגם לשאר הפקידות לחפש עבודות רק ביהוד-קרית אונו בלבד ולא לחפש עבודות בערים אחרות כמו ת"א, פ"ת ר"ג ועוד.

כאשר ראיתי שאני לא מקבל עבודות ראויות ומתאימות ממנהלת  לשכת תעסוקה ביהוד, אורה שאלתיאל ,והיא גם לא רוצה ולא טורחת לבדוק ולהציע משרות בערים פ"ת, ר"ג, ת"א ועוד ,ונותנת לי (ובוודאי גם לאחרים) רק בעבודות ביהוד וקרית אונו , מקום השליטה של לשכת תעסוקה יהוד -  החלטתי שאני נוקט יוזמה ונותן לה את מספרי המשרות של עבודות שנמצאים באתר תעסוקה.

באתר תעסוקה יש משרות גלויות עם פרטים ועם אפשרות לשלוח קורות חיים, ויש משרות לא גלויות שרק בלשכת תעסוקה יכולים לדעת את הפרטים ולהוציא טופס. כדי שפקידת הלשכה ומנהלת הלשכה ביהוד אורה שאליתיאל תדע על אילו משרות מדובר, לכל משרה יש מספר משרה ורק צריך להקיש את מספר המשרה ופרטי המשרה עולים.

אורה סרבה  להקיש את מספר המשרות שנתתי לה מאתר תעסוקה שכאמור רק בלשכת תעסוקה אפשר  לראות ,וגם בעתיד היא לא תעשה זאת. באומרה בזלזול תבוא אחרי שעות הפעילות בלשכה בין 2 ל-4 בצהרים ונוציא לך אז הפניות עבודה, או שתתקשר אלינו בטלפון ונתן לך את הפרטים.

בלשכת תעסוקה יהוד אין כבר את מכשיר ההתיצבומט כבר חודשיים, (הוא מממילא לא רלבנטי עבורי כי אני מקבל תמיד תשובה לא נרשמה לך התייצבות תלך לפקידה, אבל עדין מבקשים ממני פקידות הלשכה להירשם במכשיר התייצבומט לפני הכניסה) אין כלל עמדה של עבודות של לשכת תעסוקה באתר כמו בערים הגדולות פ"ת ות"א ועוד.

מנהלת לשכת תעסוקה ביהוד, אורה שאלתיאל הייתה רגילה לומר מידי שבוע בשבועו:" תשמע, אתה לא תקבל כסף" לא מהבטחת הכנסה, אני אדאג לרשום לך סירוב .(לא רק בפעם הזאת אלא כמעט בכל פעם ובכל שבוע).
כמו שציינתי וכתבתי למעלה ,אני לא באתי לקבל כסף,אלא באתי לקבל עבודה ראויה שמתאימה לי וגם עדין לא תבעתי מביטוח לאומי כסף עבור הבטחת הכנסה. ואני רק מזכיר שאני זה שמשלם כסף נסיעות ומבזבז את זמני להגיע מקרית אונו ליהוד

היא אמרה שהיא לא מאמינה לי שאני לא בא ללשכה תעסוקה כדי לחפש עבודה ולא כדי לקבל הבטחת הכנסה. חמור הענין שמנהלת לשכת תעסוקה לא מאמינה לדברי דורש עבודה ודואגת יותר שדורש עבודה מובטל לא יקבל כסף ויקבל סירוב מאשר למצוא לו עבודה באותו זמן.

היא אחראית ודואגת לכך שדורש עבודה בריא ומבוגר וכל שכן צעיר לא יקבל כלל הבטחת הכנסה, גם אם הוא לא התקבל לאף עבודה.אז נראה שצריך לבטל את חוק הבטחת הכנסה באזור המרכז.

היא עשתה טובה שהיא הסכימה להוציא לי את דוח התייצבות בלשכת תעסוקה לחודש אוקטובר 2011. היא לא רוצה לתת שירות באומרה שאם אני חושב להגיע לכאן מידי שבוע ולא לעבוד ,אני לא נותנת לך שירות וגם לא רוצה לתת לך בכלל עבודות.

מכיוון שכיום בחוק הבטחת הכנסה אפשר לתת כל עבודה כולל אבטחה וניקיון וייצור לכל אדם כולל אקדמאי ובכל גיל בהתאם לבריאותו (בעבר בחוק , למובטל מעל לגיל 35 היו צריכים לתת עבודה בתחום ההתמחות ומשרות מתאימות לאקדמאי). ומנהלת לשכת תעסוקה ביהוד, אורה שאלתיאל תתן לך רק הצעות עבודה של שמירה וניקיון וייצור של פועל פשוט שחותם בידו.

למרות שמנהלת לשכת תעסוקה ביהוד, אורה שאלתיאל יכולה להציע לי קודם עבודות בתחום הרלבנטי בשירות ומכירה היא לא רוצה לעשות זאת ,כנראה על מנת שלא אגיע יותר ללשכת תעסוקה מחוסר הצעות עבודה רלבנטיות או שתכריח אותי לקבל עבודות לא מתאימות ולא רלבנטיות. כאמור אחרי חודש היא כבר התייאשה לתת עוד עבודות.

לצערי עובדות לשכת תעסוקה יש אינטרס שיהיו כמה שפחות מובטלים ודורשי עבודה ,על מנת שיעבדו כמה שפחות ולא כמה שיותר. למרות שהן אכן מקבלות שכר עידוד על יישום עבודה למובטל (ואני לא יודע צריך לתת שכר נוסף על העבודה שלה?), היא כנראה לא מקבלת שכר עידוד על דורש עבודה שלא מקבל אבטלה או הבטחת הכנסה ולכן גם לא מתאמצת למצוא לי עבודה מתאימה.

לאחר שמנהלת לשכת תעסוקה ביהוד, אורה שאלתיאל ראתה שיש לי חודשיים מלאים בהתייצבות ללא עבודה וללא סירוב עבודה, ולאחר שסרבה לתת עבודות מתאימות רלבנטיות נוספות וסרבה לתת שירות, ולאחר שאמרתי לה שהדבר היחיד שהיא יודעת לעשות זה לתת סירוב  למחפשי עבודה, היא אכן נתנה סירוב לעבודה במערכת המחשוב של לשכת תעסוקה, כי סרבתי לקבל הפניות לחברות שמירה וניקיון.

כמובן שמיד בקשתי טופס ערעור על הסירוב וכתבתי את העיקר ומקצת מה שאני כותב כאן.אפשר לערער על ההחלטה תוך 7 ימים. מכיוון שלשכת תעסוקה נסגרת ב-11.30 ונפתחת רק ב-12.30 אמר לי המאבטח שאם אני רוצה להמשיך לכתוב את הערעור אאלץ לצאת החוצה ולחזור ב-12.30 שלשכת תעסוקה יהוד נפתחת מחדש. אסור שמלבד עובדי לשכת תעסוקה יהיה אף אדם.

האם אתה מבין איזה נהלים של שירות גרוע יש בלשכת תעסוקה? לא רק שמוציאים אותך החוצה גם אם היית שם (כמו שלא נוהגים ברשתות שיווק), אלא אפילו לצאת החוצה ולמסור את טופס הערעור אתה צריך לחכות שעה,כי המאבטח לא יפתח לך את הדלת וגם לא תוכל להעביר את הטופס דרך החלון בלשכת תעסוקה (לשכת תעסוקה ביהוד בית קרקע חד קומתי)

מהרתי וכתבתי את הערעור קצת בחסר בכתב רופאים והגשתי את הטופס למנהלת לשכת תעסוקה ביהוד אורה שאלתיאל. ויצאתי מיד לאחר שהמאבטח רצה כבר לסגור את הדלת.היא לא מלאה את טופס הסירוב ולא חתמתי על הסירוב כי לא נתבקשתי.

ההפניות לעבודה לשמירה וניקיון וכל שאר העבודות הלא רלבנטיות נועדו להשפיל אותי ,את האדם המשכיל ,ואת האקדמאי. ואת האדם הדתי. היא נמצאת בעמדת כח שיכולה לקבוע האם אני אקבל עבודה זו אח אחרת או גמלה מהמדינה והיא מנצלת אותה באופן הכי לא חיובי שיש.

