יום ראשון, 6 בנובמבר 2011

מה החדשות הטובות והרעות במנית טבע ומה כיוון המניה ?


מה החדשות הטובות והרעות במנית טבע ומה כיוון המניה ?
כללי אפשר לומר שסחרני יום נכנסו למסחר במניה ומשפיעים על המניה ולא מוסדיים ומשקיעים רציניים לטווח ארוך.  קרנות גידור  קנו בסוף שנה שעברה מניות טבע ברבע מיליארד דולר בשער 47-49 לערך . טבע קנתה מניות של עצמהבחצי מיליארד דולר. מקווה שטבע קנתה מניות במאות מיליוני דולר גם בשער 36-38 .

לאחר פרסום הדוח הרבעוני 3 2011 והשלמת היעדים ,אני רגוע. לפני חודש-חודשיים שטבע הגיעה לשער 13000 ,הייתי מודאג. אני עדין חושב כמו הפרשנים הכלכליים בסקירה באמצע השנה, שמנית טבע במרץ-אפריל 2012 יכולה להגיע בקלות לשער 55-60 לפחות.

חדשות טובות: הושלמו היעדים שנקבעו לשנה עם הדוח הרבעוני השלישי ועם תחזית לרבעון הרביעי.
הושלמה קנית ספלון עם אפשרות למוצרים מקוריים ברבעון 3 2011 . לספלון יש ניסיון בהגשת תרופות מקוריות לFDA. ומחלקת פיתוח תרופות מקוריות. אפשרות בעתיד לפיתוח עוד תרופות מקוריות.  
עליה עקבית במכירות באירופה אחרי קנית רציו פארם.
עליה עקבית במכירות במזרח הרחוק, גם לאחר קנית חברה יפנית בכמיליארד דולר ברבעון 3 2011 , וגם קנית שותפות חברה ביפן. ויש אופציה גדולה לצמיחה של טבע בשוק הגנרי ביפן ובמזרח.  
המשך החזקה והגדלת החזקה  בחברות ביומד ישראליות עם מוצרים בשלבי ניסוי 2 ו-3 ,וסיכוי יציאה לשוק בעוד שנה שנתיים, שנקנו מכלל ביוטכנולוגיה.

עכשיו בתחילת רבעון 4 2011  יש הסכם שת"פ תרופות עם חברת הענק מארה"ב פרוקטר אנד גמבל. חשיפה לרשתות קמעונאות וגם לבתי מרקחת, וצפי שתוך כמה שנים יש הכנסות של מיליארדי דולרים משוק של 200 מיליארד דולר.

לטבע  יש מזומנים וגם אפשרות אג"ח לעוד רכישות של חברות ולעוד שיתופי פעולה.

וכמובן הכי חשוב לפעילות שוטפת השקת תרופות גנריות חדשות, יש ציפיה להשקת ליפיטור עוד חודש-חודשיים שהיא תרופה ללחץ דם של פייזר שתניב מאות מיליוני דולרים בשנה לפחות.

טבע תקנה השנה את הליקויים שהיו במפעלים בארץ ובקליפורניה והיו לא פעילים מבחינת תפוקת תרופות ועכשיו המפעלים בתפוקה וייצור ותפעול שוטף.
מקימה מפעלים ברוסיה עם פוטנציאל גדילה במכירות.
יש הגדלת כושר הייצור במפעלים קיימים לקראת תרופות גנריות בעיקר וגם מקוריות חדשות. 

החדשות הרעות : מה שמעיב בעיקר על המניה היא חוסר אישור תרופות וגם התמהמהות ארוכה עד שמאשרים תרופה מטעם FDA  מנהל התרופות האמריקני על בקשות אישור תרופות גנריות של טבע. ויש דיווח גם על החמרת אישורים לתרופות בעתיד הקרוב .
דוגמא קלאסית היא תרופה עם מכירות של מילארדי דולרים בשנה. הצפי של טבע  היה לאישור בתחילת שנה 2011 , עד כה אין אישור לטבע אבל יש אישור ל-2 מתחרות שהגישו בקשות כמה שנים לאחר טבע
השוק הגנרי בארה"ב בשנת 2011 חלש ויש פחות השקות חדשות של מוצרים ויש ירידה חזקה במכירות. (המזרח ואירופה עולים במכירות ומכסים על הירידה במכירות)
תביעות משפטיות במאות מיליוני דולרים וגם זכיה במשפט כבר 3 פעמים על גרימת נזק לחולים בצהבת הנגיפית בנאבדה עקב תרופה של טבע. טבע מערערת לבית המשפט העליון בארה"ב על הפסיקות (למרות שנראה שטבע משפטית תזכה, אך עדין יש חוסר וודאות) .
יש תביעות משפטיות על הפרת פטנטים של תרופות מקוריות מחברות תרופות נגד טבע .התביעות הן נגד המשך הפצת התרופה וגם תביעה כספית על רווחי התרופה +קנס כספי.
לאחר תביעה משפטית יש הסכם פשרה עם חברות מקוריות עם השקת התרופה בעוד כמה שנים בלבד 2015-2019 בתפוגת הפטנט.
וכמובן חוסר אימון של הסוחרים והמשקיעים בהנהלת טבע בהתגשמות היעדים לשנת 2011 וגם עד לשנת 2015. עד כה טבע עמדה ביעדים השאפתניים שקבעה לעצמה.
מכירות הקופקסון  עולה מרבעון לרבעון ,ברבעון 3 2011 הגיע כבר למכירות מעל למיליארד דולר שהם רבע מהכנסות טבע ויותר מ-30% לפחות מהרווח הנקי. וזה מעלה את החשש בתלות טבע במוצר אחד בהכנסות וברווחים. כאשר יושק מוצר גנרי לקופקסון (עדין תלוי בדיונים בבית משפט בארה"ב מספטמבר 2011) ובנוסף כאשר יש תוצאות טובות יותר לתרופה מתחרה לטבע של חברת ביוג'ן, וגם להצלחה של תרופה מתחרה נוספת הגילניה של נוברטיס,ההכנסות מהקופקסון והרווח יירדו. הנקודה שזה ישפיע רק בעוד שנה שנתיים לפחות על הכנסות ורווחי טבע , כך שבינתיים לטבע יש מוצרים אחרים שיכולים להשלים את ההכנסות והרווחים.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה