יום שני, 7 בנובמבר 2011

מה חדש לאקדמאים והצעות עבודה שקבלתי מלשכת תעסוקה יהוד ספטמבר אוקטובר 2011


מה חדש לאקדמאים והצעות עבודה שקבלתי מלשכת תעסוקה יהוד  ספטמבר אוקטובר 2011
 אני גר בקרית אונו ולכן לשכת התעסוקה שלי נמצאת ביהוד.אני אקדמאי בעל תואר 1 ו-2 במנהל עסקים. בעבר אקדמאי היה צריך ללכת ללשכת תעסוקה לאקדמאים בלבד ולא היה מתקבל בלשכת התעסוקה הרגילה. כיום  לשכת תעסוקה לאקדמאים בפ"ת לא רלבנטית יותר לתושבי בקעת אונו, ואקדמאים מקבלים שירות בלשכת התעסוקה המקומית.
 בנוסף כיום יש בלשכת תעסוקה סדנא תלת יומית של כמה שעות לחיפוש עבודה- קורות חיים וראיונות עבודה.הסדנא ללא תשלום.  מכיוון שאני מומחה בתחום קורות חיים וראיונות עבודה, אני לא רואה כל טעם וריח להשתתף בסדנא –לא יוסיפו לי דבר חדש מעבר למה שאני יודע.
 בנוסף יש פסיכולוג תעסוקתי שמגיע לסניף עצמו ולא רק ממוקם בסניף מרכזי (בעבר היה ממוקם רק בת"א) וגם רק יחידים יכלו לקבל ייעוץ וגם זה תמורת תשלום ייעוץ,כיום זה ללא תשלום, אלא כשירות נוסף. נכון הפסיכולוג נמצא פעם בשבועיים בסניף (יתכן שבסניפים אחרים הזמן קצר\ארוך יותר) ושעות הקבלה הן כמה שעות,ופגישה היא לערך חצי שעה עד שעה לערך, אבל עדיף מכלום.   
 אחרי שאני לא מקבל כ"כ הרבה הצעות עבודה כמו בעבר וגם ההצעות המתקבלות הן פחות רלבנטיות , הלכתי בסוף אוגוסט 2011  ללשכת תעסוקה ביהוד לקבל הצעות עבודה.
 אורה מנהלת לשכת התעסוקה  ביהוד  מנסה לשכנע אותי לקבל עבודות לא מותאמות בשכנועים הבאים:
למרות שאתה אקדמאי ,אתה  צריך להתפשר בקבלת עבודות כולל עבודות שלא מחייבות השכלה וניסיון תעסוקתי. אילו העבודות שיש לנו להציע בלשכת תעסוקה ואין עבודות שמותאמות לאקדמאים . אתה בחור צעיר ובריא שיכול וצריך לעבוד. אתה כבר לא עובד כמה שנים,כמה זמן אתה חושב שתמשיך לא לעבוד?
 אין לך הכנסות ועדיף עבודה גם עם שכר נמוך מאשר כלום, אתה לא מקבל כסף מביטוח לאומי וגם לא תקבל כסף מהבטחת הכנסה, למה אתה חושב שתקבל כסף מביטוח לאומי? (זה נכון עד שאני אגיש תביעה להבטחת הכנסה), אם תגיש תביעה לביטוח לאומי להבטחת הכנסה תצטרך ללכת לכל עבודה שאני מציעה לך .אם לא תלך תקבל סירוב ולא תקבל כלום במשך חודשיים. ועוד טענות וטענות.  
 היא לא מציעה עבודות או שמציעה לי עבודות שאדם שחותם באצבעו יודע לעשות. כאשר אורה לא נמצאת, העובדת האחרת ציפורה (ציפי) שושן ,רק מחתימה כרטיס במערכת אבל לא מציעה שום עבודה ,כאילו שהעיקר היא ההחתמה ולא העבודה ואני מקבל כסף ולא בא ללשכת תעסוקה כדי לקבל הצעות עבודה רלבנטיות.
מציעים עבודה לחברות חילוניות שיש רק קשר ע"י שליחת מייל ללא יצירת קשר טלפוני או בפקס. אין שום תגובה לאחר שליחת המייל כמו שאותם חברות עושות בלוחות דרושים. אז למה הם מפרסמים עבודה ופונות ללשכת תעסוקה אם אין תשובה כלשהי ?

עבודה כפקיד ביטוח חיים בסוכנות ביטוח ברח' סחרוב ראשל"צ, התקבל כבר עובד רלבנטי, המשרה לא רלבנטית.

עבודת מכירות בגנרל מהנדסים בפ"ת, שלחתי קו"ח בפקס וגם דברתי עם איש הקשר יוסי קינן  טלפון  054-3171406  ושלחתי שוב קו"ח ושלחתי לו מספר הודעות sms , אך לא קבלתי ממנו כל תשובה.

עבודה כסוכן מכירות בחברת הייטק מחברת כ"א רייט סלושנס, איש קשר אורטל. יש רק מייל כללי של החברה. שלחתי קו"ח. אין כל תגובה. גם ששלחתי להם קו"ח דרך לוחות דרושים באינטרנט ,לא קבלתי כל תשובה. לא מתאים לדרישות.

תפקיד נציג שירות למוקד ליסינג בדן תחבורה בבני ברק  ,איש קשר לנה ,מתקשרים ואין כל תשובה לאורך מספר ימים בזמנים שונים.

עבודה כסוכן מכירות לגופי תאורה בחברה טכנולוגיות חירום. וא העדיף אדם שומר מצוות. שלחתי קו"ח ויצרתי איתו קשר. לא קבלתי תשובה, כנראה ראה שאין לי ניסיון כסוכן מכירות וגם אין ידע בתאורה .

תפקיד סוקר טלפוני בחברת גיאוקרטוגרפיה  בת"א, יש רק טלפון, מתקשרים ומגיעים לתא קולי. משאיר הודעה,עוד הודעה –אין כל תשובה וחזרה.

תפקיד איש צוות  במוסד לנכים של אילן , שלחתי קו"ח ,מתקשר לאיש קשר לא עונה, שולח הודעות sms  לא עונה. כאשר הוא עונה ,הוא טוען שהוא בחופש ולהתקשר אליו ביום אחר. מתקשרים אליו ,שוב הוא לא עונה. כאשר הוא עונה הוא טוען שהוא בחופש מהעבודה. האם עברת על קו"ח? האם אני מתאים  לך ? אין תשובה, הוא לא קרא כלל את קו"ח.

מקום לתת לי עבודות בתחום שירות מכירה ושיווק וביטוח- תחומים שעסקתי בהם ואני אקדמאי בעל תואר שני, שבוע שעבר אורה מנהלת לשכת תעסוקה יהוד נותנת לי עבודה של אורז במפעל אריזות בחברת קינג בוקס בע"מ ביהוד. מובן שסרבתי לקבל עבודה זו ,מלבד ההעסקה פוגענית.

מסקנה: יש לעבור ללשכת עבודה בבני ברק. לפחות יידעו יותר להעריך אותך ואת עבודתך והשכלתך. חילונית ממש לא מענין אותה, רק המשכורת בסוף החודש עם עוד העסקה פוגענית.

תגובה 1: