יום שלישי, 17 בינואר 2012

הטעית צרכנים בשילוט מחירי מוצרים במבצע בסניף ויקטורי בגני תקוה


הטעית צרכנים בשילוט מחירי מוצרים במבצע בסניף ויקטורי בגני תקוה
בויקטורי יש 3 מחירים למוצר: יש מחיר ללקוחות עם כרטיס אשראי ויקטורי, יש מחיר לקוחות עם כרטיס מועדון ויקטורי, ויש מחיר ללקוחות ללא שום כרטיס. בשילוט למי שמשלם בכרטיס אשראי ויקטורי כתוב במפורש בשילוט שהמבצע רלבנטי למחזיקי כרטיס אשראי ויקטורי

אולם בשילוט מחירי המבצעים למחזיקי כרטיס מועדון לא כתוב שהמבצע רלבנטי רק ללקוחות שיש להם כרטיס מועדון אלא כתוב בסתם.

ומכאן יש הטעיה צרכנית שלקוחות סתם קימים וחדשים ללא כרטיס מועדון ויקטורי גם זכאים להנחה ולמבצע. כמובן שבקופה מתברר אחרת שאין הנחה או מבצע למוצר והמבצע וההנחה רק למחזיק כרטיס מועדון ויקטורי. כמובן מי שלא בודק את הקבלה קניה לא מגלה שהוא שילם יותר, ומכאן חשיבות בדיקת הקבלה.

ללקוח הקונה יש 2 אפשרויות : 1.להחזיר את המוצרים ולקבל זיכוי, או לקבל זיכוי וצריכים לחזור שוב לחנות לקניה. האם ויקטורי חושבים שעקב הטעיה לקוחות יהיו יותר מרוצים והם יקנו יותר בסניף או שיגיעו שוב לסניף לקנות

קניתי פסטה המותג (בהשגחת הבד"ץ) 4 ב-12 ש"ח לפי השילוט. מתברר שהמבצע רק למחזיק כרטיס מועדון ויקטורי,(גם כתוב בפליירים). לאחר שבדקתי את הקבלה וראיתי ששלמתי מחיר מלא 15.80 ש"ח ולא 12 ש"ח ,אמרתי זאת לקופאית (שכלל לא טרחה לומר לי בעשית החשבון שהמבצע הוא לחבר כרטיס מועדון,ולי אין כרטיס מועדון, היא שאלה בתחילת החשבון האם יש כרטיס מועדון ועניתי בשלילה).

פניתי לקופאית הראשית ושאלתי מדוע לא קבלתי את ההנחה? היא לא ידעה על מה אני מדבר והלכה איתי למוצרים בחנות,ואמרה לי שלפי השילוט המבצע לחברי כרטיס מועדון. איך היא ידעה זאת? לפי הלוגו של ויקטורי. אם אין לוגו ויקטורי זה לכל הלקוחות.

אמרתי לה שהשילוט לא אומר זאת במפורש כמו לגבי כרטיס אשראי ויקטורי שכתוב במפורש והראתי לה שילוט של כרטיס אשראי ויקטורי. היא כמובן לא רצתה לתת לי במחיר המבצע, אני אמרתי לה שמדובר כאן על הטעית צרכנים ואני מתכוון להתלונן במועצה לצרכנות על הטעית צרכנים ואני מתכוון להחזיר את המוצרים ולקבל זיכוי כספי מיידי בחשבון.

כאשר היא הגיעה לקופה ,אמרה לי שבגלל שאני כועס והיא לא רוצה שאכעס היא תאפשר לי לקנות את הפסטה כמו למי שמחזיק כרטיס מועדון ותתן לי זיכוי של 3.80 ש"ח (הזיכוי לפי החוק תקף לשנתיים, היא אמרה לשנה-לא מודעת לחוק הצרכני ולא קבלה הנחיות). אמרתי לה לאחר שקבלתי את הזיכוי שחשבתי לעשות כרטיס מועדון ואף כרטיס אשראי ויקטורי, אבל לאחר השירות הגרוע שלכם(כמו שתיארתי בפוסט הקודם) אני בינתים מקפיא זאת. דברתי עם הקופאית ראשית בטלפון לפני שבאתי לקנות.

אתם לא חושבים שללקוח חדש עדיף לתת מוצר אחד בהנחה כמו לחבר מועדון ולתת לו זיכוי של כמה שקלים שיבוא לקנות עוד מוצרים במאות ש"ח ולהפוך להיות לקוח קבוע ונאמן והייתם מונעים את המצב שכעסתי על ההטעיה ואת התלונה על הטעית צרכנים? אבל כנראה חושבים לטווח קצר עם חוסר תודעת שירות כלשהי.  

לאחר מכן לפני שיצאתי (היא עמדה ליד הקופה שצמודה ממש לכניסה וליציאה) אמרתי לסגנית מנהל על הטעית צרכנים שיש בשילוט מחירי מוצרים במבצע. והיא אמרה שהיא תבדוק. הנקודה שכאמור יש הטעיה בכל שלטי המחיר של מבצעי כרטיס מועדון ויקטורי ולא רק בפסטה המותג. אני מצפה מסגנית מנהל שתדע קצת יותר על הסניף ועל נהלי ויקטורי.   

כמובן שאני עדין שומר את הזכות להתלונן במועצה לצרכנות על הטעית צרכנים בשילוט מוצרים במבצע.   

תגובה 1: