יום שלישי, 25 באוקטובר 2011

הצעות עבודה של יועץ אקדמי ועוזר מחקר ביזמות בקריה האקדמית אונו


הצעות עבודה של יועץ אקדמי ועוזר מחקר ביזמות בקריה האקדמית אונו
למדתי תואר 1 במנהל עסקים בקריה האקדמית אונו בשנים 2003-2006. באותם שנים גם עבדתי כמאבטח בקריה האקדמית אונו. בשנת 2005 היה ביקוש מצד הקריה האקדמית אונו ליועצת אקדמית במנהל עסקים. לא קבלו את המועמדות שלי כלל.

הגיעו רק נשים בלבד לראיון עבודה ללא גבר אחד. בתור מאבטח בכניסה נתתי כמה טיפים לנשים שהגיעו. למי שנבחרה לבסוף אמרתי לה לפני הראיון שיש לה את הסיכויים הכי טובים להתקבל. כמו שאתם מבינים, המזכירות האקדמית וגם קול סנטר לסטודנטים ומתענינים בתואר בקריה האקדמית אונו היא על טהרת הנשים בלבד ללא גברים.

ב-2006 שומר הספריה דתי מבוגר עבר לתפקיד מזכיר אקדמי במשפטים.הוא אמר לי אז שהוא קודם לתפקיד כי היו"ר רנן הרטמן הבין שצריך שיהיה לפחות גבר במזכירות שכולה על טהרת הנשים. יש עוד שומר דתי מבוגר בספריה שהוא גם כורך ספרים, עובדים טובים ומגיע להם קרדיט. שניהם תימנים עם יחסי אנוש טובים מאד, ואני מציג זאת כעובדה ולא כדעה.

בקריה האקדמית אונו יש פקולטות למנהל עסקים וגם משפטים. אולם אין כ"כ הקפדה על חוקי עבודה כמו חוק שיוויון הזדמנויות בעבודה,וחוק הגנת השכר ועובדי קבלן ניקיון ושמירה- עובדי הקבלן היחידים ,השאר זה מיקור חוץ של ספקי שירותים.

לפני חודש פורסם הצעת עבודה כעוזר מחקר לראש התמחות יזמות בתואר השני במנהל עסקים ד"ר גיל אבנימלך בקריה האקדמית אונו. ההצעה נתלתה ליד המזכירות של תאר שני ליד הכניסה לבנין בקומת קרקע.

דרישות התפקיד היו: שנה שניה לפחות במנהל עסקים תואר ראשון או שני, ידע וזיקה ליזמות, ידע בסטיסטיקה בסיסית, ועוד כמה דרישות כמו גיליון ציונים וממוצע גבוה בתואר.

מכיוון שאני עונה על כל דרישות התפקיד ואף מעבר לכך ואני מעונין לעבוד בתחום האקדמי המחקרי –שלחתי קורות חיים למודעה בצירוף הודעה מקדימה.

לאחר יומיים לערך קבלתי תשובת דחיה. וזאת התשובה שקבלתי מד"ר גיל אבנימלך
" שלום איל
קראתי את קורות החיים שלך ואת המייל ואתה נראה בהחלט מתאים לתפקיד.
אולם כבר מצאתי עוזר מחקר
בכל מקרה אני שומר את הפרטים שלך ואחזור אליך אם יהיה לי מקום לעוד עוזר מחקר
בברכה גיל "

אני מניח שהיו סטודנטים זריזים ששמו לב למודעה לפני (זה לא מכרז או מודעה תפורה) ,כי אני לא קורא בד"כ מודעות. גם לאחר הודעת הדחיה, המודעה הייתה עדין תלויה ולא הסירו את המודעה. לאחר מספר ימים נוספים הסירו את המודעה. אני יודע זאת כי אני מגיע לספריה מידי יום ללימודים.

מי שחושב שבאמת הד"ר מתכוון לפנות אלי אם זה יהיה רלבנטי, טועה לגמרי. זה תשובת דחיה עדינה שבעצם מסירה את המועמדות שלך לתפקיד.השבח שאני מתאים נועד להקל על הגלולה המרה ועל ההסחה שמדובר ברצון של חוסר העסקה. 

לעצם הענין – ד"ר אבנימלך לא אמר האם יש לו עוזר מחקר אחד או שיש לו יותר מעוזר אחד ועכשיו הוא צריך עוד אחת. אם ראש התמחות צריך למחקר בהתמחות רק עוזר מחקר אחד ,זה אומר שיש פחות מחקרים וצריך פחות עזרה במחקר.

אם היה מושג של שימור עובדים או השגת עובדים טובים בקריה האקדמית אונו ולראשי התמחויות , היה לפחות הצעה של משרה חלקית או לפחות הצעה של ראיון.

בנוסף כאמור כנראה הקריה האקדמית לא מעונינת שאני אעבוד אצלה בשום תפקיד רלבנטי, לא כמזכיר אקדמי ,לא כעוזר מרצה, ולא כעוזר מחקר, ולא כעובד אחר בקריה האקדמית. אני אישיות לא רצויה, נון גרטה. הקריה האקדמית מקדמת לימודי חרדים בקמפוס החרדי, אך עובדים דתיים חרדים יש רק בקמפוס החרדי ולא במעורב.

אי אפשר לומר שהקריה האקדמית והמרצים לא מקבלים אותי כי אין משרות רלבנטיות וזמינות.יש מספר סטודנטים שלמדו תואר ראשון ושני במנהל עסקים בקריה האקדמית שהם עוזרי מרצים בקריה האקדמית בתואר ראשון ושני במנהל עסקים שאני בטוח שלא מגיעים לרמת הידע והניסיון שלי ,אך התקבלו לעבודה.

תגובה 1: