יום ראשון, 6 בנובמבר 2011

למה תוכנית הריאליטי המירוץ למיליון מותאמת רק לחילונים ולא מותאמת כלל לדתיים וחרדים ?


למה תוכנית הריאליטי המירוץ למיליון מותאמת רק לחילונים ולא מותאמת כלל לדתיים וחרדים ?

בתוכנית הראשונה במירוץ למיליון בשנה שעברה, לא היו כלל דתיים או ערבים. טענתי אז וגם היום שיש אפליה מבנית בתוכנית המירוץ למיליון כלפי דתיים וחרדים. מפיקי התוכנית החילונים במירוץ למיליון לא רוצים ולא מעונינים שדתיים ורדים ישתתפו בתוכנית. הם גם לא מוכנים לעשות כל התאמה מינימלית כלשהי בתוכנית המירוץ למיליון על מנת שגם דתיים-חרדים יוכלו להשתתף.

לדעתי יש עוד סיבה שאפשר לעלות לאי צירוף וקבלה של חרדים ודתיים לתוכנית המירוץ למיליון והיא שהדתיים- חרדים יכולים להצליח ויצליחו במשימות יותר מחילונים ממוצעים.כשם שהם מצליחים בתוכניות אחרות (להזכיר, שעד כה רק דתי זכה במיליון ₪ בתוכנית טריוויה אחד נגד 100 ובקושי יש השתתפות של כמה דתיים עד כה מתוך מאות חילונים), אבל החילוני לא מעונין לראות זאת שחרדי ודתי מצליח יותר מחילוני. 

בנוסף, יש עוד סיבה והיא שבתוכנית יצטרכו להראות שדתיים וחרדים הם שונים לגמרי לטובה מכל מה שחילוני ממוצע חושב על דתי-חרדי לרעה עקב השפעה רבה מפרסום שלילי בתקשורת (עיתונות,טלביזיה ואינטרנט).

טענתי ובקשתי אז (שנה- שנתיים) שהתוכנית המירוץ למיליון תהיה על בסיס יותר חרדים ודתיים וערבים מאשר חילונים, כשם שבתוכנית הראשונה התוכנית הייתה על טהרת החילונים בלבד ללא כל מיעוטים דתים או ערבים.

במתכונת הנוכחית במירוץ למיליון  דתיים וחרדים לא יכולים להשתתף. יש הרבה דברים בתוכנית שהם נגד הדת היהודית גם בדברים שרוב הציבור היהודי מקיים כמו כשרות (כמו אכילת מרק שקצים ורמשים במזרח בתוכנית הקודמת ).

השנה יש זוג דתי, וערבי חבר לאישה יהודיה. אך השיתוף של הזוג הדתי לא מתבטא בהתאמה כלשהי של התוכנית, אלא בפשרנות על הדת של הזוג הדתי בתוכנית חילונית "טהורה" ,למרות שהזוג הדתי מביע דעות דתיים בתוכנית ואכן התוכנית מצלמת ומשדרת גם זאת. מענין האם בתוכנית המירוץ למיליון בשנה הבאה, אם תהיה תוכנית ,  האם יהיה יותר שיתוף של דתיים וערבים.

לזוג הדתי גבר ואישה יש בעיה מבנית של טהרה וטומאה. כאשר האישה פורסת נידה , אסור לבעלה לגעת בה עד לסיום המחזור וטבילה במקווה (זמן של שבוע וחצי), ויש בכך בעיה מהותית בקיום המשימות. התוכנית לא יכולה להתאים את המחזור החודשי של הנשים לתוכנית. הסיכוי שהגבר ימנע מנגיעה שואף לאפס. אפשרי זוג של  2 בחורים או 2 בחורות דתיים. 

בנוסף מה לגבי שמירת שבת עצמה וגם כבוד שבת לפני השבת עם תוספת שבת בכניסה וביציאה? האם התוכנית המירוץ למיליון מושבתת לגמרי או שממשיכים בתוכנית גם בשבת? הורדת יום בשבוע לתוכנית גוררת עוד עלויות. ולכן האם בתוכנית המירוץ למיליון מתחילים את התוכנית ביום ראשון כדי לחסוך בעלויות ?

כמה דוגמאות לפשרות של זוג דתי רק ב-2 התוכניות הראשונות ,שבוודאי לא ישתנה לטובה בתוכניות הבאות:

1. יש משימה שצריכים לשמוע מחרוזת של שירים ממקהלה שמורכבת בעיקר מנשים ולזהות צבעים שיש בשיר.לגבר דתי אסור לשמוע שירת נשים –קול באישה ערווה ,לאישה זה כן אפשרי. בנוסף מאיפה אמורים  בחור ובחורה  דתיים להכיר שירים חילונים עד דיוק של מילים,כאשר הדתיים  מותר לשמוע רק שירי קודש מאושרים עם זמרים דתיים- חרדים  ומוסיקה יהודית ללא מילים? בהכרח שהם יהיו חייבים לשמוע או לקוות לשיתוף פעולה עם זוגות אחרים במירוץ .

2. יש משימה של תפיסת חזיר קטן במכלאה. יש ענין של צער בעלי חיים כאשר תופסים בעל חי לא למטרה מועילה לבעל חיים עצמו (אוכל,תרופות,מעבר למקום אחר, שחיטה ואכילת בעל חי).בנוסף,ביהדות ואצל היהודים החזיר היא חיה טמאה ולא כשרה. יהודי מעולם לא נפגש עם חזיר בארץ ולא ייפגש גם לא בגן החיות. משימה פסיכולוגית קשה. בנוסף  מקום גידול החזיר והחזיר עצמו אסור בהרהור ומחשבה  בתורה ובמצוות כמו השירותים. בשירותים אנחנו יוצאים כמה שיותר מהר ולא משתהים שם. בנוסף לדריכה של הבוץ וצואת חזירים שם.אין לי התנגדות לצואה של חיות. בשנה שעברה עשו חרישה בשדה אורז עם גללי הבהמות יחד.

3. יש משימה של שתיית מרק ותבשיל גולש פפריקה חריף, יש שאלה של כשרות ובישולי גויים.  

4. יש צילום ציבורי של התערטלות בבגד ים באקווריום (לאישה זה איסור יותר חמור). כן מותר ללכת במרחץ או בים או בבריכה בבגד ים, אך לא כאשר מצלמים אותך. זה חוסר צניעות.

5. התחנה הסופית הייתה במרחצאות שיש שם עשרות נשים וגם גברים (גויים) בעירום, עם בחורה בבגד ים ליד המנחה- הגבר צריך לשמור על העיניים ולא להסתכל בנשים אלו ,אם לא יכלו להוריד את הבחורה ליד המנחה אז לפחות שתהיה לבושה.

6. לפי הפרומו לתוכנית הבאה המירוץ למיליון יש התאבקות גבר מול גבר אישה מול אישה בבריכה קטנה שמכוסה בוץ\שוקולד. יש איסור התדמות לגויים, ו"ספורט" זה אחד מהם. מלבד הביזוי העצמי בהאבקות זו שהאדם עטוף בבוץ בכל גופו וגם על פניו, וצריך גם להשליך את יריבו לבוץ (וזה עיקר הנאת הצופים). אם רוצים התנהגות עם נוזל אפשר להלחם בתוך מים בבריכה.
בנוסף שוב, התערטלות ברשות הרבים כאשר הדבר מצולם.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה