יום ראשון, 6 בנובמבר 2011

ראיונות עבודה לתפקיד שירות לקוחות בחברת כל יכול בחברת אשראי לאומי קארד


ראיונות עבודה לתפקיד שירות לקוחות בחברת כל יכול בחברת אשראי לאומי קארד

קבלתי הצעת עבודה מלשכת התעסוקה ביהוד שבוע וחצי לפני חול המועד סוכות. התפקיד שירות לקוחות בחברת כל יכול שהיא קבלן משנה לחברת אשראי לאומי קארד. אני עובד חברת כל יכול אך עובד עבור לאומי קארד. העבודה במשרדי לאומי קארד בבנין קונקורד בבן גוריון בבני ברק ליד פלאפון. חברת כל יכול מציגה את הכתובת ברמת גן, למרות שהכתובת היא בני ברק.

בהצעה יש אפשרות שליחת קורות חיים בפקס ואימייל. שלחתי קורות חיים בפקס ואימייל וחיכיתי לתשובה. בחמישי לפני חג סוכות , בינתיים דיווחתי ללשכת תעסוקה ששלחתי קורות חיים לכל יכול , אך עדין לא קבלתי תשובה  

חברת כל יכול מעסיקה בעיקר מוגבלים ונכים, זה בעצם מטרת החברה- להעסיק מוגבלים ונכים ,כי יש אפליה מבנית נגד מוגבלים ונכים ולא מקבלים אותם לעבודה, ולכן הוקמה החברה על מנת לספק למוגבלים ונכים מקומות עבודה.העבודה היא עם מוגבלים ונכים גופנית וגם קצת נפשית. יש גם מוגבלויות קשות שלא יכולות להתקבל לעבודה. עדין החברה היא על בסיס עסקי-רווחי ולא על בסיס ללא כוונות רווח.

לא לכל אדם נורמלי בריאותי יכול לעבוד עם מוגבלים. זה גם מה שכתוב על הצעת העבודה מלשכת תעסוקה, וזה גם מה שמזכירים וחוזרים על עצמן בכל ראיון ,עם עוד רכזת כ"א, עם המנכ"ל, עם ראש צוות. 

באמצע חול המועד סוכות התקשר אלי סטס רכז כ"א מכל יכול בקשר למשרה שירות לקוחות.  ערך לי ראיון טלפוני קצר, סיפר על תנאי העבודה, ועל החברה. שכר מינימום 22 לשעה, שעות עבודה 6-7 שעות במשמרת בוקר או צהרים. מתחיל ב-8 עד 20.00. והעבודה בלאומי קארד בהפעלת כרטיס אשראי שהונפק אך עדין ללא הפעלה ע"י הלקוח (יש לקוחות כאלו שמנפיקים כרטיס אך לא עושים בו שימוש) וגם כמובן בסוף השירות גם מכירת הלוואות ללקוח.

 שאל האם מתאים לי השכר, ותנאי העבודה, והאם אני יכול לעבוד עם מוגבלים ונכים. ולבסוף קבע לי ראיון עבודה אצל רכזת כ"א של החברה שהמטה (וגם מוקד טלפוני אחד) נמצא בראשל"צ ליד קניון הזהב. הוא רצה לקבוע לי מיד בחול המועד ,אך מכיוון שיש חג וגם אין אוטובוסים זמינים מקרית אונו לראשל"צ ולהיפך, אמרתי לי שאני יכול ביום ראשון לאחר חג סוכות. נקבע לי ראיון ביום ראשון ב10.30. בתחילה רצה לקבוע מוקדם יותר, אך אמרתי לו שממילא לא אוכל להגיע בזמן,אז עדיף מאוחר יותר ואני אגיע אף לפני הזמן.

ביום ראשון בבוקר ב-8.30 התקשרה אלי רכזת מכל יכול לשאלה האם אני מגיע לראיון ואמרתי שכן.ואמרתי את השעה העגולה של הראיון. היא אמרה שהדבר מוזר כי חברת כל יכול קובעת נוהל של קביעת ראיון בשעות לא עגולות. אמרתי לה שזה עקב שלא אוכל להגיע בזמן. אמרה לי שזמן ראיון הרגיל והממוצע בכל יכול הוא שעה לערך ושאערך בהתאם.

לקחתי אוטובוס 139 מקרית אונו לראשל"צ, קצת איחר אך נסע מהר יותר מהרגיל. הגעתי ב-10.20 לערך וחפשתי את המקום. לקח כמה דקות של הליכה ועליה במעלית. נגשתי למשרדים (במקרה הסמנכלית הייתה פנויה) ואמרתי שבאתי לראיון עבודה. היא אמרה לי לחכות בחדר ההמתנה שהוא בעצם חדר האוכל, ורכזת כ"א מיד תגיע.

השעה 10.30 , המתנתי לערך 7 דקות ורכזת כ"א עדין לא הגיעה. אני מורגל לבזבוזי זמן של רכזת כ"א שלוקחות את הזמן שלהן ולא את הזמן של הלקוח, ולכן הבאתי ספר מראש וקראתי בו, כמה נכים הגיעו להפסקת 10 דקות. קצת פקעה סבלנותי ושאלתי אישה אחת האם היא יודעת היכן נמצאת רכזת כ"א ,ובאותה שניה  באה רכזת כ"א והציגה את עצמה. צריך עוד סבלנות והמתנה של עוד כמה שניות.

הובלתי לחדר שהיה במוקד עצמו. רכזת כ"א הציגה שוב את החברה, ואת תנאי העבודה. יש התחייבות לשנה, יש קורס לחודש וחצי בלאומי קארד בשעות 9.00- 16.00 מידי יום לא כולל שישי. שאלה שאלות שגם סטס שאל אותי. שאלה האם מקובל עלי העבודה ותנאי העבודה. אמרתי שכן.

שאלה: האם יש לי שאלות לגבי התפקיד?,אמרתי שכן.  שאלתי: למה השכר כ"כ נמוך ? אמרה שהיא לא כ"כ יודעת, כנראה שזו מדיניות החברה. שאלתי: לגבי פתיחת משמרת צהרים, מתי מתחילים לעבוד ,12.00 , 13.00,14.00  ? לא היה לה כל תשובה וגם אחרי ששלחה הודעת sms היא קבלה אותה תשובה.   

אמרתי לה שגם אני מוגבל כי אני דתי (והסרתי את הכיפה והנחתי על השולחן) ולא התקבלתי עד כה למאות משרות במאות חברות חילוניות כבר כמה שנים, וזה יימשך כך גם בשנים הבאות. אני מעונין להתחיל כבר לעבוד במקום להיות מובטל, גם במחיר עבודה פחותה. קידום ושכר גבוה כרגע לא מענין אותי.

שאלה אותי האם אני אוכל להצליח בתפקיד ? אמרתי לה שאני מאסטר בשירות,ואם ילדים או מוגבלים יכולים לעשות את התפקיד, אין סיבה שאני בגיל 35 עם ניסיון תעסוקתי וידע לא אוכל לבצע את התפקיד הכי טוב שיש.    

בסיום עשתה לי מבחן סימולציה של מכירות של פתיחת כרטיס מועדון לקוחות שופרסל וגם בסוף למכור לה הלוואה. היה צריך לקרוא את הפרטים האישיים של הלקוח, את הטבות הכרטיס, ואת פרטי ההלוואה. כמובן שעשיתי מכירה על הצד הטוב ביותר. והמנכ"ל אמר לי שהייתי בין הטובים ביותר שעשו עד כה סימולציה מכירתית זאת. אני טוב במכירות או לא?!

לסיום רכזת כ"א אמרה לי שעוד כמה ימים אקבל תשובה. אמרתי לה שאני מבקש שתחתום על הטופס של לשכת תעסוקה שהייתי בראיון. היא לראשונה נתקלה בטופס זה ויצאה החוצה לשאול על מה היא צריכה לחתום. היא מצאה לבסוף את החלק של הגיע לראיון, סימנה וכתבה שתשובה תימסר עוד כמה ימים.

הראיון ארך כשעה לערך חיכיתי עוד 20 דקות לאוטובוס שהגיע ב-12 לערך. ב13.10 הייתי בבית. ב-13.15 התקשרה אלי אורנה מכל יכול ואמרה לי שהתקבלתי ועברתי את הראיון הראשון. ואני מוזמן להגיע לראיון שני אצל המנכ"ל ואצל הקבט"ית של לאומי קארד בבן גוריון בבני-ברק בבוקר. ואמרה לי שהראיון בשעה 9.00 בבוקר בבנין A קומה 2 ובקשה שלא אאחר. מכיוון שאין לי טלפון נייד עם שיחות יוצאות, אמרה שיתקשרו אלי כדי לדעת שהגעתי למקום ויפתחו לי את הדלת (אפשר להיכנס רק ע"י כרטיס כניסה מגנטי) .


2 תגובות: