יום שני, 2 בינואר 2012

ראיון עבודה לתפקיד נציג מכירות ללקוחות עסקיים בקווי זהב 012 סמייל בפ"ת


ראיון עבודה לתפקיד נציג מכירות ללקוחות עסקיים בקווי זהב 012 סמייל בפ"ת

התקשרה אלי השבוע ביום ראשון ,רכזת כ"א והציעה לי מספר עבודות. אחת מהעבודות הייתה בתפקיד מכירות ללקוחות עסקיים בחברת קווי זהב 012 . מכירת הצעה של פתרונות החברה ללקוח העסקי - שיחות לחו"ל,אינטרנט,תשתיות, טלפון קווי ועוד.

שעות העבודה במשמרות 9-18.00 בערב, או 11-20.00. ויש גם יום שישי פעם בשבועיים שלושה. השכר מורכב מבסיס+עמלות כאשר השכר הממוצע נע בין 44-40 ₪ לשעה,לערך 8000-7500 ₪ לחודש.  יש התחייבות לשנה. כל שבוע לערך פותחים קורס חדש. הקורס אורך 3 שבועות.    

קבעה לי ראיון למחר יום שני לשעה אחת וחצי ברחוב אלכסנדר ינאי 1  קומה 1 אזור תעשיה סגולה בפ"ת , העבודה עצמה ברחוב הסיבים 25  בקרית מטלון בפ"ת. 012 סמייל החברה מבצעת את כל תהליך הגיוס ביום אחד:כולל ראיון עבודה, ראיון עם ראש צוות, האזנות במוקדים ,חתימה על חוזה עבודה ועוד.

אחריה התקשרה אלי רכזת כ"א נחמדה  מכל ג'וב שנמצא בדרך השלום 7 כניסה א' קומה 3  והציעה לי את אותה משרה שהציעה לי רכזת כ"א הקודמת ,אבל הוסיפה עוד משרה- רפרנט תיק עסקי בקווי זהב 012 סמייל .תפקיד שמשלב שירות וגם מכירה ללקוח עסקי כולל הפניות מסוכני שטח. שכר חודשי כ-6000 ₪.

שני רכזות כ"א אמרו לי שהן שולחות את קורות החיים שלי לחברה לאישור, בד"כ יש אישור ואין בעיה. אם יהיה בעיה ייצרו איתי קשר. לא הייתי בתהליכים עם 012 סמייל בשנה שנתיים האחרונות.

לאחר שעה, רכזת כ"א מתקשרת אלי ואומרת שהרכזת ב-012 סמייל טוענת שהייתי אצלם באפריל 2011 לפני חצי שנה, ושעות העבודה לא התאימו בעיקר ביום שישי. עניתי שלא הייתי בראיון אצל 012 סמייל רק לפני שנתיים שלוש לתפקיד תמיכה טכנית, ומכיוון שאני שומר שבת וחג, אני לא יכול לעבוד בשבת וחג רק בשישי ומוצ"ש. אם טוענים שאני עצמי הייתי בראיון אצל 012 סמייל ,זה התחזות או שרכזת כ"א שלחה קו"ח לחברה ללא רשותי. רכזת כ"א קלה את דברי ושלחה תגובה לרכזת ב012 סמייל.

ביום שני בבוקר ב-10 מתקשר אלי חזי מכל ג'וב ושואל אותי האם אני מגיע, עניתי שכן והראיון ב-11. והוא אומר לי שהראיון ב13.30 ולא ב-11. איזה מזל שעדין לא יצאתי ועליתי על האוטובוס. התקשרתי שוב לאותה רכזת כ"ע מכלג'וב לבירור נוסף, יתכן שיש טעות. היא אמרה לי שאם חזי אמר זאת הוא מוסמך וכנראה הזיזו את שעות הראיון של המשרה רפרנט יחד עם המכירות.

ואני חושב שהוא טעה וגם היא,כי הוא אמר לי על תפקיד מכירות ולא על תפקיד רפרנט. יחד עם זאת ,אני מעדיף להגיע רק לראיון אחד ולא שנים באותו יום ובאותה חברה. אפשר לעבוד על 2 חברות כ"א לאותו תפקיד ובאותו חברה, אבל לא את החברה 012 סמייל עצמה.

פספסתי כנראה את האוטובוס ועליתי על אוטובוס הבא בקו76 לפ"ת ומשם עוד קו 5 לצומת סגולה בפ"ת. כידוע ירד היום הרבה גשם חזק עם הרבה מים בכבישים.ומכוניות העיפו עלינו מים למדרכה שחיכתי לאוטובוס וחציתי את הכביש. ירדתי בצומת סגולה וירד גשם שהרטיב את כל הנעלים עם הגרבים והמכנסים והמעיל והמטריה חשבה להישבר מהרוח.

הגעתי קצת אחרי הזמן ל-012 סמייל,נכנסתי ואמרתי לשומר שבאתי לראיון עבודה. נתן לי טפסים למלא. 3 דפי טפסים ,קיצור קורות חיים +עם שאלות קצת מקיפות. באה לראיון איתי עוד בחורה. מלאנו את הטפסים תוך 10 דקות לערך, נכנסו פנימה ומשאבי אנוש צמוד לכניסה והמתנו כ-10 דקות.

כמו שאמרה לי רכזת כ"א ציפיתי למרכז הערכה ולהרבה מוזמנים,ולבסוף מתברר לי שיש רק 2 ורק ראיון אישי לתפקיד. מבירור מהשומר נאמר לי שהיה מרכז הערכה בבוקר בין 10-20 איש. כך שהראיון איתנו היה רק לצאת ידי חובה.

ב13.55 הבחורה בשם ליאור יצאה החוצה ובקשה מהבחורה להיכנס ואמרה לי שאני אכנס אחריה. לאחר רבע שעה הבחורה יצאה, אמרה לי שרכזת כ"א ליאור בקשה שאני אכנס. השעה 14.10 , נכנסתי ללא המעיל התיק והמטריה.

הראיון היה קצר 10-15 שעה בלבד. היא לא חייכה, לא הראתה כל ענין בתפקיד ובמועמד, מלבד שאלה איך אתה מרגיש בתחילה לא מעבר לכך. נשאלתי איזה תפקיד אני מחפש ? שירות,מכירה עדיף שיהיה מורכב גם משירות וגם מכירה. אני מאסטר בתחום שירות ומכירה.  והוברר לי מליאור רכזת כ"א שתפקיד רפרנט ב012 סמייל שאמרה לי רכזת כ"א הוא תפקיד שירות נטו ולא גם מכירה.

נשאלתי אני עם תואר ראשון, למה אני לא מחפש תפקיד בכיר וטוב יותר? אמרתי לה שהשכר מספק, וחשבתי ש012 סמייל מחפשת מועמדים איכותיים יותר עם תואר ראשון

ליאור רכזת כ"א אמרה לי שהיא רואה שהייתי כבר פעמים ב-012 סמייל, אז למה באתי שוב? (הבנתם את השאלה?) עניתי שאכן הייתי פעמים בתפקיד תמיכה טכנית ולא התקבלתי כי אני שומר שבת וחג, ו012 סמייל מעדיפה מי שעובד בשבת וחג. ויחד עם זאת אני בודק האם החברה שינתה את המדיניות וגם את העובדים שלא קבלו אותי לעבודה.

ולבסוף סימולציה מכירה. אתם בוחרים מה אתם רוצי למכור. רמז לא למכור את מוצרי החברה. תבחרו מוצר רגשי שיביע רגשות. בחרתי למכור לה טבעת– היו לה 2 טבעות על היד.  אמרתי שקבלתי את השם שלה ע"י בעל עסק אחר(ליד) ,ויש לנו מבצעים וקלוקציה חשה, כל אחת צריכה להתחדש בטבעת. שתמצא חן בעיני בעלה- החבר. תוכל להראות את הטבעת לחברות שלה ועוד.

רכזת כ"א לא הראתה התלהבות מכך, אמרה בכל משפט שני, אני צריכה לחשוב על זה. הראתה חוסר ענין בטבעת! האם שמעתם על בחורה שלא מתרגשת מטבעות ותכשיטים? מכירים אחת כזאת? תכירו  לי אותה.

בסוף הסימולציה היא שאלה ,איך היה? אמרתי בסדר גמור, אך אני לא רגיל לקבל תשובה חוזרת ונשנית שאני צריך לחשוב על זה, אני מצפה לתשובה יותר אלגנטית. היא אמרה ,כנראה אין לך מושג מה בעלי עסקים אומרים ,הם אומרים את זה הרבה (לחשוב על זה). לא אמרתי לה שאם זה מה ש עסקים אומרים לנציגי המכירות, אתם לא יודעים למכור.

שאלה אחרונה האם יש לי מה להוסיף על עצמי? עניתי שאני הכי טוב שיש בשירות ומכירה, אני שולח קורות חיים ומגיע לראיונות עבודה רק לתפקידים שאני יכול לבצע בהצלחה של 100% ולא 99%.  והוספתי עוד כמה תכונות טובות על העבודה שלי,והוספתי עוד כמה מילים.

היא ציפתה שאומר רק כמה מילים וזהו והראתה חוסר אורך רוח לדברים וצפיתה שאסיים כמה שיותר מהר. הזמן עבר. לא רציתי לומר לה בפנים שאני מבין שלא התקבלתי לעבודה כי אתם לא מקבלים חרדים לעבודה כאן.היא מסכנה בכך שהיא עובדת ב-012 סמייל שמפלה עובדים ועברין חוק ,אני לא צריך להוסיף לה עוד מילים שיהרוס לה את היום מלבד הגשם. הוספתי שאני מקווה שהיא תהיה יבשה ולא רטובה כמוני מהגשם.

היא אמרה שאקבל תשובה עד סוף היום מחברת כל ג'וב שהגעתי דרכה.שאלתי מה התהליך הבא? אמרה רק ראיון עם ראש צוות ומתחילים בעבודה בקורס שנפתח.

ב15.00 לערך התקשר אלי חזי רכז כ"א בכל ג'וב ושאלה איך היה ? אמרתי לו שהיה רק ראיון אישי ולא מרכז הערכה ורק 2 הגיעו בלבד. ואמרה שאתם תקבלו תשובה. אמר שיחזור אלי בהמשך שיקבל תשובה. חושבים שקבלתי תשובה חיובית? תמשיכו לחלום ,רק שם זה יכול לקרות.

אם הגעתם עד כה, הבנתם שלא קבלתי כל פרטים על התפקיד, על שעות העבודה, על הקורס ועוד על הרבה פרטים.היא לא הציגה אפילו את חברת 012 סמייל. ההנחה שחברת כ"א תמסור את הפרטים ולא היא.  

תגובה 1: