יום חמישי, 2 בפברואר 2012

ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות בחברת צילום עתיק באזור


ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות בחברת צילום עתיק באזור
ביום שני השבוע הייתי בלשכת תעסוקה בת"א אצל מר יעקב מטרסו. האדון הנכבד ביצע את עבודת לשכת תעסוקה ביהוד ופינה מזמנו היקר שעה וחצי כדי למצוא לי עבודה מתאימה. אחת מהעבודות הייתה לתפקיד שירות לקוחות בחברת צילום עתיק באזור.

יעקב התקשר מלשכתו לאיל בטלפון החברה 054-7748945  טלפון קווי  03-5576200 אך איל היה חולה, ולכן הפקידה הפנתה אותו לדרור שהוא היה מנהל\ראש צוות במוקד הטלפוני של השירות. הוא דבר איתו ואח"כ אני דברתי בקצרה עם דרור וקבענו ראיון למחר בשלישי בשעה 11-12 בצהרים.

התפקיד הוא קבלת פניות מלקוחות של מדפסות ומכונות צילום, תיאום עם טכנאי ומעקב תיקון של הטכנאי וטיב השירות. כמובן שצריך ידע במחשב ובשפה העברית. המשרה בשעות 8-17 מא-ה לא כולל שישי. שכר 4100 ש"ח בלבד (למעשה קרוב למינימום) לא כולל נסיעות ואין כל בונוס כלשהו על יעדי שירות או סוף שנה על מכירות.

הכתובת החצב 1 קומה 2 באזור בסוף רחוב המצודה ובצד הכי מערבי של אזור.  צריך 3 אוטובוסים כדי להגיע לשם: קו 68 עד בר אילן או הליכה של כרבע שעה עד תל השומר לתחנה הראשונה, קו 143 עד אזור תעשיה חולון רחוב המלאכה, ועוד קו לת"א ל-2 תחנות של ק"מ וחצי לערך רבע שעה הליכה. זמן הגעה עם המתנה לאוטובוסים שעה ויותר. תדירות הקווים גבוהה כרבע שעה ולכן זמן ההמתנה קצר.

שלישי 31 לינואר 2012  הלכתי ברגל לתל השומר ועליתי על 143 בשעה רבע ל-11. לאחר מכן על קו 201  ל-2 תחנות ועוד הליכה של 5-10 דקות ברגל מהרחוב הראשי עד החצב והגעתי לאחר 11 וחצי. חזרתי באותם קווים ושלמתי רק 6.60 לכל הנסיעות כי נסעתי תוך שעה וחצי.

שאלתי היכן רחוב החצב והיכן נמצא משרדי צילום עתיק. הגעתי למקום ובעצם גיליתי שהמוקד הטלפוני לא נמצא בבנין משרדים כלשהו,אלא באותו בנין ישן ולא משופץ שצמוד למחסן החברה של מדפסות ומכונות צילום. העמדות פתוחות לגמרי. העמדה היא שולחן עם מחשב וכל מטר לאורך יש עוד עמדה. סה"כ 5 עמדות.

בינתיים הייתה בחורה בראיון לאותה עבודה אצל דרור. אז המתנתי בחוץ כמה דקות. ונכנסתי אליו. דרור הוא בחור חילוני צעיר שמספר תעודות של תעודות שירות של החברה תלויות על גב קיר המשרד.

דרור אמר שלתפקיד מגיעות בד"כ רק בחורות (ואני מוסיף כי גברים לא יתקבלו שם רק בחורות , וגבר לא ירצה לעבוד רק עם בחורות במשרד, אלא אם רק מדובר במנהל, וזו אחת הסיבות שלא רציתי לעבוד שם)

הוא שאל אם יש לי קורות חיים? ואמרתי שלא, לא אמרת לי להביא בשיחה אתמול בטלפון. יחד עם זאת, בחיפוש בגוגל איל מהדב קורות חיים, תוכל לקרוא על קורות החיים שלי. עד שהוא פתח את קורות החיים אמרתי לו בתחילה למה אני מתאים לתפקיד. והוספתי שהכרתי את הטכנאי שעבד בחברה ובקריה האקדמית  אונו (אגודת הסטודנטים)שהייתה לקוחת החברה בשנים 2002-2006 .

לאחר שהוא קרא את קורות החיים והבחין שמדובר בעובד הכי טוב שיש שגם מאיים על תפקידו שלו וגם שהוא לא יודע לנהל  אותו והוא גם לא דומה לבחורה,הוא שאל אותי מה ציפיות השכר שלי?  (ככה לא פותחים ראיון עבודה! זה נושא לסוף ולא בהתחלה, וכמובן לא התייחס כלל להתאמה שלי לתפקיד)

עניתי לו שאני מצפה לשכר של 25 ש"ח לשעה עם בונוס שנתי על יעדי שירות ומכירה כי מדובר בתפקיד מקצועי . והוא אמר שהם משלמים 4100 ש"ח בלבד. אמרתי לו שלא יתכן שזה מה שמשלמים לעובד מקצועי בתחום השירות והמיכון. הוא טען שזה המשכורות שמאשר המנכ"ל וחשב השכר של החברה.

אמרתי לו שאם הוא היה אומר לי את השכר אתמול בטלפון- לא הייתי מטריח את עצמי להגיע לפה. אני צריך לנסוע ב-3 אוטובוסים וללכת ברגל כדי להרוויח מינימום? זה אני יכול להרוויח בקרית אונו.

והוספתי בשכר כזה אני לא עובד בחברה, השכר הנמוך מראה את הזלזול בעובדים. כאשר החברה תשלם שכר גבוה יותר ותאשפר תנאי עבודה טובים יותר, הוא מוזמן להתקשר אלי ולהציע לי שוב את המשרה.

חבל פשוט לבזבז את הזמן ואת כסף הנסיעות וחתכתי מהר. לא באתי כדי לדבר ,באתי כדי להתקבל לעבודה ולעבוד.  הוא חתם לי על טופס של לשכת העבודה שאני לא מתאים מסיבת שכר נמוך -לא רצה לצין שמדובר בשכר מינימום או ב4100 ש"ח לחודש.

תגובה 1:

  1. לעבודה של שירות לקוחות ותיאום לתקלות של מדפסות וכיוצא בזה ואף למשרות מורכבות ותובעניות בהרבה משלמים משכורות זעומות. יפה שעמדת על שלך

    השבמחק