אם אני מסרב לקבל את העבודה או לא להגיע לראיון, אני אקבל סירוב מממנהל הלשכה\ פקידת לשכה וישלל לי קצבת הבטחת הכנסה לחודשיים!  לא משנה אם אני מקבל עכשיו או לא מקבל כסף הבטחת הכנסה מביטוח לאומי. אם הוא יתבע הבטחת הכנסה,הוא לא יקבל כלום.

ומה יקרה לאחר חודשיים לאחר סיום הסירוב? כמובן אותה שיטה של מנהלת לשכה\ פקידת לשכה.אורה תתן לי שוב עבודות פשוטות ולא רלבנטיות ותתן לי סירוב ושלילת הבטחת הכנסה לחודשיים, למרות שכאמור אין כלל רלבנטיות לסירוב מבחינה כספית.

אורה מנהלת הלשכה ביהוד אומרת לי שוב ושוב שאני צריך להתפשר ולקבל עבודות פשוטות עם שכר מינימום – אני מצטער אבל לא שלמתי מעל ל-150 אלף ש"ח על לימודים אקדמים וקורסים על מנת לעבוד באותה עבודה שעבדתי לפני 15 שנה ולא 10 שנים!!

אורה מנהלת הלשכה ביהוד נותנת לי עבודות פשוטות כאמור שידוע לי שאותו מעסיק לא משלם את הכסף הראוי לעובד וגונב להם שכר עבודה. אחת העבודות האלו היו עבודה שקבלתי סירוב – מאבטח בקניון קרית אונו, שהמעסיק גונב את שכר העובדים ותנאי שכר ועבודה לא הוגנים כלל.אבל העיקר שלשכת תעסוקה מקבלת עבודה ממעסיקים ונותנים למובטלים.

עוד עבודות: בשופרסל דיל ביהוד, בתפקיד סדרן סחורה שאחי תבע אותן למשפט על חוסר תשלום שכר, וזכה במשפט בב"ד לעבודה, בחביב בקרית אונו בתפקיד סדרן סחורה שגם שאחי תבע אותו למשפט על חוסר תשלום שכר, וזכה במשפט בב"ד לעבודה

לשכת התעסוקה בעצם משתפת פעולה עם עברייני חוק של חברות ועסקים פרטיים אלו.ועוד נותנת סירוב לדורשי עבודה שלא רוצים לעבוד שם או לא נותנים עבודה אחרת רלבנית יותר ומסתפקים בעבודה זאת האחת.   

הדרך היחידה לקבל את הכסף היא רק דרך תביעה בבית דין לעבודה, אני מצטער אבל אני לא מקבל הפניה לעבודה ולא באתי לעבוד כדי לתבוע כל מעסיק בבית דין לעבודה שהדיון הראשון הוא בעוד שנה-שנתיים! ובוודאי שאני לא מתכוון להישאר לעבוד אצל אותו מעסיק אלא להתפטר מיד. וכמובן לחזור שוב ללשכת תעסוקה לקבלת עבודה.

 השיטה של מנהלת לשכה תעסוקה ביהוד נועדה על מנת שאדם ילך לעבוד בעבודה שלא מתאימה לו כלל,אן בכל עבודה פשוטה של פועל פשוט שגם אדם שיודע רק לחתום באצבעו גם יכול לעשות עבודות אלו. על מנת שלא יגיע יותר ללשכת תעסוקה לקבל עבודה, ולא יטריד את פקידת ומנהלת הלשכה בבקשת עבודה.

היום אני מגיע ללשכת תעסוקה ביהוד ואורה מנהלת הלשכה רק בצעה רישום המערכת, אבל לא הציעה לי שום עבודה וגם לא טרחה לחפש. היה חשוב לה יותר למלא דוחות בזמן קבלת קהל.מאשר לתת עבודה לדורש עבודה. 

לסיכום: אני יודע שלשכת תעסוקה ביהוד לא תשתנה גם לאחר התלונה כשם שלא השתנתה במשך שנים רבות. אני מבקש ודורש לעבור ללשכת תעסוקה אחרת כמו לשכת תעסוקה בני ברק עם פקידה שמטפלת באקדמאים ויחס של כבוד לדתים עם רצון למצוא עבודה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה