יום שלישי, 4 באוקטובר 2011

התפטרות ופיטורין או גיוס מנכ"ל או סמנכ"ל ומנהל כספים בחברה ומה ההשפעה על המניה?


התפטרות ופיטורין או גיוס מנכ"ל או סמנכ"ל ומנהל כספים בחברה ומה ההשפעה על המניה?
בד"כ כל התפטרות של מנהל בכיר בחברה גורמת לזעזוע בחברה ולאי וודאות להמשך החברה ולפעילות המחליף בתפקיד, מה שגורם בד"כ לירידה במניה.זה כלל לא משנה אם מדובר במניה קטנה או גדולה. ככל שהיא גדולה ההשפעה גדולה יותר ,אולם התנודתיות קטנה יותר.
עובדים בכירים אילו יודעים מכל אדם אחר כולל המשקיע את מצב החברה הטובה היא אם רעה. כאשר מנכ"ל וסמנכ"ל ומנהל כספים של החברה מתפטר ללא סיבה מוצדקת כלשהי זה לא סימן טוב. יתכן שיש משהו שלילי בחברה והמנהל לא רוצה שייחסו את הדבר השלילי אליו בחברה בעתיד.
וכל שכן כאשר יש התפטרות של מספר בעלי תפקידים בחברה זה לא סימן טוב.
דוגמאות יש באפריקה ישראל לאחר הסדר החוב 2010 כאשר התפטרו מנהל הכספים של החברה וגם מנכ"ל אפריקה ארה"ב ,האנליסטים בעיקר מכלל פיננסים הורידו את המלצת הקניה ממה שהמליצו לפני ההתפטרות. כיום יש מעלים את ההמלצה עקב המנכ"ל איזי כהן לשעבר המנכ"ל בחברת ביטוח מגדל .
כאשר יש התפטרות של דירקטור חיצוני של חברה או חברי דירקטוריון וכל שכן יו"ר הדירקטוריון שהם אחראים על מנכ"ל ועל התוכנית האסטרטגית של החברה.ויש כמובן גם הודעה שלילית על כך בתקשורת עם הסבר לא מחמיא לחברה ומהודעת ההתפטרות של הדירקטור החיצוני על חוסר יכולת ביקורת, ודירקטורים שמבצעים את הוראות בעל השליטה שלא בהכרח טובים לחברה.
יחד עם זאת צריך לבחון את הסיבות להתפטרות ולפיטורין של כל נושא משרה בחברה לגופו. יתכן שהסיבות מוצדקות, ולא מצדיקות כל ירידה במניה.
לדוגמא בסלקום כאשר נכנס לתפקידו מנכ"ל סלקום דהיום שפירא לתפקידו לפני מספר שנים, תוך חצי שנה אחת התפטרו מספר בעלי תפקידים בכירים והוחלפו באחרים. כמו שאנו יודעים, המנכ"ל הצעיד את סלקום קדימה לרווחיות והעלאת הכנסות תוך דילוג על פרטנר למקום הראשון בסלולר לאורך שנים כמו שעשה בחברות הקודמות שניהל.
בעלי תפקידים מוכשרים יותר בחברה יכולים להצעיד את החברה קדימה. יש חשיבות גדולה מי היושב בראש. קחו לדוגמא את ראסל מנכ"ל טאואר שהרים אותה מהקרשים ומההפסד עד לרווח ועמידה בתוכנית האסטרטגית של החברה עם היעדים השאפתניים שנתן.
לעיתים דווקא פיטורי מנכ"ל או כל תפקיד בכיר אחר או גם החלפת יו"ר דירקטוריון יכול לגרום דווקא לעליות ולא לירידות,כאשר מצב החברה לא טוב ותולים את האשמה בניהול לקוי של המנכ"ל או של יו"ר הדירקטוריון, כך שיש ציפיות שמינוי חדש שהחברה תצליח יותר ואז יש עליות.
חלק מתוך הספר "איך להרוויח יותר בבורסה ולהפסיד פחות" ©לאיל מהדב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה