יום שלישי, 11 באוקטובר 2011

האם יש כדאיות כלכלית לעשות כרטיס מועדון וכרטיס אשראי של כמעט חינם עם ישראכרט?


האם יש כדאיות כלכלית לעשות כרטיס מועדון וכרטיס אשראי של כמעט חינם עם ישראכרט?
כמעט חינם שייכת לרשת הרביעית ,אולם לא משתמשת במותג של הרשת הרביעית אלא יש לה מותג מצליח בפני עצמו.

בינתיים אפשר להירשם למועדון לקוחות בכמעט חינם עם כרטיס מועדון בתשלום חד פעמי לשנה של 30 ש"ח שהתשלום מתחדש מידי שנה אם אין ביטול, כאשר 20 ש"ח מוחזר במיידית בקניה הראשונה.
אז עושים כרטיס מועדון לקוחות רק בקניה עצמה ומשתמשים בה מיידית כאשר יש מבצעים רלבנטים לחברי מועדון שמתאימים לכם. אם אין מבצעים רלבנטים עבורכם לא עושים כרטיס חבר מועדון עד שיש מבצעים רלבנטים עבורכם.

כרטיס מועדון אפשר להוציא בקופה עצמה ע"י הקופאית , והתשלום עבור הכרטיס המועדון לקוחות הוא בנפרד מהחשבון הקניה.

לחברי מועדון יש מידי שבוע (בשנה יש 52 שבועות ) מבצעים רלבנטים מאד שמכסים את עלות החד פעמית של חברות במועדון לקוחות. בעבר היה צורך בקניה של 50-100 ש"ח כדי לממש את המבצעים . בזמן האחרון אין כל התניית סכום קניה ואפשר לקנות רק את המבצעים.

בשורה התחתונה: ממליץ לעשות כרטיס מועדון בכמעט חינם ולקנות מידי שבוע-שבועיים בעיקר את המבצעים לחברי מועדון.אני עשיתי כרטיס חבר מועדון ותוך חודש החזרתי את התשלום השנתי על הכרטיס כי לעיתים יש לכמעט חינם מבצעים טובים יותר לחבר מועדון הלקוחות שלה מאשר רשתות שיווק אחרות.

כרטיס אשראי של כמעט חינם בשיתוף עם חברת האשראי ישראכרט,כאשר שאר רשתות השיווק עובדות עם ויזה בעיקר. כמו כל כרטיס בחברת אשראי אפשר לקבל הלוואות ואשראי חוץ בנקאי בריבית גבוהה.

מה ההטבות בכרטיס אשראי ? פטור מדמי כרטיס לשנתיים (בחלק מהרשתות רק שנה).

יש מתנת הצטרפות מיידית של 120 ש"ח בקניה ברשת כמעט חינם. משקף הנחה של 1.33% בלבד, אך הסכום כולל את כל המבצעים שיש.המתנה מחולקת ל-2 שוברים של 60 ש"ח כל אחד. כל שובר יש תקופת מימוש שכתובה על שובר המתנה.

המתנה מותנית באחזקת כרטיס אשראי לשנה וקניה מעל ל-750 ש"ח בממוצע כל חודש למשך שנה.אפשר לקנות יותר או פחות מ-750 ש"ח, העיקר שבשנה אחת יהיה סכום קניה של מעל 9000 ש"ח . מי שלא עומד בסכום הקניה לשנה, הלקוח מחויב חזרה במתנה.

למצטרפים חדשים עד 14 ימים מזמן ההצטרפות יש 10% הנחה בקניה אחת עד 100 ש"ח מקניה של עד 1000 ש"ח. כגון: קניתם ב-850 ש"ח תקבלו הנחה של 85 ש"ח.

בנוסף יש מספר מבצעים שבועיים- חודשיים שרלבנטים רק לבעלי כרטיס אשראי של כמעט חינם. בינתיים אין כ"כ מבצעים ולא מבצעים שמותאמים לכולם.לא יודע האם בעתיד המבצעים יהיו יותר טובים ויותר מוצרים או שלא.

עכשיו הגענו לשורה התחתונה, האם זה כדאי ?

למה לא? מכיוון שיש התחייבות קניה גבוה יחסית של 750 ש"ח,ואני ממש לא אוהב את סכום הקניה הגדול, וגם את ההתחייבות. ומכיוון שמדובר על קניות לשנה, ויתכן שיהיו שינויים לרעה ולא לטובה. ותצטרכו לקנות מוצרים נוספים רק כדי לעמוד בסכום ולא כי אתם זקוקים למוצרים, עד שכדאיות ההנחה של 120 ש"ח לא כ"כ טובה.
כאן יש בחירה אחת בלבד ואין אפשרות בחירה של מספר אופציות לקניה ולהטבות כמו שיש בכרטיסי מועדון אחרים כמו במגה, שאפשר לבחור בין קניה של 750,750,1000.

למה כן ? אני אוהב את הנחת 10% בקניה אחת, ובעצם מצטרפת להנחת 1.33% של הכרטיס אשראי. ומומלץ לנצל את הקניה עד הסכום האפשרי 1000 ש"ח בקניה לחודש שלם, בעיקר מוצרי יסוד ומבצעים ומוצרים שנקנים בתדירות קבועה וגבוהה וגם מידי חודש.אפשר לקנות מוצרים במבצע לטווח ארוך של מספר חודשים עד שנה.
למי שקונה את עיקר הקניה בכמעט חינם כולל מוצרי יסוד (גם יש משפחה גדולה או קניות גדולות מבוזבזות) ויכול להגיע בקלות לסכום של 800 ש"ח בחודש ,מומלץ לעשות כרטיס אשראי ולנצל את כל ההטבות שיש בכרטיס.
מי שעשה כרטיס אשראי לפני ראש השנה וכיפור וניצל את הקניה לקבלת הטבת 10% וגם ניצול הקניה השנתית של 9000 ,עשה טוב. מי שרוצה לעשות צריך לרוקן את הבית ממוצרים ולעשות קניות גדולות בתחילה. אין כדאיות כלכלית לעשות קניות קטנות ולעשות קניות למוצרים שיש לך במלאי לטווח של שבוע-חודש.
אני אישית הייתי עושה כרטיס אשראי של כמעט חינם. אולם רוב הקניות של מוצרי בסיס אנו עושים במגה עם הנחה של 7%. ושל מוצרי בשר דגים ועופות אנו קונים רק ב"יש" בני ברק עם עובדים דתיים, וגם מוצרים נוספים כולל ירקות (ביש וחנות ירקות ליד כמעט חינם) שזולים יותר מכמעט חינם, כך שאני מגיע לקניות בכמעט חינם ב-200-300 ש"ח לערך לחודש ולא מעבר מקנית מוצרים במבצע ומוצרים זולים יותר מרשתות אחרות.

תגובה 1: