יום ראשון, 2 באוקטובר 2011

רזרבות מזומני השקעה בעיקר לקניה בשוק יורד ומימוש בשוק עולה


רזרבות מזומני השקעה- יש לך סכום כסף להשקעה במניות בבורסה שקבעת מראש. לא משקיעים את כל סכום הכסף אלא משאירים רזרבות של 10-20% לערך ,תלוי בשוק.

מדוע? כי יתכן שיש הזדמנויות חדשות טובות יותר להשקעה במשך הזמן ולא יהיה לך כסף נזיל על מנת לקנות . או כאשר השוק בירידה ובשפל ואתם יכולים לקנות עכשיו מניות במחיר מציאה ,ובעוד כמה חודשים הערך המניה יצוף או בשינוי השוק מדובי לשורי ויהיו עליות.

כאשר השוק בירידה ובשפל , אתם יכולים לעשות תשואה בחודש מה שלא עשיתם בכמה חודשים ,שווה לחכות עם הכסף ולשים בינתיים בפק"מ ולקבל קצת ריבית.

מי שחיכה ב-2008 וקנה מניות בתחילת 2009 או מי שקנה מניות בסוף יוני תחילת יולי 2010 , או מי שיקנה השנה אחרי השוק יורד (יולי עד אוקטובר 2011?) הרוויח בגדול תוך זמן קצר, והיה מומלץ להחזיק במניות לעוד חצי שנה לפחות עד שהרווח יגיע כמעט לשיאו ולמכור.

אני לא ממליץ , אבל יש אפשרות לקחת קצת כסף מהפק"מ או מאג"ח ולקנות מניות לזמן קצר ולמכור מניות אחרות אח"כ ולהחזיר את הכסף בפק"מ, כדי שלא לשבור לאורך זמן את כללי המסחר שלך. לא ממליץ להגדיל סיכון גם אם אתה מרוויח.

אתם מוותרים על כלל מסחר אחד או משנים אותו וקצת מרוויחים ,אולם בסוף אתם משנים כללים אחרים ואתם מפסידים יותר.אתם מתחילים בהפרת כלל מסחר אחד ,ואתם לא יודעים להיכן זה יימשך לרעה בהפרת עוד ועוד כללים טובים ורלבנטים עד להפסד.

חלק מתוך הספר "איך להרוויח יותר בבורסה ולהפסיד פחות" ©לאיל מהדב

תגובה 1: