יום ראשון, 2 באוקטובר 2011

מחזור נמוך וגבוה במניה בבורסה, מתי יש לקנות ולמכור ?


מחזור נמוך וגבוה  במניה בבורסה, מתי יש לקנות ולמכור ?
כאשר מחזורי המסחר גדולים במניה ונע במיליוני ואף עשרות מיליוני שקלים מידי יום לאורך זמן זה מצביע שהמניה מעניינת את המשקיעים (אל תתפוס אותי אם במספר ימים לאורך שנה היה מחזור נמוך,או בתקופת החופש של הסוחרים) .מניה שנסחרת בעשרות אלפי שקלים ופחות מכך (יש מניות שנסחרות בכמה שקלים בודדים ביום ונתייחס לכך לקמן) היא לא מעניינת את המשקיעים והיא לא צריכה לעניין גם אותך.

מניה שיש לה מחזור מסחר נמוך ולפתע מחזור המניה עולה , מי שבחן מניות רבות ויודע את הפרטים הבסיסיים במניה ,יכול לבחון מדוע יש עליה במחזור המסחר ? האם יש הודעה חדשה חיובית (מכירת החברה, מיזוג, או קנית חברה אחרת, הוצאת מוצר חדש אישור לשיווק מוצר חדש ועוד) ואז כדאי לשקול קניה בסכום נמוך, או שזה פעילות לא רב פעמית (שלא מעידה על סחירות ומחזוריות דומה גבוה בעתיד) של בעלי עניין במניה שקונים ומוכרים או קניה ומכירה של מוסדיים במניה והעברת מניות בין אחד לשני גם במסחר מחוץ לבורסה ולא רק בבורסה .

לעיתים יש עליה מחזור במניה כאשר בעלי ענין או בעלי השליטה מוכרים מניות לציבור ואז יש יותר סחירות ,וזו הסיבה למחזוריות ולסחירות הנמוכה עד כה, ויתכן שכדאי לקנות את המניה אם הבעיה שהייתה בקנית המניה הייתה סחירות ומחזוריות מסחר נמוכה ולא חוסר כדאיות לאחר ניתוח כלכלי.
חלק מתוך הספר "איך להרוויח יותר בבורסה ולהפסיד פחות" ©לאיל מהדב

תגובה 1: