יום שני, 23 בינואר 2012

אגורות במחיר המוצרים למה זה קים ואיך להתייחס לכך במבט צרכני ?


אגורות במחיר המוצרים למה זה קים ואיך להתייחס לכך במבט צרכני ?
אנחנו רגילים לראות ברשתות השיווק מחירים של 99 אגורות בהרבה מוצרים בפרט שמדובר במספר שהוא לפני מספר עגול כמו 9.99 או 4.99 וכיוצא. בשוק ירקות מדובר גם על כל מחיר של מספר שקלים כמו 2.99 או 6.99 וכיוצא.

גם כיום שאין מושג של מטבע אגורה או 5 אגורות,עדין מופיעות אגורות על מחיר המוצרים, ולא מספר עגול, כך שממילא בד"כ יש העלאה כלפי מעלה של המחיר,והמחיר עגול. מפסידים כאשר משלמים במזומן ומרוויחים כאשר משלמים באשראי. כאשר יש הורדה כלפי מטה של המחיר,אז להפך- במזומן מרוויחים,באשראי מפסידים.
בנוסף גם שיטת הכיתוב במחיר שונה-המחיר בשקלים כתוב בגדול ואפילו גדול מאד, ואילו המחיר באגורות כתוב תמיד בקטן.

התמחור מוצר באגורות רלבנטי במוצרים של שקלים בודדים עד עשרות ומאות ש"ח ,אולם לא אלפי ש"ח. ונבין מדוע לקמן.

בכנסת עדין למרות מספר הצעות לדיון, לא הורידו את האגורות במחיר המוצרים ברשתות השיווק.ועדין רשתות השיווק משתמשות בכך במחירי המוצרים. הן מעדיפות לכתוב הרבה מאד מחירי המוצרים באגורות בעיקר ב-99 אגורות מאשר לעגל את המחיר כולל גם מוצרים במבצע.

השיטה הגיעה לישראל מארה"ב. יש לה 2 כוונות:מצד המוכר ומצד הקונה. בקיצור נמרץ.

מצד המוכר-המוכר מעונין שהקונה יחשוב שמדובר במחיר שנמוך בשקל והמחיר זול יותר ממה שהוא באמת ואז יהיה יותר כדאיות לקונה לקנות את המוצר,בפרט כאשר הוזלה בשקל במחיר מוצרים של שקלים בודדים וגם היא זולה יותר מאשר מחיר מוצר של משאר רשתות השיווק.

בפרט שהלקוח שאומר את המספר נשאר בסוף עם אגורות ואז המחיר נראה בדעתו יותר זול מהמחיר הריאלי הנכון, למרות שהלקוח יודע בשכלו שהמחיר יקר יותר.

מצד הקונה- הקונה רוצה להרגיש שהוא קונה מוצר זול למרות שהוא קונה מוצר יקר יותר בשקל, בין אם מדובר במוצר במבצע ובין במוצר לא במבצע אלא מוצר במחיר רגיל.

מה צרכן נבון צריך לעשות בקשר לכך? תמיד לעגל כלפי מעלה את המחיר המוצר. להסתכל טוב במחיר המוצר על גבי האריזה או במדף ולבדוק האם המוצר במחיר עגול או עם אגורות ולעגל בהתאם.לבחון האם המוצר זול או יקר, עם אגורות עם בלי אגורות כלל.

ותמיד לומר את המוצר העיגול כלפי מעלה ולא את מחיר המוצר באגורות. אם מוצר עולה 4.99 ש"ח ,לומר 5 ש"ח ולא 4.99 ש"ח. בכל הפוסטים בבלוג של מחירי מוצרים של השוואות מחירים ברשתות שיווק מבצעים, אני תמיד מעגל כלפי מעלה את המוצרים ולא כותב את האגורות.    

כאשר מתברר לך שלא שמת לב לאגורות או שהאגורות כתובות בקטן (כמו המחיר בשוק הירקות והפירות) והמחיר לא זול אלא יקר - אפשר לוותר על המוצר במידי ולהודיע למוכר שעקב ההטעיה במחיר אתה לא קונה את המוצר ולזרוק לו את המוצר בפניו על המדף או על הבסטה. לא צריך להתבייש. מי שצריך להתבייש הוא המוכר ולא הקונה שהוא אתה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה