יום חמישי, 10 בנובמבר 2011

האם סופר ברקת באזור המרכז היא רשת זולה? הלכתי ובדקתי עם כללי צרכנות


האם סופר ברקת באזור המרכז היא רשת זולה? הלכתי ובדקתי עם כללי צרכנות
מכיוון שלרשת סופר ברקת יש רק מספר סניפים : לוד,יהוד,פתח תקוה צומת סגולה, ובקרוב גם בת"א- לרשת אין מספיק מזומנים ,כדי לעשות מבצעים עמוקים לאורך זמן ,בפרט שצריכים את המזומנים ,כדי להתרחב ולפתוח סניפים נוספים.

בנוסף כאשר יש מבצעים ,אז רוב שאר מוצרי החנות שהם לא במבצע ,בהכרח שהם יהיו יותר יקרים אם מעט ואם הרבה גם יחסית לרשתות שיווק אחרות. אין מושג של רשת שזולה ברוב המוצרים מול כל רשת אחרת. ואכן בבדיקתי בכל החנות המוצרים יקרים אם מעט ואם הרבה לעומת רשת יש בני ברק וכמעט חינם אור יהודה ששם אני קונה.

כאשר מוקמת רשת שיווק חדשה ,תמיד יש מבצעים לרגל הפתיחה וגם בהמשך שטובים לצרכן,על מנת להביא קונים(ואכן ראיתי היום מספר תושבים מקרית אונו שבאו ליהוד) ראוי לעשת השוואות מחירים בין הרשת החדשה לעומת הרשתות הקיימות, ולבחון אלו מוצרים יותר זולים בכל רשת  ולעשות פיצול קניה. לעולם לא קונים רק מרשת אחת. אם קונים רק מרשת שיווק אחת, בהכרח קונים יותר ביוקר ולא בזול.

אני גר בקרית אונו וקבלנו פלייר מסופר ברקת סניף יהוד  שבוע שעבר והשבוע, והחלטתי השבוע לבדוק את ספור ברקת ,האם יש שם מוצרים זולים יותר או שלא, וכל שכן אחרי החגים שרוב רשתות השיווק העלו מחירים ואין כ"כ מבצעים. אנחנו קונים רק מבצעים ולא מחיר רגיל, ולכן אנו חיים וקונים ממבצע למבצע. אין מבצע ברשת אחת במוצרים מסוימים, אז יש מבצע על מוצרים אלו ברשת אחרת.

למה כתבתי שהלכתי? כי באמת הלכתי והרבה, תוך ניצול תחבורה ציבורית ונסיעה ב-2 אוטובוסים במחיר אחד תוך שעה וחצי. אני לוקח עגלה שבורה+ תיק גדול על הכתף. ביום חמישי אני הולך ללשכת תעסוקה ביהוד. לאחר קבלת הצעות עבודה, לקחתי קו 37 ביהוד.מיקום סופר בברקת בכתובת רחוב התעשיה באזור התעשיה המזרחי של יהוד .

התברר לי שאתר המפות באינטרנט טעה במיקום כתובת סופר ברקת .ירדתי תחנה אחת קודם ברחוב מוהליבר, ונאלצתי ללכת כק"מ לערך במקום חצי ק"מ. לאחר הקניה הלכתי לתחנה כחצי ק"מ ולאכזבתי עבר לידי קו 37 . לאחריו הייתי לוקח קו 56 מופיע כל חצי שעה. המתנתי ולקחתי קו 37 לכיוון צומת סביון ומשם לקחתי קו 1 (או 76) לקניון קרית אונו.

מכיוון שלא מצוין בפלייר וגם בשילוט בחנות האם יש התניית קניה של מוצרים, והאם יש התניית כמות- שאלתי את הקופאית ראשית. ענתה שאין כל התניית קניה שזה מצוין, וגם אמרה שלמוצרים מסוימים יש הגבלת כמות כמו חלב תנובה וקוטג וקטשופ אוסם .

החנות מסודרת יפה עם תאורה מתאימה ויש אפשרות מעבר של עגלות (הבעיה שיש חוסר עגלות, אין צורך ב-5 ש"ח או בהפקדת תעודה).כל המדפים והמקררים מסודרים לכל אורך החנות ולא לרוחב כלל. הבשר והגבינות נמצאים בסוף. הירקות והפירות בשורה הראשונה הצמודה לכניסה. וגם חלק מהמבצעים נמצאים בשורה הראשונה מימין הצמודה לקיר.  

הרשת "חוגגת יום הולדת" ויש חגיגת מבצעים .השבוע וגם שבוע שעבר מכרו מוצרים ב-8 ש"ח בלבד.לא ברור עד מתי המבצעים ימשכו והאם יהיו מבצעים במוצרים אחרים שמתאימים לנו יותר. יש בפלייר כ-40 מוצרים ב-8 ש"ח. ערכתי בדיקה ואכן רוב ככל מחירי המוצרים כדאיים וזולים למי שקונים את המוצרים.

בנוסף יש מבצעי בשר עגל  ועופות (בעיקר טחון עוף וחזה עוף) וגם דגים,כמו:מושט שלם טרי ב-15 ש"ח ,דג סלמון טרי שלם ב-40 ש"ח, בקלה צעיר ללא ראש בלאדי ב-15 ש"ח, יש פילה מרלוזה ב-25 ש"ח.

השבוע (בשבוע שעבר לא היה מפורסם מבצע ירקות כלל) ברביעי וחמישי 9-10 בנובמבר  בלבד יש מבצעי ירקות ב-2 ש"ח  ללא הגבלת כמות קניה: תפוח אדמה לבן, סלק, גזר,פלפל ירוק כהה (בפלייר כתוב בהיר),תפוז קטן ברשת, קלמנטינה ,כרוב לבן,כרוב אדום,חציל. עגבניה מוגבלת בכמות קניה של  3 קילו. מעבר לכך מחיר מלא של 5 ש"ח.

קניתי פלפל ירוק, סלק,חציל, ועגבניה בלבד. גזר וכרוב לבן קניתי השבוע ביש ב-2 ש"ח. יש לנו עדין פירות בבית (תמרים,רימונים,תפוחים וקלמנטינות),ולכן לא קניתי תפוזים וקלמנטינות.

תפוח אדמה לבן (דוד משה מהנגב) קניתי ב-2 ש"ח במבצע במגה בעיר (אני גר ליד קניון קרית אונו) בתאריך 9-11 בנובמבר . הפלא שהמבצע כתוב בפרסום בעיתון ידיעות אחרונות אבל לא מפורסם בעתון פוסט של מגה (מישהו  מהשיווק של מגה טעה ובגדול)למרות שכאן יותר רלבנטי לפרסם וגם לא עולה כסף(מספיק שחצי מהעיתון הוא פרסומות שונות).

בקניה היום ביהוד כתוב בשילוט המחיר של העגבניה שהמחיר במבצע עד 3 קילו במחיר 2 ש"ח, ומעבר לכך מחיר רגיל של 3 ש"ח. לקחתי כ-5 קילו ,מכיוון שכיום גם מחיר 3 ש"ח זה זול יחסית. במקומות אחרים מוכרים יקר יותר 4-6 ש"ח. אך שהגעתי לקופה, התברר שהמחיר הרגיל הוא 5 ש"ח. כאשר יש התניית כמות,וגם אים התניית קניה, תמיד כדאי לעשות קניה כפולה , מכיוון שהיו 2 קופאיות עם תור גדול, לא עשיתי חשבון רק לירקות ולעגבניות בעיקר.

מכיוון שנגמר החשבון וגם הקופאית לא אמרה את מחיר הקילו הרגיל ,אלא רק אמרה לי שמעבר ל-3 קילו יש מחיר רגיל והסכמתי כמובן ,סמכתי על הקופאית המקצועית (כך היא טענה שהיא) ולא העליתי בדעתי שיש מחיר יקר יותר וגם לא הסתכלתי במסך הקופה. לקח- אל תניחו הנחות ותסתכלו תמיד במסך הקניה ואל תסמכו על הקופאית גם אם היא נראית לכם מקצועית (ויפה).

בדקתי את שאר החשבון והיה תקין. לבסוף קבלתי כסף בסך 9.30 ש"ח מהקופאית הראשית לאחר שהורדתי כ-1.9 קילו כי הקופאית לא הסכימה לתת במחיר 3 ש"ח, וגם לא בחשבון חדש של 2 ש"ח בלבד. אמרתי לקופאית שצריך להוריד את השלט,זו הטעיית צרכנים חמורה.

דוגמאות למבצעי 8 ש"ח: 2 שקיות חלב (מהדרין) תנובה ב-8, 2 קוטג' תנובה 250 גרם ב-8. אורז תיאלנדי סוגת 2 קילו ב-8. שמן תירס חמניות ב8. קטשופ אוסם ב-8, מעדן מילקי 4 ב-8. טונה יונה 160 גרם 2 ב-8 ויש מבצע טונה פילטונה של 6 ב-13 ש"ח. הטוב שיש בעיקר מבצעי מזון ב-8 ש"ח, ולא מבצעי לא מזון כמו ניקיון וטואליטיקה.

בנוסף יש עוד מוצרים ב-8 ש"ח שלא נכתבו. יש קטניות (חומוס, שעועית,אפונה ועוד )מיה 500 גרם,2 ב-8 ש"ח (קניתי 4 חומוס,זה מה שהיה, אם היה יותר הייתי לוקח יותר). יש רסק עגבניות טומטו וגם עדן 28 ,3 יחידות ב-14. רסק עגבניות טומטו 22, 3 יחידות ב-12. יש זיתים (קטנים)מנזלינו עדן 3 יחידות ב-15 ש"ח. 
לקחתי רק  3 יחידות ולא מעבר למרות המחיר הזול כי צריך לטעום קודם (לא מוותרים על הטעם והאיכות גם במחיר זול). אם זה טוב,נקנה עוד בהמשך בהנחה שהמחיר יישאר. טעמנו בבית וזה בסדר.

בסופר ברקת כנראה יש מותג פרטי בשם free בעיקר לחומרי ניקיון כמו מטליות ונוזל כלים ואקונומיקה ועוד. המחירים זולים מאד , אך יש לבדוק איכות ויעילות המוצר. לא קניתי,מלבד שיש לנו במלאי.

יש סוג פסטה אחת מחו"ל 4 ב-8 אך עם כשרות חלשה. מעבר לכך יש רק פסטה אוסם.
יש גם משלוחים לתושבי הסביבה. לא שאלתי מה מחיר המשלוח והאם הוא תלוי במרחק ולכמה זמן המשלוח מגיע. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה