יום רביעי, 11 בינואר 2012

למה אני כחרדי לא מתקבל לתפקידי שירות ומכירה ותמיכה טכנית בחברות אינטרנט ותקשורת בפרט בבזק בינלאומי ו012 סמייל?


למה אני כחרדי לא מתקבל לתפקידי שירות ומכירה ותמיכה טכנית בחברות אינטרנט ותקשורת בפרט בבזק בינלאומי 012 סמייל?
יש לי ניסיון תעסוקתי של מספר שנים בעבודה במכירות תיאום פגישות שירות לקוחות.  ניסיון רב בהדרכה ובשיעורים פרטיים לאורך שנים רבות במסגרות לימודיות . יש לי ידע מקצועי כטכנאי מחשבים ובונה אתרי אינטרנט ובהתמחות מערכות מידע בתואר הראשון במנהל עסקים. אני מומחה בלשון ובשפה העברית ומבין את המבטאים בעברית בפרט של עולים חדשים מכל העדות.


וכמובן יש לי תכונות של יכולת הקשבה, יכולת ביטוי והסבר ושכנוע, סבלנות וסובלנות, מקצועיות, אדיבות, יכולת זיהוי בעיות ופתרון מהיר, קבלת החלטות מהירה. יכולת עבודה בלחץ ועוד.

למרות שאני עונה על כל דרישות התפקיד בחברה כאמור (ועברתי גם מבחני ידע לאורך השנים) ולכל תפקיד, אני לא מתקבל לעבודה כבר לאורך יותר מ- 10 ראיונות עבודה שונים בחברת בזק בינלאומי לאורך מספר שנים האחרונות. וגם בחברת 012 סמייל יותר מ- 5 ראיונות  לאורך השנים.

1. בזק בינלאומי  ו012 סמייל כמו שאר חברות האינטרנט והתקשורת לא מעסיקים שומרי שבת וחג וכל שכן לא דתיים או חרדים,כי הם לא עובדים בשבת וחג. מי שמועסק בחברה הם חילונים גמורים שחלקם גויים (רוסים בד"כ) כולל שונאי דתיים.


הראיה שב2003 לא התקבלתי ב012 סמייל לתפקיד תמיכה טכנית לכל השבוע אבל הסכימו לקבל אותי לתפקיד שירות לקוחות באמצע השבוע

כמובן שאפשר לדאוג שגויים או חילונים גמורים יעבדו בשבת וחג, אך החברה לא רוצה בכלל לטרוח לסידור כזה. בחברות הביטוח בתחום האלמנטרי שיש חיוב חוקי בפוליסה בדיווח על מקרה הביטוח 24 שעות כולל שבת וחג ,אין חובה לעובד להישאר לעבוד בשבת וחג. הפלית דת

2. בזק בינלאומי ו012 סמייל לא מקבלים עובדים "מבוגרים" מעל גיל 30-40. היא מעדיפה עובדים צעירים יותר בגילאים 20-27. הפלית גיל

3. בזק בינלאומי ו012 סמייל  לא מקבלת עובדים עם תואר אקדמי לא טכנולוגי או מחשובי בפרט שמדובר בתואר במנהל עסקים\משפטים וכיוצא. כנראה יש נוהל כזה,זה עלה כבר ע"י רכזות כ"א בבזק בינלאומי בכמה ראיונות טלפונים בשנתיים האחרונות.הפלית השכלה.

4. בהמשך ל-3 , בזק בינלאומי ו012 סמייל חוששת מעזיבת עובדים בטווח הקצר כי ימצאו עבודה אחרת בתנאים טובים יותר בחברות אחרות (התנאים העבודה הראשונים של החברה גרועים בכל קנה מידה של חברת שירות). הנקודה שעזיבת עובדים צעירים גדולה יותר מאשר אותם עובדים.

5. בהמשך ל-4 תנאי העבודה והשכר בבזק בינלאומי ו012 סמייל נמוך משמעותית לעומת חברות שירות אחרות,ולכן הם יקבלו רק צעירים שיסכימו לקבל תנאים כאלו לאורך זמן ולא מבוגרים עם השכלה. הפלית שכר.

6. בזק בינלאומי ו012 סמייל יש בעיה עם המנהלים שלהם שמקודמים בחברה כמו שהיא בעצמה אומרת, אך אותם מנהלים ומנהלות חסרי השכלה וניסיון ניהולי כלשהו, אין להם כלל הסמכה, ולכן הם לא יקבלו לעבודה מי שיותר חכם מהם, מי שיש לו השכלה וניסיון ניהולי ,ומי שכמובן יתחרה על מקום הניהול הבא שלהם. המנהלים פועלים רק לפי האינטרס שלהם ולא לפי האינטרס של החברה. הפלית קידום

7. בזק בינלאומי מעבירה מרכזי הערכה דרך מאבחנים ממכוני מיון שלא מצטיינים (בלשון המעטה)בהמלצה חיובית על עובדים דתיים וחרדים.

8. מי שלא התקבל בעבר בבזק בינלאומי ו012 סמייל,לא יתקבל שוב לעבודה ולא משנה האם הוא עכשיו עונה על דרישות התפקיד או לא. זה פשוט דעה קדומה ותווית על מועמד.

9. אין שום הפגנה או מחאה על כך שהחברה מפלה עובדים באופן שיטתי בניגוד לחוק, והחברה היא חילונית טהורה מדתיים וחרדים ועדין משתמשים בשירותי האינטרנט ושאר השירותים שלה והחברה רווחית לאורך שנים (יש לה הרבה לקוחות דתיים וחרדים שמשתמשים בשירותיה) , אז למה שהחברה לא תמשיך כמנהגה הלא 
חוקי?

10 בבזק בינלאומי ו012 סמייל  נותנים שירות גרוע, מי שחשוד שנותן שירות טוב עד מעולה (דתי או חרדי נותנים שירות מעולה), לא מתקבל לעבודה כי יהיה חיכוכים בין הנוהל לשירות גרוע לבין עובד\ת שנותנים שירות טוב עד מעולה,והעובד לא יעבוד בהתאם לנוהל הקלוקל ובהתאם לכך יתפטר או יפוטר מעבודתו.

11. לא כל מי שמוזמן לראיון עבודה ולמרכז ההערכה בעיקר מועמד בכלל להתקבל לעבודה.יש מועמדים לתפקיד שמוזמנים למרכז ההערכה שלעולם לא יתקבלו לעבודה בחברה. התפקיד שלהם במרכז ההערכה הוא כ"ניצב" בסרט שתפקידו לעזור לשחקנים הראשיים שמועמדים להתקבל לתפקיד,

מכיוון שאי אפשר להזמין  רק את מספר העובדים שיתקבלו לבסוף אם בכלל יתקבלו, לכן מזמינים גם מועמדים שלא יתקבלו לעולם לתפקיד,וישמשו בתפקיד ניצב. אני לא מעונין להמשיך להיות בתפקיד ניצב. אני מגיע רק לחברה שאני בטוח שיש לי סיכוי כלשהו שאהיה מועמד להתקבל לחברה.

12. מכיוון שיש לי סיכוי טוב להתקדם בחברה לתפקידים אחרים, אך לא רוצים שאתקדם ורוצים שאמשיך באותו תפקיד ולא יהיה לי המלצה של מנהל לשכר או לקידום. 

13.חושבים שיש לכם עוד סיבות ? תרשמו בתגובות למטה.

רוב הסיבות שכתבתי כאן נכונות גם לעסקים ולחברות אחרות ולא רק לחברות אינטרנט ותקשורת, אך בחברות אילו ההפליה הלא חוקית בקבלה לעבודה יותר בולטת. 

2 תגובות:

  1. "אייל שלום,
    טענותיך המפורטות בבלוג אינן עולות בקנה אחד עם העובדות. העובדות הן שבזק בינלאומי כאחד המעסיקים הגדולים במשק מעסיקה אוכלוסייה מגוונת המשקפת את כל רבדיה של החברה הישראלית. התאמת המועמד נבחנת אל מול דרישות התפקיד הספציפיות ואלו בלבד ללא קשר לדת גזע או מין.

    צר לנו על תחושותיך. אנו מאחלים לך הצלחה בהמשך דרכך המקצועית".

    מירית בזק בינלאומי

    השבמחק
  2. מה שכתבתי נשען על 15 ראיונות עבודה בבזק בינלאומי בכל התפקידים ומספר פעמים בכל שנה ב-5 שנים האחרונות וגם בשנות ה2000. לא התקבלתי בשום פעם. כתבתי מספר פוסטים על ראיונות עבודה נוספים כאן בבלוג.
    בנוסף יש לי עדויות רבות של עובדי בזק בינלאומי על הפלית חרדים שלא מקבלים אותם לעבודה במוקדים החילוניים,בעיקר בתפקיד תמיכה טכנית כי הם לא עובדים בשבת וחג.
    עמדתי מספר שעות במוקדי החברה בפ"ת בעיקר ברחובות שחם ויהלום ולא ראיתי דתיים שמגיעים לעבוד.
    בזק בינלאומי יכול להמשיך להפלות עובדים חרדים ודתיים בקבלה לעבודה. אם לא הרגולציה והכנסת ובתי דין לעבודה יפעלו נגד הפליה מועמדים דתיים וחרדים לעבודה - הציבור יפעל.

    השבמחק