יום ראשון, 8 בינואר 2012

איך הלקוחות יכולים להרוויח מכניסת רשתות שיווק מתחרות נוספות לעיר?


איך הלקוחות יכולים להרוויח מכניסת רשתות שיווק מתחרות נוספות לעיר?
בהמשך לכתבה מגלובס ב-6 לינואר 2012  רמי לוי ואושר עד לא פראיירים  צפו למלחמת חורמה בשיווק"  שרשתות שיווק רמי לוי ואושר עד נכנסים גם לאשדוד ולבאר שבע.
כאשר יש יותר רשתות שיווק ויותר סניפים במתחם גיאוגרפי מסוים מובטח מלחמת מחירים בין רשתות השיווק עם מבצעים והנחות בנוסף לחברי מועדון, והצרכן רק מרוויח מכך.
מה קורה כאשר נכנסים מתחרים חדשים חזקים לתחום ברשת הרביעית? המתחרים הקיימים מעונינים שהלקוחות לא ינטשו אותם לטובת הרשתות החדשות שמציעות מחיר זול יותר,ולעומת זאת הרשתות החדשות יציעו מוצרים בהנחה גדולה על מנת למשוך לקוחות קיימים מרשתות שיווק הקיימות וגם חדשים מהאיזור.
בשלב 1, רשתות השיווק החדשות יורידו את מחיר המוצרים המסוימים עד לרמת הפסד ,הרבה מוצרים יהיו מבחינת לוס לידר (loss leader)עד שהמחיר יהיה ממש זול מאד.בהתאם לכך גם הרשתות השיווק הקימות יורידו מחיר, כל אחד יוריד מחיר במה שנוח לו להוריד. רמת הרווחיות תקטן מאד ותשחק.
בשלב 2, יש התייצבות במחירים מעל למינימום שנקבע ,אבל הרבה יותר זול ממה שהיה קודם ברשתות הקיימות וכל הרשתות מוכרות זול יותר מרמות המחיר שהיו מלכתחילה לפי שנכנסו הרשתות החדשות. כך שהצרכן תמיד מרוויח מכניסת רשת שיווק חדשה ולא מפסיד.
ככל שהרשתות החדשות יותר אגרסיביות במחירים ויותר מוכרות סחורה, כך התגובה של רשתות השיווק הקיימות תהיה בהתאם במבצעים והנחות. יתכן אף שרשת אחת קיימת תרד דרסטית במספר הלקוחות שלה ובמכירות ואף תהיה פחות רווחית לרשת.
איך הצרכן הלקוח צריך להיערך לתחרות בין הרשתות שיווק? ראשית,הצרכן צריך לדעת מתי הרשתות שיווק פותחות את הסניף, ובאיזה איזור יש תחרות ישירה בין רשתות שיווק. חובה לנצל את הפתיחה לקנית מוצרים בזיל הזול. פראיר או טפש מי שלא מנצל זאת. הזדמנות כזאת של מחירים לא יהיה יותר בעתיד גם לא במבצעי החגים.
מכיוון שהרבה מוצרים יהיו זולים בעת התחרות בין הרשתות שיווק, אז לפני שנכנסות בפועל רשתות השיווק החדשות לא לקנות הרבה מוצרים אלא לקנות מוצרים רק לטווח הקצר של שבוע-שבועיים בלבד ואף על בסיס יומי,תלוי מה המוצר.
ככל שמתקרבים לזמן הפתיחה של סניפי רשתות השיווק יש לקנות פחות. בזמן המבצעים בשבוע-שבועיים הראשונים אפשר לקנות לטווח הארוך יותר חודש-מספר חודשים בהתאם לכמה באמת המוצר זול וכמה אתם צורכים.
יש לבדוק מידי שבוע את המבצעים וההנחות שיש לכל רשת שיווק ובהתאם לכך לרכוש את המוצרים שנמכרים בהנחה הכי גדולה. יש לרכוש במספר רשתות שיווק,כי בכל רשת יש תמיד מספר מוצרים הכי זולים מרשת שיווק אחרת.
כאשר יש פתיחת רשתות שיווק חדשות לפני פסח או ראש השנה, הדבר מבטיח מחירים זולים,יחד עם זאת לא יהיו מחירים כ"כ בהפסד, כי גם הרשת צריכה להרוויח. הרשתות לאורך זמן צריכות להרויח ולתפוס נתח שוק על חשבון שאר רשתות השיווק.סניף רשת מפסיד לאורך זמן ייסגר.
חובה לערוך רשימת קניות מסודרת על כל המבצעים וההנחות של כל רשת שיווק ולבדוק איזו רשת זולה ורלבנטית בקנית המוצרים שלכם. לא בהכרח רשת זולה עם מבצעים רלבנטי אליך. יתכן שרשת אחרת זולה מתאימה לך יותר. יש לקחת בחשבון את הנסיעות ואת החניה ואת אפשרות עשית משלוח עד הבית.
אפשר לעזור לשכן או לחבר או לקרוב משפחה ע"י קניות במקום זול,אם במקומו המוצרים נמכרים יותר ביוקר. אפשר להצטרף יחד בקניה אחת בפרט שיש התניית קניה או התניית כמות על מוצרים מסוימים במבצע או בהנחה.
אני מעריך שיהיה התניית קניה בחלק גדול מהמבצעים וההנחות, על מנת שלא יבואו לקנות רק את המבצע או ההנחה אלא שאר מוצרי החנות שהם יותר רווחים ולא בהפסד.יהיה אפשר וגם שוה לקנות בהתנית קניה וזה יהיה שווה לקנות מוצרים אחרים זולים יותר. יחד עם זאת, צריך לחלק את קנית המוצרים בהתניית קניה רק ברשתות שיווק ששוה יותר המבצע או ההנחה.


תגובה 1: