יום שלישי, 25 באוקטובר 2011

הצעה וראיון עבודה לתפקיד עוזר מרצה עו"ד צבי יוגב בתורת השכנוע ודיבייט בקריה האקדמית אונו


הצעה וראיון עבודה לתפקיד עוזר מרצה עו"ד צבי יוגב בתורת השכנוע ודיבייט בקריה האקדמית אונו
לא הוצע לי עד כה כל תפקיד בקריה האקדמית כעוזר מרצה או עוזר מחקר או יועץ אקדמי או כל תפקיד מנהלי אחר. היחיד בינתיים שהבין את הפוטנציאל שלי היה המרצה  עו"ד צביקה  יוגב שמלמד את הקורסים  דיבייט ותורת השכנוע בקריה האקדמית אונו וגם במכללת נתניה.

איך קבלתי את העבודה ? אני קראתי וקורא הרבה  ספרים מהספריה כולל את הספר המדהים של צביקה "לגנוב את ההצגה" שעוסק בעיקר בשפת גוף שכנוע וניהול מו"מ. היו לי כמה הערות מוצדקות מאד על כמה תכנים מהספר שכבר כתבתי מזמן,לא ידעתי שכותב הספר מרצה כעת בקריה האקדמית.

הקריה האקדמית מאפשרת בתואר השני לעשות קורס  העשרה של דיבייט.רציתי להשתתף בקורס ,אך מכיוון שקורס דיבייט מצריך הרשמה מוקדמת וגם ראיון עם המרצה ,וכבר עבר הזמן,לא יכולתי להיכנס לקורס בטרימסטר הנוכחי , אלא רק לפעם הבאה ברשימת ההמתנה.

יחד עם זאת נכנסתי לשיעור דיבייט ללא אפשרות השתתפות פעילה,רק לשמוע. ודברתי קצת עם צביקה לפני השיעור. בסוף השעור הראשון אמרתי לו חלק מההערות והוא ביקש ממני שאשלח לו את כל ההערות ,על מנת שיוכל לתקן במהדורה הבאה. שלחתי לו במייל שכתוב על גבי הספר את ההערות שיש לי על הספר.

צביקה התרשם ממני לטובה ,רשם את מספר הטלפון הנייד שלי, קבל את ההערות ולאחר מספר ימים התקשר והציע לי עבודה. אני חייב לציין שקבלתי זאת בהפתעה גמורה.

סגרנו על משרה חלקית ולא מלאה,כי יש לי לימודים וגם לימודים דתיים מעבר לכך וגם מסחר שבועי בבורסה) וגם בהתאם לעבודה מידי יום. אפשר לעבוד 8 שעות ביום ואפשר לעבוד שעה ביום אחר ואפשר לא לעבוד כלל באותו יום. השכר  30 ש"ח לשעה. ו100 ש"ח בונוס לכל סגירת הרצאה של 2000 ש"ח. קבלתי גם טלפון נייד לשימוש שיחות וקבלת שיחות אם אצטרך.

תחילת ינואר 2010 - העבודה חולקה ל-2 חלקים: עוזר מרצה שכלל בעיקר בדיקת מבחנים בקורסים תורת השכנוע ודיבייט,וגם החלפת המרצה במבחנים שעונה לשאלות הנבחנים. וגם פרסום ושיווק המרצה בעיקר להרצאות. וכמובן כל מיני מטלות שונות שקשורות אליו.היו לנו מספר פגישות עבודה שגם עליהן קבלתי שכר.

מכיוון שהבית שלי קרוב לאקדמיה קבלתי הסעה הלוך וחזור מהאקדמיה ולבית ולהיפך מרכבו של צביקה . לצביקה של ספר מדהים בנושא מספר תתי שכנוע עם סיפורים ודוגמאות והוא משולב בקורס תורת השכנוע. עברתי על הספר כ-150 עמודים כמגיה ועורך לשוני. הוספתי עוד כמה הערות והארות. מקווה שיוציא אותו לאור. את הספר שלו "לגנוב את ההצגה" הוא נתן לי במתנה בתוספת הקדשה אישית.

התחלתי לעבוד אצלו במשרה חלקית ממש בתחילת ינואר  2010. עבדתי מספר חודשים בשיווק ובפרסום  עד שהחלטתי שדרך  השיווק לא נכונה. ובקשתי לעבוד רק בתחום האקדמי.צביקה הסכים לכך.החזרתי לו את הטלפון הנייד.יחד עם זאת המשכתי לייעץ לו.

כאשר נכנסתי לקורס דיבייט בסימסטר הבא העדפתי לא לבדוק את המבחנים של הסטודנטים החברים ללימודים, והעדפתי גם לא לבדוק כלל גם בקורס הבא.צביקה הסכים לכך.

לאחר שקבלתי עוד עבודה בתחום שוק ההון של מסחר ואנליזה של מניות וגם הרווחתי יותר כסף, לא המשכתי בקורס של דיבייט, גם מסיבה שמי שהעביר חצי מהקורס לא היה צביקה אלא אדם אחר שלא הפסיק בדיבור המהיר הלא פוסק שלו (לא קיים,לעולם ילמד אדם את תלמידו בדרך קצרה, אלא האריך הרבה)

עבדתי עד סוף השנה 2011 ולא מעבר. לא קבלתי המשך עבודה בבדיקת מבחנים בתורת השכנוע מעבר לכך. אמרתי לו שאני לא מרוצה מכך שאני מקבל את מבחנים לאחר שבועיים מיום הבחינה – אני גמרתי לבדוק את כל עשרות ומאות המבחנים תוך יום-יומיים, וצביקה לא בא לקחת את המבחנים במיידי אלא היה בא לקחת אותם ממני בעוד כמה ימים לקראת סוף הזמן של 3 שבועות .ציפיתי לרמת שירות טובה יותר לסטודנטים.

בנוסף לאחר ששלחתי לו מייל בסוף נובמבר 2011 וגם אמרתי לו זאת בשיחה פנים מול פנים,שאני מצפה שהוא יתחיל ליישם את העצות העסקיות שאני נתתי ונותן לו ויתחיל להרוויח יותר כסף, אחרת אני מסופק אם אמשיך לבדוק מבחנים. צביקה הציץ במודעה ונפגע ובצדק.למרות שהוא אמר שאין בעיה מבחינתו שאני אמשיך לבדוק מבחנים בתורת השכנוע ,זה לא מומש , כי לא קבלתי כל מבחן לבדיקה.

קבלתי את כל המשכורות בזמן ללא כל בעיה. לאחר בדיקות מאות המבחנים כל טרימסטר קבלתי תשלום מלא. הוא לא חיכה בתשלום עד לסוף החודש, אלא כמו שאני עובד פרילנסר ומקבל שכר יומי על העבודה.

החסרון שתלושי משכורות קבלתי רק בפברואר-מרץ 2011 ולא קבלתי מידי חודש או לפחות כמה חודשים. לא עבדתי ברציפות מינואר עד נובמבר, היו חודשים שבהם לא היה כל עבודה, ושלמתי על כך כסף לביטוח לאומי כאדם שלא עובד.


3 תגובות:

  1. שלום אייל,
    אני כותב זאת משום שאני מעוניין בהצלת הקריירה שלך.
    הסיבה שאתה לא מתקבל לאף עבודה היא שברגע שמחפשים את שמך המלא 'אייל מהדב' בגוגל מגיעים היישר לבלוג הזה, לכתבה בYNET וכן לבלוג בתפוז וכך מגלים שאתה מרואיין סדרתי, מדובר שתגובת שרשרת שלא נגמרת.
    הדרך היחידה שלך כיום להתקבל לעבודה היא לשנות את שם משפחתך בתעודת הזהות. דרך צלחה, אל תשכח את נפלאות הגוגל, היום כל מעסיק מבצע בדיקה בפייסבוק ובגוגל לפני שהוא מחליט האם לקבל מועמד.

    השבמחק
  2. הבלוג שלי נועד לחשוף את אפלית החברות החילוניות בישראל. למרות שיש מועמד חרדי שעשה צבא, בעל תואר ראשון ושני במנהל עסקים ,מאסטר בשירות ומכירה ובהדרכה - לא מתקבל לעבודה, לעומת חילונים צעירים ללא צבא או ידע והשכלה או ללא ניסיון תעסוקתי מתקבלים ללא כל בעיה. אני מציב אתגר בפני כל חברה חילונית- לקבל חרדי לעבודה בחברה. בנוסף שגם הכנסת המחוקקת, גם הממשלה, גם נציבות לשיוויון הזדמנויות בעבודה וגם בית דין לעבודה אינן פועלים לשיפור המצב.
    אני נושא בתוצאות ובאחריות אישית ומוכן לקבל בנתיים אם בכלל הבטחת הכנסה מהמדינה של כמה מאות ש"ח.

    השבמחק