יום ראשון, 2 באוקטובר 2011

כדי להרוויח בשוק ההון צריך הרבה סבלנות ואורך רוח


כדי להרוויח בשוק ההון ובבורסה צריך הרבה סבלנות ואורך רוח
מי שהוא פזיז וחסר סבלנות , אני ממליץ שלא יסחור כלל בבורסה. סוחר יומי צריך להמתין לנקודות ירידה ועליה באותו יום או שבוע כאשר הוא קונה ומוכר.וסוחר אחר יכול להמתין חודש וכמה חודשים שנה וכמה שנים עד שהוא מרוויח הרבה כסף.

אם הוא חסר סבלנות וקונה או מוכר לא בנקודה המתאימה הוא יכול להפסיד כסף או להרוויח הרבה פחות כסף. רלבנטי מאד כאשר מניה מתחילה לרדת וצריך סבלנות לחכות עד שהמניה תגיע לשער תחתית ואז לקנות ולא לקנות קודם.

צריך להמתין בסבלנות עד שמניה תתחיל לעלות ותגיע לשער כלכלי שלקונה אין כ"כ הרבה רווח עתידי אם ימכור את המניה גם אם תעלה כמה אחוזים ומשם מתחילה הירידה חזרה בד"כ.

גם יש להמתין כאשר עשיתם ניתוח וגיליתם מניה שנסחרת מתחת לשווי הכלכלי והיא שוה יותר ויש לה מנועי צמיחה עתידיים וקניתם את המניה, אולם המניה עדין לא התגלתה אצל הסוחרים והחברות ועדין מדשדשת או אף יורדת. יש להמתין עד שיצוף הערך הכלכלי של החברה והמניה תתחיל לעלות ,או אף תזנק במהירות. כלומר אפשר לחכות למניה חצי שנה- שנה ללא רווח ואף הפסד קל ולקבל תשואה גבוהה תוך שבוע- חודש לשנה שלמה.

יש דוגמאות רבות למניות אילו , בפרט בשנים האחרונות בשנות המשבר 2008-2009 ועלו מאד בשנת 2010-2011 . גם לגבי שוק שורי ושוק דובי, יתכן שהשוק שורי או דובי יכול להימשך כמה שבועות או כמה חודשים ויותר ,צריך להיות סבלן לגבי שינוי השוק .
חלק מתוך הספר "איך להרוויח יותר בבורסה ולהפסיד פחות" © לאיל מהדב 

תגובה 1: