יום שלישי, 24 בינואר 2012

ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות ומכירה אלמנטרי רכב ודירה בחברת ביטוח AIGבפ"ת


ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות ומכירה אלמנטרי רכב ודירה בחברת ביטוח AIG בפ"ת
שבוע שעבר לאחר ששלחתי קורות חיים לתפקידים שירות לקוחות ומכירה לחברות ביטוח וחברות כ"א,לא קבלתי כל טלפון משום חברת ביטוח.

אולם התקשרה אלי ביום חמישי בצהרים רכזת כ"א מעתיד כ"א והציעה לי עבודה של מכירה במוקד האלמנטרי רכב ודירה בחברת ביטוח AIG בפ"ת,אך אמרתי שהייתי בראיון עבודה אצל ראש צוות במוקד לפני חצי שנה דרך חברת כ"א. היא הציעה עבודה בשירות לקוחות במוקד האלמנטרי רכב ודירה של חברת ביטוח AIG וטענה שאפשר להתקבל לעבודה, למרות שלא התקבלתי לתפקיד מכירה באותו מוקד.

היא אמרה שאי אפשר לקבל אישור עכשיו מרכזת כ"א בחברת ביטוח AIG לראיון ביום ראשון והיא תקבע לי ראיון ליום שני ברבע ל-2 בצהרים, והתקשרה עכשיו כדי שאני אשריין זמן ביומן לראיון, ולא אקבע לראיון אחר. אמרה שזה יהיה מרכז ההערכה ולא ראיון עבודה אישי עם ראש צוות.

רכזת כ"א מעתיד כ"א שלחה את קורות החיים שלי לרכזת כ"א בחברת ביטוח AIG והיא אשרה זאת עם זימון לראיון ביום שני ברבע ל-2 כאמור. רכזת כ"א מעתיד כ"א התקשרה אלי על אישור רכזת כ"א מ AIGועל הראיון בשני. ואמרה שתתקשר אלי מחר לומר לי כמה הדגשים על ראיון העבודה. היא לא התקשרה בשני. בראשון בערב קבלתי הודעת sms מחברת ביטוח AIG על הראיון בשני ברבע ל-2.

בשני לאחר הקניות ברשת ויקטורי בגני תקוה ולאחר מקלחת,פספסתי את האוטובוס וחיכיתי לשני שנסע קצת באיטיות, הגעתי לאחר השעה 14.00 ולא מלאתי את הטפסים.

מרכז ההערכה נמצא בקומת קרקע בחדר גיוס של חברת AIG, הנחתי שאפשר לאחר קצת כי תמיד זה מתחיל באיחור,אבל הוא כבר התחיל. ישבתי ליד רכזת כ"א מצד שמאל קרוב אליה. רכזת כ"א כבר דברה על התפקיד ועל החברה והתחילה ההצגה העצמית ו-2 מועמדות כבר סיימו לדבר והשלישית הייתה באמצע הדיבור.

כצפוי או לא, היו 5 נשים בלבד ללא גברים, אני היית הגבר היחיד. 4 בנות עד גיל 23 לערך ללא ניסיון תעסוקתי רב בקושי ב-2 מקומות עבודה שעבדו במשך חצי שנה-שנה בלבד ובעבודה זמנית ולא קבועה.וכמובן ללא השכלה,הן אפילו לא סטודנטיות. ואישה מבוגרת בגיל 40+ שעבדה כמנהלת חשבונות ועבדה בתחום שירות לקוחות בחברת גז 3 שנים.

לאחר ההצגה העצמית,קבלנו טפסים של דירוג 5 מועמדים בשירות לקוחות מי הכי טוב להתקבל לעבודה ומי הכי פחות טוב. הטופס של מכון מיון אדם מילוא, הוא שונה קצת בניסוח המועמדים ,אם כי לא שונה שמות המועמדים מהטפסים האחרים ועם פחות מועמדים (5 ולא 6-7).

רכזת כ"א אמרה שיש לנו 5 דקות (בד"כ נותנים 10 דקות) דקה אחד לכל דירוג.ויצאה מהחדר.זה היה משמעותי בתיאום הדירוג.אם רכזת כ"א הייתה בחדר לא יכולנו לתאם עמדות ודירוג.

2 הבנות שהתקבלו בסוף אמרו שכבר עשו את הטופס הזה בעבר.אני כמובן סיימתי ראשון והתחלתי למלא את הטפסים. הנחתי את הטופס הלבן של הדירוג ליד הבת הדתיה שהיא ראתה שהדירוג שלי דומה לשלה.

אמרתי לבנות שכדאי שנעבוד ונתאם את הדירוג כבר עכשיו שיהיה יותר קל בדינמיקה הקבוצתית. אז 3 הבנות הצעירות לידי דירגו כמו שדרגתי בדיוק.אמרתי את המקום ה-1 והשני בקול. הבת הצעירה והמבוגרת דרגו אותו דבר את ה-2 האחרונים (לא יודע האם זה נבע מתיאום או באמת מדירוג). והיו קצת חילוקי דעות למעלה בין מקום אחד לשני, שאפשר היה להחליף את המוקמות.

רכזת כ"א וגם ראש הצוות הגיעו (אתייחס אליו לקמן),אמרנו את הדירוגים והתברר להם שיש הבדלים דקים בין המועמדות. לא יודע מה היה קורה אם היה מתברר שכולן דרגו אותו דבר, דבר כזה לא ארע מעולם בדינימיקה קבוצתית.

רכזת כ"א נתנה רק 5 דקות לדיון ולנסות לקבוע דירוג מוסכם. אני ניהלתי את הדינמיקה הקבוצתית.כדי לעמוד בזמן, אמרתי שנתמקד בדירוג הלא מוסכם.כמובן שרק אני שכנעתי את 2 הבנות להסכים ולשנות במקצת את הדירוג שלהן: אחת המבוגרת להחליף מקומות ממקום שני לראשון,וראשון לשני. והשניה הצעירה להחליף מקומות בין מקום שלישי לשני ושני לשלישי.

כאשר אמרתי גם לצעירה האם היא מסכימה להחליף מקומות, אמר הראש צוות שהוא רוצה לשמוע טענות ולא בקשו להחלפה,זה כמו הרוב קובע, ואז כמובן הסברתי לצעירה למה המועמד ראוי ל-2 ולא ל-3 ואפשר להחליף, כנ"ל לגבי המקום הראשון.

 3 הבנות האחרות לא פצו פיהן כלל בדיון. אחת (שהתקבלה לבסוף)נכנסה לדבריי ואמרה את הדירוג.להזכירך שהיה הדירוג שלי.

רכזת כ"א שאלה שאלות כלליות:למה אתן רוצות לעבוד בשירות? איך מתמודדים עם לקוח קשה ומהו לקוח קשה ?מה אתן עושות לאחר שיחה עם לקוח קשה? למה דווקא חברת AIG ולא חברת שירות אחרת? למה דווקא ביטוח ולא תחום אחר? ועוד כמה שאלות שקשורים למועמדים בדירוג כמו השפעת הרגש על השירות.

בתחילה האישה המבוגרת דברה הרבה וטוב (בעיקר על דוגמאות בשירות בחברת הגז), לאחר מכן אחת הבנות והבת הדתיה שהתקבלו לבסוף השתלטו על הדיון. אני בקושי דברתי,(עניתי בקיצור לא ממצה על 4 שאלות).

רכזת כ"א הזאת היא אחת הגרועות ואחת המכוערות שפגשתי בהן לאורך עשרות רבות של מרכזי הערכה.לא יודע מי הטפשה שקבלה אותה לעבודה בחברה. אין לי בעיה לומר זאת ,גם לאחר שהתקבלתי וכל שכן שלא 
התקבלתי,אך לא אומר זאת לה ברבים.כאן בפוסט בבלוג אפשר.

היא לא נתנה לי לדבר ואמרה שאני נכנס לתוך דבריה של האחרת שדברה כבר הרבה, היא לא שאלה בסוף כל שאלה אם יש למישהי להוסיף דברים. היא שאלה שאלות וסגרה את השאלה במהירות לאחר תגובה אחת או שתים ,ובעיקר כיוונה את השאלות לבנות שיתקבלו לבסוף. אני שראיתי ושמעתי זאת התחלתי למלא את הטופס ופחות האזנתי לקישקושים של הבנות שלא מבינות דבר בשירות.

אני מזכיר שראש הצוות הגיע לפני הדיון ויכל לומר בהפסקה לרכזת כ"א באיזה צעירות הוא מעונין. ולכן אני תמיד יודע מי תתקבל לבסוף לעבודה, כי קבלה לעבודה של עובדים בחברת ביטוח AIG  ובכל חברה אחרת הוא לא מקצועי אלא נשען בעיקר על חוסר ניהול, על שכר נמוך,וברצון בצעירים חסרי ניסיון והשכלה. רציתי להתפרץ בדיון ולומר זאת כאשר רכזת כ"א מנעה ממני לדבר,אך מנעתי את עצמי בכח. אני משחק את המשחק ולא מגלה את הקלפים.

ראש צוות הגיע לפני הדינמיקה הקבוצתית. הוא היה קצת גבוה ושמן מאד ומיועד לתוכנית "לרדת בגדול" עם קול קצת עבה. כמובן שאות וראש צוות ורכזת כ"א לא הפנו מבט לצד שלי ,אלא הסתכלו לאמצע בעיקר (וזו הסיבה שאני יודע שאני לא מתקבל לעבודה ואני כן יודע מי כן מתקבלת לעבודה,הבת שישבה באמצע שאכן התקבלה בסוף)

יש 2 משמרות בוקר וערב, שעות המשמרות: 8-16, 10-18, 15-20. מחויבים ל-2 משמרות ערב ו-2 משמרות בוקר ושישי לסירוגין. אפשר לתת יותר שעות עבודה בשבוע למי שרוצה, אך המשמרות מותאם לסטודנטים.

התפקיד הוא שירות וגם מכירה, ולא שירות נטו. מי שלא יודע למכור,לא ממשיך לעבוד. השכר 30 ש"ח בממוצע לשעה בעיקר מעמלות מכירה(ואפשר גם להגיע ל-40 ש"ח, הגרוע מגיע ל-27 ש"ח לשעה), שכר הבסיס מינימום כמובן 22 ש"ח לשעה. הוא התחייב שאכן לא מקבלים רק שכר מינימום אלא יותר.

שאל אם יש שאלות. לפני שפתחתי את הפה, רכזת כ"א אמרה אם אין שאלות נעבור לשלב הבא. הדתיה התפרצה ואמרה שיש לה שאלה, אמרו לה שיש משרת אם ,האם זה אפשרי. ענה שאם תתקבלי ,נדון בזה.

מעבר לכך הוא לא שאל שום שאלה שום מועמדת,רק רכזת כ"א שאלה ודברה.א בינתיים קרא קצת את הטפסים. ובקש שניתן לו את הטפסים.לאחר הדינמיקה הקבוצתית והשאלות הקצרות,יצאנו להפסקה של כמה דקות.

בהפסקה התברר ש-2 הבנות שהתקבלו בסוף יש חברות שעובדות ב AIG.היו 3 מועמדים שהתקבלו לעבודה וחתמו על חוזה עבודה. רכזת כ"א כנראה התרשלה והשאירה את הטפסים על השולחן. קראתי את מלוא חוזה העבודה,חוזה עבודה עבדות וגרוע.

ראש הצוות לא היה בחדר ,הוא דבר עם איזה עובד\מועמד. רכזת כ"א הודיעה ש-2 הבנות נשארות ו-3 הבנות ואני לא התקבלנו. ראש הצוות כנראה מעונין בכמה שיותר בנות ובכמה שפחות גברים- הוא צריך תצוגת יופי בחייו (עם הכיעור שבגופו) וכמובן שהגברים לא יתחרו איתו על הבנות שבמוקד. רוצה להרגיש ולהיות עם הרמון של נשים (שהוא לא נשוי להם).

לעצם הענין אם AIG מחפשים מכירות ושירות, הם צריכים להתקבל מי שיותר מקצועי בתפקיד עם ניסיון תעסוקתי  ולא צעירות חסרות ענין. מנסיון של תנאי החברות, אני יודע ש-2 הבנות שהתקבלו לבסוף שיקרו או הציגו בצורה אחרת לא אמיתית למה הן לא עובדות באותה תפקיד בחברה (קישורית והפניקס הבת הדתיה) ולמה הם עבדו רק מספר חודשים בתפקיד ולא התאימו.

בשורה התחתונה: מי שעושה ביטוח בחברת ביטוח ישירה ללא סוכנים כמו AIG וביטוח ישיר, שלא יתפלא אם הוא מקבל שירות גרוע מצעירים שלא יודעים לתת שירות ולא מבינים בביטוח ואלו הנהלים של חברת הביטוח.אין סוכן ביטוח שעוזר לך מול חברת הביטוח בעיקר בתביעות ביטוח

חברות הביטוח הישירות כמו AIG משלמים לרוב בשיטת מצליח- לא משלמים או משלמים באיחור רב ,ואם הלקוח חכם ותובע בבית משפט ומפסידים בבית משפט-רק אז משלמים. אין פלא שבסקר  לקוחות מידי שנה חברות הביטוח הישירות זוכות למקומות אחרונים, למרות ש AIG מציגה כאילו היא טובה בשירות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה