יום ראשון, 22 בינואר 2012

קונים בזול אילו ימים ואילו שעות בשבוע כדאי לקנות ברשתות השיווק?


קונים בזול אילו ימים ואילו שעות בשבוע כדאי לקנות ברשתות השיווק?
אני אדבר להלן על קניות יומיות ושבועיות,קניות גדולות וקניות קטנות. וקניות לפני חגים ובחגים. וכמובן בשקלול הכדאיות יש את משך זמן הקניה

מכיוון שהיסוד לקניות שאנחנו קונים רק מבצעים ולא קונים ביוקר רק קונים בזול,לכן אני הולך לקניות רק בימים שיש מבצעים. בימים שאין מבצעים אני לא הולך. בנוסף בימים שיש חשש שאין סחורה במלאי בסניף רשת שיווק למרות שיש מבצע ,אין כדאיות ללכת כי בד"כ אין סחורה או סחורה גרועה ולא טובה.

ולכן יוצא שביום ראשון ושני אין כדאיות ללכת.כי הסחורה נשארת משבוע שעבר וגם פחות מזמינים סחורה למלאי כי יש הכי פחות קונים בימים ראשון ושני.וכמובן אין לרוב מבצעים כדאיים לקניה. ואלו הימים ששבוע המבצע נגמר וגם לא מביאים סחורה חדשה ,אלא הסניף מתכוון ברצינות "עד גמר המלאי" ולא מביא מלאי חדש אלא רק לאחר גמר מבצע.  

בימים שלישי ורביעי הכי כדאי לקנות. אם בעבר המבצעים היו בחמישי ושישי, כיום כבר שנים רבות תחילת המבצעים של כל שבוע עברו לימים שלישי ורביעי. ויש גם סחורה למלאי במבצע.אי אפשר לומר שהמלאי נגמר כמו בכל מבצע כי עכשיו רק המבצע התחיל. בד"כ יש בעיה ביום שלישי כאשר הסחורה של המבצע עדין לא הגיעה לסניף ותגיע רק בצהרים או אחר הצהרים.

ביום חמישי יש פחות כדאיות ללכת, למרות שיש חלק מהמבצעים שתקפים (תלוי במבצע ותלוי ברשת המזון) כי חלק מהמבצעים לא תקפים בחמישי רק בשלישי ורביעי. ומלבד זאת מכיוון שיש יותר קונים, מחכים יותר בתור לקופה ויש יותר לחץ של קונים במעברי הסניף וכך משך זמן הקניה מתארך. את אותה קניה אפשר לעשות בשלישי ורביעי ביותר מהירות ופחות עכבה.  

מה לגבי יום שישי? אין כמעט מבצעים ביום שישי. ויש ירידה בכמות הלקוחות שקונים בשישי. במספר רשתות שיווק (כמו ברשת בר כל החרדית ) על מנת לא להוריד את כמות הלקוחות שקונים בשישי אם בכלל יש מספר מבצעים שמותאמים לשבת שהם רק ביום שישי,לדוגמא:חלות לשבת, נרות שבת. בד"כ המבצעים מותאמים בקניה מעל 75-100 ש"ח, קניה שממילא מי שבא לקנות בשישי עובר את סכום הקניה הנ"ל.

המבצעים בשישי עם התנית קניה לא מתאים למי שעושה קניה יומית קטנה.יחד עם זאת, תמיד להיעזר בקונה אחר שקונה מעל לסכום ולא צריך את המבצעים, או שקונה את המבצע אך לא את כל הכמות המותרת במבצע. כלומר אם אפשר לקנות 3-4 יחידות מוצר והלקוח מסתפק רק ב-2 יחידות מוצר, אז אפשר לקנות את 2 יחידות מוצר המבצע ולשלם ללקוח במזומן. כמו שכתבתי בפוסט לפני חודש.   

בשבת רשתות השיווק סגורים למעט רשתות שיווק שמחללים שבת או לא יהודים. לא ממליץ בכלל לעשות קניות בשבת. שבת נועדה להיות עם המשפחה, למלא את המצברים הנפשיים לכל השבוע, להיות עם עצמך , ללמוד דברים חדשים, ולעשות מה שאתה אוהב.

במוצ"ש ברשת מגה בול רק במספר סניפים הגדולים בעיקר במרכז ובשרון ולא בכל הסניפים (בפרט הקטנים) יש הנחה קבועה של 10% הנחה עם כפל הנחות ומבצעים.

ולכן כדאי לקנות לכל השבוע את מוצרי היסוד ומוצרים בפיקוח ומוצרים במבצע שהמחיר במגה בול דומה למחירים בשאר רשתות שיווק זולות.לשאר המוצרים  10% הנחה זה לא הנחה מספקת,צריך הנחה לפחות של 30-40% בפרט שבמגה בול מחירי המוצרים לא זולים אלא יקרים יחסית לשאר רשתות השיווק הזולות. וכבר כתבתי על כך 
בפוסט לפני חודש.

אילו שעות ביום כדאי לקנות? הפרמטרים הם זמינות הסחורה, סחורה טובה ומהירות הקניה. צריך להגיע בשעות שיש סחורה וסחורה טובה וללא קונים רבים עם תור קצר בקופה. בכל סניף זה משתנה ולפי הכרת הסניף צריך להחליט באלו שעות יש כדאיות להגיע.

השעות הכי טובות הן בבוקר כאשר יש פחות קונים ויש סחורה חדשה במדפים. אני מגיע בבוקר שעות הפתיחה,בקניה במגה בעיר בשעות הבוקר 7.30-9 לפני שיש תור בקופות (מחכים עד 5 דקות ואחרי 3 קונים בקופה עד 10 מוצרים) ,ברשת יש בני ברק 10.30-11.

למי שעובד בבוקר כל בוקר בשבוע (ולא עובד בערב, או משמרות)ואין מישהו\מישהי אחר שיכול לקנות ,לצערו הוא יכול לקנות רק אחרי הצהרים. ולכן עדין ימים חמישי ושישי מלאים בקונים ברשתות שיווק.

בימים שאין כ"כ הרבה מבצעים וגם מבצעים שלא כ"כ זולים, לעומת רשת שיווק אחרת, אז כנראה שהלקוחות ילכו לרשת שיווק אחרת, וכך יהיו פחות לקוחות בסניף הרשת שאתה קונה.

לכאורה תאמר,אם יש מבצעים שווים יותר ברשת שיווק אחרת למה ללכת לרשת השיווק הקבועה? שאלה נכונה, ותשובה בצידה – אתה לא יודע זאת עד שאתה מגיע לחנות. שנית המוצרים במבצע ברשת שיווק אחרת לא רלבנטי אליך. ושלישית ההוצאות של נסיעה וזמן לא שוות את המבצעים ברשת שיווק האחרת.  

בד"כ בשעות הערב לאחר שחוזרים מהעבודה בשעות 17-20.00 יש הרבה לקוחות, ומומלץ לא להגיע לקנות. בשעות הערב המאוחרות 22.00 ומעלה לא כ"כ כדאי להגיע כי הסחורה הטריה נגמרה וכבר סדרני הסחורה לא עובדים בסניף ולא שמים סחורה חדשה והמדפם ריקים עד למחרת בבוקר. כמובן שאם יש סחורה במלאי ובמדפים כרגיל כמו כל היום אז יש כדאיות להגיע.

מה לגבי ערבי חגים? אז לפני פסח וראש השנה וסוכות שיש קניות רבות לחג, יש תורים ארוכים מאד של שעה ושעה חצי ולעיתים גם של שעתיים, כולל מי שמגיע בבוקר. מי שמגיע בשעות הפתיחה יכול לזכות בהמתנה רק של חצי שעה. ולפני חג לא הכוונה יום-יומיים אלא גם כל השבוע לפני החג.

הכל תלוי במספר הקונים בסניף רשת שיווק הספציפית הזאת וגם במבצעים של  הרשת לחג. אם היה עומס גדול בשנה שעברה בחגים, אז גם השנה יהיה. ויש להיערך בהתאם.

בד"כ התרגיל לקיצור זמן ההמתנה שעושים הוא ששמים ילד\ילדה\מבוגר שיעמוד בקופות לשמור תור ובינתיים עושים את הקניה, או ששמים את העגלה בקופות ובזמן ההמתנה עוד מוסיפים מוצרים והרבה מוצרים.

למי שקונה מספר מוצרים ויש תור ארוך גם בקופה של עד 10 מוצרים ,הוא רוצה להיכנס לתור רגיל וישלם למי שקונה עכשיו. יש שמסכימים ויש שלא. מי שלא מסכים(כמוני) אומר לו שיש תור ולא מדלגים על תור. כמו שאני חיכיתי אתה גם יכול לחכות. לא רוצה לחכות? תבוא בזמן אחר או תבוא בפעם הבאה יותר מוקדם.

ואם מבקשים מספר קונים לדלג על התור ולקנות יחד איתך ולשלם לך, אומרים לו שכבר בקשו 5-10 קונים כמוך, ואי אפשר לקבל את מבוקשם גם לקונה אחד, כי אם מסכימים ללקוח אחד ,אי אפשר לעשות הפליה ולא להסכים לאחרים.    

תגובה 1: