יום ראשון, 27 בנובמבר 2011

ראיון עבודה טלפוני לתפקיד בנקאי ועתודה ניהולית בבנק הפועלים


ראיון עבודה לתפקיד בנקאי ועתודה ניהולית בבנק הפועלים
אמצע  נובמבר 2011 שבוע שעבר הייתי במפתח בבני ברק- ארגון שעוזר לחרדים למצוא עבודה. על לוח הדרושים הוצע משרה של ניהול בנקאי בבנק הפועלים. שלחתי מייל לנפתלי איש הקשר במפתח שהיה כתוב במודעה וגם קבלתי הפניה מהיועץ התעסוקתי בארגון.

התקשר אלי ביום שלישי נפתלי ממפתח ואמר לי שהוא קבל את קורות החיים שלי מדוד שטרן- היועץ התעסקותי ממפתח שהייתי אצלו (ולא שאני שלחתי אליו קורות חיים, כנראה שלא התייחס לכך)והוא הבין ששטרן דבר איתי לפניו ולא היא. שטרן התקשר אלי ,אך לא הצליח לתפוס אותי בטלפון ולמסור לי פרטים על המשרה.

נפתלי אמר לי שהם העבירו את קורות החיים שלי לבנק פועלים ותוך כמה ימים התקשרו אלי בקשר לתפקיד.  כמה ימים? תוך שעה התקשרה אלי רכזת כ"א טליה צור מבנק הפועלים ובררה את הפרטים הבסיסיים כמו ת.ז ,תאריך לידה מלא, האם יש לי תואר ראשון (יש לי תואר שני)

רכזת כ"א תיארה קצת על התהליך של התפקיד ניהול בנקאי – יש קורס בשפיים מ-8-17 מראשון עד חמישי ,הגעה עצמית ובזמן, חובה נוכחות. היא לא ציינה האם הקורס הוא ממיין או שכולם עוברים.  משך הקורס מספר(2-3) חודשים. יש תקופת התחייבות ל-3 שנים. אני עובד בנק מהיום הראשון ולא עובד כ"א . 

אחרי הקורס אני עובד בשעות העבודה של סניף בנק פועלים שקרוב למקום מגוריי ושני וחמישי בנוסף לעבודת בוקר יש עבודה גם אחרי הצהרים. העבודה היא כל עבודה של בנקאי בסניף כמו פתיחת חשבון, פקדונות ,תוכניות חסכון וכיוצא.  שכר בסיס התחלתי של 6000 ש"ח . כאשר מתקדמים בתפקיד השכר עולה. לאחר תקופת זמן יש עוד קורס. וכמובן יש התמקצעות בתחום מסוים בבנק כמו אשראי, ייעוץ השקעות,פקדונות וחסכונות וכיוצא.

 לבסוף קבעה לי יום מיונים ארוך מ-8-17 במכון מיון אדם מילוא ביום חמישי. שכולל מבחנים פסיכוטכנים (חשבון, צורות , והבנת הנקרא) על מחשב, מבחני השלכה כמו ציור עץ ובית ותיאור סיפור על תמונה, דינמיקה קבוצתית, שיחה עם פסיכולוג, בדיקת גרפולוג ועוד.

תנאים מקדימים שצריך להביא למכון מיון. בלעדי זה, לא מתקבלים לעבודה: תמונת פספורט,צילום של תעודת זכאות לתואר ראשון ,צילום של ת.ז. צילום של גיליון ציונים, צילום של תעודת שחרור/מילואים.

אילו החסרונות בכך: מלבד שצריך לעמוד בכל התנאים המקדימים שציינתי.
הקורס בקיבוץ שפיים בשרון. זמן הגעה משוער מקרית אונו לשפיים שעתיים לערך עם פקקים כולל המתנה לאוטובוסים,נסיעה עד רכזת מרכז בת"א ומשם לשפיים. זה אומר שצריך לקום ב5 וחצי בבוקר כדי להספיק להתפלל ולהגיע בזמן. או שצריך לשכור חדר או דירה שקרוב לשפיים לזמן הקורס של מספר חודשים כדי לקום יותר מאוחר ולהגיע בזמן.
הסיום ב-17.00 ,זאת אומרת זמן חזרה לבית ב19.00 לפחות. מתקלחים ואוכלים ארוחת ערב וחוזרים קצת על החומר. כדי לישון 8 שעות שינה לאחר הנסיעות והלימודים האינטנסיביים צריך לישון  ב-22.00-21.00 לערך.  בקיצור צריך להשקיע בקורס בלבד ללא חיים פרטיים או בילוי. אלא אם אתם רוצים להירדם באמצע היום בקורס.
בנק פועלים לא עשו את הקורס במקום קרוב יותר כמו בת"א. הנקודה שהבנק עשה את הקורס בקיבוץ מחלל שבת עם פארק מים וחנויות פתוחות בשבת ,שאין לחרדי דריסת רגל בו.
הקורס הוא מעורב גברים ונשים יחדיו והוא לא מופרד
הסיכוי שחרדי יתקבל לעבודה ולקורס ויעבור את הקורס- קלוש. פניה לחרדים היא בגדר עלה תאנה לבנק ,למרות שהבנק כן מעסיק חרדים ודתיים. לעובדים חילונים יש בעיה עם מנהל חרדי\דתי.  
בנוסף  גם לאחר הקורס במסלול ניהול בנקאי ,אין הבטחה שאתם תהיו בניהול בנקאי כלשהו, וזה תלוי ביכולות שלכם ובאפשרות הבנק לקידום.

היתרונות: אם עוברים את המבחנים ומיוני מכון המיון ועוברים גם את הקורס, מתקבלים לעבודה בבנק גדול עם אפשרויות  קידום עם משכורת גבוהה יחסית ותנאי עבודה טובים עם בטחון תעסוקתי טוב יותר מאחרים ואת\ה עובד בנק עם הסכם קיבוצי ולא עובד קבלן כמו הבנכולים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה