יום חמישי, 5 בינואר 2012

למה לא אני לא רוצה להיות מאבטח או שומר ומה הקשר ללשכת תעסוקה?


למה לא אני לא רוצה להיות מאבטח או שומר ומה הקשר ללשכת תעסוקה?
יש מספר סיבות עיקריות למה לא כדאי לך אישית להיות בתפקיד מאבטח או שומר:

1.התפקיד מסוכן. אתה חשוף להתקפה ישירה של מחבל או כל תוקף אחר מאשר שאר הלקוחות. זה יכול לפגוע בבריאותך ואף בחייך. יש תפקידים עם פחות סיכון. בנוסף אתה לא מקבל משכורות שמותאמת לסיכון אלא הרבה פחות. לטענה ששומר או מאבטח לא מת או נפגע, לא נכונה (תשאלו את המאבטחים במועדונים ובברים) ותמיד יש את הפעם הראשונה.

2.השכר שמקבל מאבטח או שומר קרוב לשכר מינימום עד 25 ש"ח לשעה. השכר נמוך.

3. המעסיק שלך בד"כ עברין חוק והוא גונב ממך שעות עבודה וגם שעות נוספות ולא משלם לך את השכר החודשי השלם אלא חלקו. הסיכוי היחיד שלך לקבל חלק מהכסף-הוא לא בבקשה מהמעסיק לתת לך את הכסף (זה לא יקרה ,והמעסיק לא יתן לך כלל או יחזיר חלקית) אלא בתביעה משפטית בבית דין לעבודה.

תצטרך לבזבז זמן על הכנת החומר ושכירת עו"ד ולחכות עוד שנה שנתיים עד לדיון ולתוצאות המשפט. לעיתים העו"ד שלך ימכור אותך ויסגור על עסקת פשרה. במשך וגם לאחר פס"ד לטובתך במשפט, אף אחד לא מתחייב שהחברה לא תשפוט רגל או תהיה בקשיים כלכליים או שהחברה תכבד בכלל את פס"ד, וכך תצטרך לפנות בעוד הליך של בזיון בית משפט ותיק בהוצאה לפועל.  

4. למאבטח או שומר נושא נשק- יש לך אחריות פלילית לנשק אם אתה לא שומר עליו כראוי ואם נגנב וכיוצא בנוסף לתביעה אזרחית של המעסיק על אובדן הנשק. יתכן שתכנס לכלא במקרה הגרוע ויהיה לך תיק פלילי שבו לא תוכל לעבוד במקום שדורשים עבר נקי ללא אישום פלילי.

ואני לא מדבר על נשק שנמכר לערבים שעשו בו פיגוע או סגירת חשבון של עברינים, ויחשדו בך שאתה מכרת את הנשק לערבים מחבלים או לכנופית עבריינים שעשתה רציחות בנשק.

וכל שכן אם אתה עשית בנשק שימוש לא ראוי (יריה,איום על אדם אחר בנשק וכיוצא),כאשר אין לך את הנשק, אתה לא יכול להתפתות למעשין אלו.

5.בד"כ מאבטח או שומר נמצא בעמדה סטטית ולא יכול לזוז מהעמדה. אם אתה טיפוס אקטיבי ולא פסיבי ומרגיש שאתה נמצא בכלא או מרגיש שאתה בטלן שלא עושה דבר –אתה תרגיש נפשית לא טוב. וככל שהזמן יעבור ,ההרגשה הנפשית רק תגבר.

6.  יש התחייבות לחצי שנה-שנה לפחות. אם לא תרצה לעבוד תקבל קנס על חלק מהמשכורת שלך בסכום של מאות שקלים עד אלפי ש"ח. לעיתים ההתחייבות היא עקב קורס אבטחה שהעלות משלם המעסיק.

7.בהמשך לקודם, כאשר יש לך מנהל עם יחסי אנוש גרועים ואתה ממש לא סובל אותו ואף מתעב אותו ואתה גם נמצא בתקופת ההתחייבות, הסיכוי שלך להוכיח שיש עילת התפטרות שמזכה בפיצויי פיטורים קלוש יותר.

8.אם אתה שומר במקום הומה אדם בעיקר נשים, אתה חשוף לתביעות להטרדות מיניות. לא משנה האם זה נכון או לא נכון, בנוסף אתה חשוף שאתה תפוטר עקב התלונות ולא משנה אם זה נכון או לא נכון. התביעה בסך 50 אלף ש"ח ללא נוכחת נזק היא ההכנסה של שנה שלמה שלך. האם שווה לך לעבוד בחינם כל השנה, במקום לעבוד במקום מכניס יותר?

9.בנוסף לנאמר ב-8 ,אם אתה לא סובל ריחות מסוימים של בני אדם וכל שכן בשמים, אתה תצטרך לסבול זאת כאשר בני אדם אלו ובעיקר נשים יעברו לידך. בנוסף אם אתה לא רוצה לדבר עם נשים או לא מעונין להסתכל ולהתקרב לנשים בפרט שהן לבושות באופן חשוף ופרוץ ולא צנוע כי אתה דתי (לחילוני ממש אין בעיה ואף היה מרוצה מכך).

10.אם אתה שומר שבת וחג, חלק גדול ממקומות האבטחה והשמירה כן עובדים בשבת (ויש להם היתר חוקי) אז יש לך ברירה - אתה עובד בשבת וחג או שאתה בכלל לא עובד.

ומה הקשר ללשכת תעסוקה? אם מלשכת תעסוקה מציעים לך תפקיד שומר או מאבטח ואתה מסרב לעבוד מכל הטעמים שציינתי כאן, זה לא ישכנע את פקידת הלשכה ותקבל סירוב אם לא תעבוד. גם את תגיש ערעור לוועדת הערר,הסיבות האלה גם לא ירשימו ועדת הערר והם ישאירו את הסירוב בתוקף. כלומר אם אתה מקבל אבטלה או הבטחת הכנסה-אתה לא תקבל כסף במשך חודשיים.  

גם אחרי שתגיש תביעה לבית דין לעבודה- ידוע שעובדי המדינה-לשכת תעסוקה וועדות ערר לא משלמות על עו"ד, רק אתה. בנוסף אני לא מכיר פס"ד (אם בכלל קים,כנראה אף אחד לא הגיש תביעה לב"ד לעבודה) שדורש עבודה אכן זכה בתיק הערעור.

המצב הזה פשוט אבסורדי לגמרי,הוא נותן כח לא מוגבל לפקידי לשכת תעסוקה לשלוח כל אחד ואחת לעבוד באבטחה ושמירה למרות כל הסיבות הנ"ל (לא צריך הכשרה רצינית כדי להיות שומר או מאבטח, עד שיפטרו אותך) המצב קים בעיקר כדי שאתה לא תקבל כסף,או שתעבוד בעבודה במקום עבודה לא מתאים לך ולא תרשם בלשכת תעסוקה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה