יום ראשון, 2 באוקטובר 2011

הקשר בין כותרות עיתונים כלכליים לירידות ועליות בבורסה


הקשר בין כותרות עיתונים כלכליים לירידות ועליות בבורסה
כאשר יש משבר כלכלי כלשהו ,בד"כ יש העצמת המשבר הכלכלי ע"י העיתונות.ראו בנפילת התאומים ב-2011 ומגיפת הסארס במזרח אירופה, הפרה המשוגעת באירופה, משבר החובות של מדינות אירופה בעיקר באיחוד האירופי והמשבר ביפן - משבר כורים גרעיניים והקרינה והרס הכלכלה באזורים מסוימים ביפן עקב צונאמי ורעידות אדמה , כולל עכשיו המשבר בחוב ארה"ב.
מי שפחות מומחה בשוק ההון או יותר נכון מי שלא שולט על רגשותיו וכל שכן מי שמכונה "ידים חלשות" , מוכר באינטנסיביות מניות גם בירידה וגם בהפסד גדול. כאשר לאחר המכירה תוך פרק זמן קצר יחסית של חודשים עד מספר חודשים שער המניה והמדדים חוזרים למה שהיה קודם ואף יש עליה במניה ובמדד ורווח למשקיע.
בד"כ אותם "משקיעים" לא קונים שוב את המניות במחיר תחתית, אלא נשבעים לעצמם שהם לא חוזרים לשוק ההון ולבורסה עקב ההפסדים, אבל כצפוי הם חוזרים שוב בשוק עולה-שורי, עד שהמצב מתהפך שוב לירידות והתופעה חוזרת על עצמה.
יש לעשות ניתוח כלכלי שישפיע על המניה או המדד ובהתאם לכך למכור. בנוסף, יש לך הזדמנות לקנות כאשר הירידות הנמשכות יפסיקו ויגיעו לשער תחתית במניה או במדד. זה מתבטא ביותר קונים מאשר מוכרים, היקף מחזור המסחר במניה עולה, והאם המחזור עלה יחסית לזמנים קודמים, וכל שכן שזיהית פרמטרים מסוימים,שהם יותר סימן לעליה במניה.
חלק מתוך הספר "איך להרוויח יותר בבורסה ולהפסיד פחות" ©לאיל מהדב

תגובה 1: