יום שלישי, 4 באוקטובר 2011

השקעה במנית ביומד,מתי כדאי לקנות ומתי יש ירידה או עליה במניה?


השקעה במנית ביומד,מתי כדאי לקנות ומתי יש ירידה או עליה במניה?
מניות ביומד מתחלקות למניות תרופות ולמניות מכשיר רפואי ויש מניות שיש להם גם תרופות וגם מכשור רפואי.
כאשר משקיעים בחברת ביומד שעדין אין לה כל הכנסות ממוצרי החברה, וכאשר היא נמצאת בתחילת הניסויים לתרופה או מכשור רפואי חדש-התוצאות יכולות להיות הצלחה לבסוף או כשלון
בד"כ יש משקיעים פרטיים וקרנות הון סיכון בחברת ביומד מסוימת.ויתכן מאד שחלק מהמשקיעים הפרטיים בחברה הם המייסדים והמנהלים הבכירים
יש הרבה תוצאות שיכולות להביא לירידה חדה במניה בתחום הביומד:
כאשר יש כשלון בניסוי ולא משנה איזה שלב ואז אין המשך לניסוי ,ואז החברה לא שווה כלום,לא אם יש לה עוד מוצרים ועוד ניסויים לתרופות נוספות, ובהתאם לכך גם המניה ,ולכן יהיו ירידות גדולות במניה עם הפסד גדול באותו יום ובימים הבאים עד למחיר תחתית של שווי כסף גיוס בהנפקת מניות ואופציות וגיוס הון מקרנות הון סיכון.
חוסר אישור התרופה לאחר הניסויים ע"י מנהל התרופות האמריקני או הישראלי ובעיקר כאשר יש אישור לתרופות מתחרות (טבע).
חוסר הגשה של אישור התרופה בזמן הקרוב,אישור התרופה ע"י מנהל התרופות יהיה בעוד שנה-מחצית שנה (פרוטליקס).
לאחר האישור של התרופה או המכשיר הרפואי ,הכניסה לשוק תהיה בעוד שנה, ובעיקר כאשר אין הסכמי שיווק ומסחור (קמהדע).
ביטול הסכם מסחור עם חברת שיווק תרופות או מכשור רפואי גדולה.(ביוליין)
יש הוצאות שיווק ומכירות גדולות מאד מעל ומעבר להכנסות עצמן והחברה תמיד בהפסד (מזור רובוטיקה).
כאשר מעלים למנהלים הבכירים בחברה את המשכורות השנתיים ללא יחס כספי נכון וללא תוצאות כלכליות מותאמות לתוצאות החברה ולניהול ובהתאם למחאה של המשקיעים.
מניות ביומד עולות בד"כ בתנאים אילו :
כאשר יש הצלחה בכל שלב בניסוי בתרופה במיוחד בשלבים המתקדמים שלב 3,
כאשר יש התוויה חדשה לתרופה שבעתיד יש שוק יותר גדול לתרופה.
כאשר יש מוצרים וניסויים חדשים לתרופה או מכשיר רפואי. אפילו כאשר יש כוונה להתחיל ניסוי ויש גיוס קבוצות ניסוי .
כאשר יש הסכם מסחור עם חברה שיווק תרופות גדולה ובעיקר יש תשלום ראשוני עכשיו עם תשלומים עתידיים עם אבני דרך למכירות נוספות .
כאשר יש אישור התרופה או המכשור הרפואי במנהל התרופות בארץ או האמריקני. כאשר הרוויחה בתביעה משפטית נגד המתחרות – יכולה להשתמש בפטנטים של התמחרות או זכאית לקבל סכום כסף על כך שהמתחרות הפרו פטנט שלה ולא זכאיות יותר לשווק את התרופה.
כאשר יש הכרזה על התרופה למעמד של תרופת יתום כלומר מספר שנים לחברה יש בלעדיות למכירת התרופה בשוק היעד. (פרולור ביוטק)
כמובן שיש הבדל האם ההודעה החיובית או השלילית היא ביום של שוק יורד או עולה , ותלוי מיהי החברה עצמה. כאשר יש ירידות בשוק, ההודעה החיובית תעלה את החברה לעליות אך לא לאורך זמן. יתכן שבסוף היום ואף בתחילת היום היא תרד בהמשך לשאר השוק.
יש מניות שבשוק יורד היא תהיה אופציה יפה לרווח לסוחרי יום, ולכן יהיו עליות גדולות במניה תוך תנודתיות של מספר אחוזים לאורך היום.
בד"כ יש עליה גדולה בתחילת היום לאחר ההודעה לפני המסחר ,אולם בהמשך יש ירידה עד לסגירה במספר אחוזים בודדים בלבד. ולכן ממש לא כדאי לקנות.
יש מקרים בודדים שהיה עליה מתונה בתחילת המסחר שהמשיכה לגדול ולעלות במשך יום המסחר עד לעליה מקסימלית באותו יום ואז קצת התמתנות. יש אפשרות לקניה עם סיכון.
רק אם אתם נמצאים במעגל של סוחרי היום ,אתם יכולים לדעת האם העליות יהיו לאורך היום או שיהיו ירידות בהמשך, וגם בעיקר האם יש לך מומחיות בתחום המסחר בבורסה עם תוכנות המסחר והקניה והמכירה המהירה
כמובן שכאשר עליה במנית ביומד קטנה,לא קונים את המניה בעליה! אם אפשר לקנות את המניה בשער נמוך יותר, למה לקנות בעליה עם סיכוי להפסד ופחות רווח ? מחכים מספר ימים עד שהמניה חוזרת לשער הראשוני ואף יורדת יותר ואז אפשר לקנות.
אין מושג כזה שלמנית ביומד יהיה הודעה חיובית וההודעה לא תשפיע כלל על המניה באופן חיובי. גם שהמניה בירידה באותו היום והיה הודעה באמצע היום,יש אפשרות סבירה שהמניה תסגור חיובי ותסגור את הירידה.
במקרים חריגים מאד גם לשמועות על הודעה חיובית או ע"פ מידע פנים חיובי יש השפעה על מניה לחיוב. הדוגמא לכלל ביוטכנולוגיה בשער 1900 בשוק יורד. המניה סגרה את הירידות ועלתה באותו יום ל-2200 עם שער הנעילה שעלתה בעוד כמה אחוזים.

חלק מתוך הספר "איך להרוויח יותר בבורסה ולהפסיד פחות" ©לאיל מהדב

תגובה 1: