יום שלישי, 4 באוקטובר 2011

לימוד מגמות השוק עולה או יורד או מדשדש וההשפעות על השוק


לימוד מגמות השוק עולה או יורד או מדשדש וההשפעות על השוק
בשוק יש מחזורים של עליה וירידה וגם דשדוש. אין מושג של עליה בלבד ובוודאי לא של ירידה. בכל מחזור של עליה או ירידה יש מחזורי משנה של עליה וירידה לטווח קצר שהמגמה ארוכת טווח היא מחזור של עליה וירידה.
במחזור השוק המניה בעליה מגיעה לשיא, מתבססת בשיא והתחלת הירידה , והמשך ירידה (תוך כדי ניסיונות של עליה ) עד להתרסקות וחוסר ענין של המשקיעים. התייצבות הירידות ,והתחלת גל עולה של עליה עד לשיא העליה הבא וחוזר הלאה.
כדי להיות מומחה במחזורי ומגמות שוק צריך טווח ארוך של כמה שנים עד עשרות שנים. בניתוח כלכלי וגם בניתוח טכני , כדי לדעת ולקבוע ולהיות צודקים האם יש מגמה יורדת או עולה או והאם אנו במגמה משנית או בשינוי מגמה.
בניתוח טכני יש אפשרות לדעת את מגמות השוק לפי מגמה יורדת או עולה ומגמות משנה עולות או יורדות (כמו ברכבת הרים) ומה העוצמה של מגמה ומגמת משנה מתי היא התחילה ומתי היא מסתיימת לערך. 

הצעירים מנהלי ההשקעות לא הכירו את משבר ההייטק והטכנולוגיה בשנות ה-2000 עד תחילת 2003 וכל שכן לא משברים קודמים ולא למדו על כך דבר בנוסף שלא למדו את הפסיכולוגיה של ההשקעה של הציבור המשקיעים וגם הפסיכולוגיה שלהם עצמם. ולכן גם נפלו במשבר 2008 ,ויתכן גם שנפלו בירידות באפריל-יוני 2010 ,וגם עכשיו באמצע 2011, אם כי הם היו יותר זהירים.
בד"כ מחזור לוקח בין 3 ל-10 שנים , יש שנתנו סימן 5 שני עליות שנתיים ירידות לערך. כיום יש שינוי של כללים עקב תופעות של משברים כלכליים שלא היו בעבר והשאלה איך הכלכלה והמדינות יתמודדו עם בעיות אילו. לדוגמא בכל פשיטת רגל של מדינות או גוש מדינות וההשפעה על מטבעות, הון נזיל,הון הלוואות ואשראי כמו משבר החובות באירופה.
חלק מתוך הספר "איך להרוויח יותר בבורסה ולהפסיד פחות" ©לאיל מהדב

תגובה 1: