יום ראשון, 6 בנובמבר 2011

המשך ראיונות עבודה לתפקיד שירות לקוחות בחברת כל יכול בחברת אשראי לאומי קארד


המשך ראיונות עבודה לתפקיד שירות לקוחות בחברת כל יכול בחברת אשראי לאומי קארד

למחרת בשלישי הצלחתי לתפוס קו 68 ב-8.00 והגעתי מהר למקום ב-8.30  חצי שעה לפני הזמן. ניצלתי את ההזדמנות לקרוא ספר. 8.50  עליתי לקומה שניה וחיכיתי עם קריאת ספר תוך כדי מעבר של עשרות עובדים הולכים ושבים מלאומי קארד. היה רעש איום של שיפוצים.

השעה 9.10 ירדתי כבר למטה מעוצמת הרעש  ורק אז קבלתי טלפון מהמנכ"ל היכן אני. אמרתי שאני בבנין בקומה 2. ויש רעש גדול של שיפוצים.  הוא אמר לי שאני נמצא בבנין הלא נכון ושאלך לבנין B ממול. הלכתי לבנין B בהמשך ליד הדואר עליתי במעלית וחיכיתי עוד כמה דקות. קבלתי טלפון והתבשרתי שאני בבנין הלא נכון. הבנתי שאין ברירה אחרת וזה בנין קונקורד בנין A . והלכתי במהירות לבנין וקומה 2.

השעה כבר 9.25 , הגעתי לקומה והמנכ"ל היה בחוץ ודיבר עם עם בחור שאמור לעשות ראיון אחרי. הוא אמר לו מכיוון שאני קודם אבל הבחור איחר. בינתיים יעשה האזנות במוקד ואח"כ יעשה ראיון איתו.כמו שהבנתם, מי שאשם שהראיון לא היה בזמן זה לא היה אני. אני לא קבלתי הנחיות מדויקות היכן הראיון, וגם לא קבלתי טלפון לפני 9.00 אלא לאחריו בקשר למיקומי.

נכנסתי איתו לחדר מושאל לכמה שעות שהיה במוקד לאומי קארד. רצה שאספר על עצמי לא רק ברמה המקצועית אלא גם ברמה אישית, "אני רוצה להכיר אותך יותר".
השאלה העיקרית נוספת ששאל: מהן הסיבות שאתה לא תמשיך לעבוד איתנו. אנחנו מעונינים בעובדים לטווח הארוך. בד"כ שאני עונה על שאלות כאלו,אני יודע בוודאות שאני מקבל תשובה שלילית.
שאל בנוסף , מי יאמר לי שאתה לא תקום יום אחד ותלך עקב חילוקי דעות או דברים שלא נראים לך ?

עניתי מספר תשובות (חברה תשלם שכר,סיפוק בעבודה, עבודת צוות, מנהל טוב, שעות עבודה סבירות עם אפשרות ,נהלי עבודה לא הוגנים, חברה שנותנת שירות גרוע ) ,והוא טען שאני עונה סחור סחור ולא עונה על הנקודה המרכזית בשאלה, בנוסף שטען שבחברת כל יכול אין את המציאות העגומה שתארתי ממקומות עבודה קודמים. אמרתי שאני לא מעונין לחזור לאותן טעויות ולאותן חברות שוב.

ידעתי שאין לי מה להפסיד מבחינה תעסוקתית,ואני מדבר עם מנכ"ל החברה שיש לו ניסיון במוקדים טלפונים, ולכן הייתי יותר פתוח מאשר עם רכזות כ"א. החיוך הכובש שלי ניתן רק בסוף הראיון ולא בתחילתו. אמרתי לו שאני לא רוצה לדבר ולהתנהג בראיון כמו שאני מדבר עם לקוח, כי כל אחד ואחת מהמראיינים  יחשוב שאני עושה הצגה, וזה לא הדבר האמיתי.

הייתי במספר ראיונות, חלק מדברי עובדי כל יכול נשמעו דומים וגם וחלק מהשאלות היו דומות. ולכן לא פרטתי את הכפילויות. לבסוף נאמר לי שאלך לקבטי"ת לאומי קארד בשם חגית לתחקיר בטחוני שעושים לכולם בקומה 4 בבנין B  הסמוך שהייתי בו. ואח"כ אבוא לעשות האזנות.

הלכתי והגיעה חגית ושאלה אם יש מישהו שמחכה לה, אמרתי שאני ואני מחכה כמה דקות, הובילה אותי לכמה מטרים לחדר אוכל עם שתיה. אותה חגית לא עשתה לי תחקיר אלא שלחה בחורה צעירה יותר (כנראה בחור דתי לא מתאים לה לדבר איתו) . הכנתי כוס נס קפה ושתיתי אותו במהירות, כי הבחורה חיכתה לי ולא רציתי לקחת כוס לחדר ולשתות שם. היא שאלה איך שתיתי זאת במהירות,המשקה לא חם? אמרתי שאכן חם ומתרגלים לזה לשתות בבת אחת.

נשאלתי כל מיני שאלות שיש במבחן אמינות. פרטי המשפחה, הקשר למשפחות פשע, הלוואות, בורסה ומניות, הימורים, סמים, אלכוהול. חברים שקשורים לזה, קשר עם חברות מתחרות, ועוד שאלות רבות אחרות. שאלה אותי בסוף האם יש שאלות שאני רוצה להוסיף או לענות.

לאחר מכן חזרתי לבנין , שאני סיימתי ויצאתי החוצה נכנס הבחור הקודם לתחקיר. זמן הראיון שלו עם המנכ"ל היה אורך התחקיר שלי. הלכתי ונכנסתי למוקד. המנכ"ל שוב לא אמר היכן במפורש מוקד ההאזנות. למרות שהבחור הקודם הלך להאזנות, לא ידעתי האם הוא לאותו מוקד רלבנטי שאני מיועד לו. ולכן הלכתי לצד השני בקומה. ראש הצוות של המוקד לא הכיר כלל את מנכל כל יכול ולכן אמר לי בבטחון שזה לא כאן ההאזנות ולא המנכ"ל.

בהשגחה פרטית הייתה שם בחורה שאמרה לו שהוא טועה ואמרה לי שההאזנות במוקד הבא ממול ,הכניסה אותי למוקד והציגה אותי בפני ראש צוות במוקד עם נציגה בכירה. ישבתי ליד בחור ערבי והתחלתי להאזין לשיחות.

הגיע ראש המוקד וגם המנכ"ל באמצע ההאזנות. ההאזנות לא היו חצי שעה. ישבתי שם כשעתיים וחצי עד ל14.30 לערך, עד שאמרתי למנכ"ל שם שאני לא יכול להמשיך בהאזנות כי גם אני צריך ללכת לאורחת צהרים. הוא אמר לי שההאזנות הן רק חצי שעה ולא מעבר, והוא חשב שאני נהנה לשמוע ולהיות במוקד ולכן לא אמר דבר. (יש מוקדים שלא היו מניחים הנחות אלא זורקים אותך החוצה לאחר חצי שעה הבייתה)

אמרתי לו מה שהתרשמתי מהמוקד ומהתפקיד לטובה. קבלתי טלפון למחרת מאורנה שאמרה לי שמבחינת כל יכול התקבלתי לעבודה במיידי, אך חברת לאומי קארד מתנגדת שאני אעבוד עבורה גם בחברת קבלן משנה. לא רק שבחברת לאומי קארד יש הפליה מבנית נגד דתיים וחרדים, אלא שגם היא מונעת עבודה של דתיים וחרדים  גם אצל קבלן משנה.  והיא לא נכנסת לשיקולי חברת לאומי קארד והחברה גם לא אמרה  את ההסבר מדוע. אמרה שיתקשרו אלי עוד כמה ימים להציע לי עבודה אחרת בכל יכול.

לאחר מספר ימים התקשרה אלי רכזת כ"א והציעה לי עבודה חילופית כנציג מכירות סלולר במוקד מכירות של חברת פלאפון במוקד בראשל"צ. אמרתי לה שהייתי בראיונות עבודה בחברת פלאפון לאורך השנים האחרונות בכל התפקידים:נציג שירות,נציג שירות פיננסי, נציג מכירות טלפוני, סוכן מכירות שטח,תמיכה טכנית ולא התקבלתי לעבודה בפלאפון .

אני לא מעונין לעבוד עבור חברת פלאפון גם כקבלן משנה. לא מעונין לעובד בחברת סלולר עם שירות גרוע עם הטעיות צרכנים. לא מעונין למכור מוצרי סלולר ולא של פלאפון, ולבסוף גם חברת פלאפון לא תסכים להעסיק אותי כקבלן משנה כמו בלאומי קארד.

אני מחזיק במכשיר סלולר בסיסי שעולה 200 ש"ח עם קבלת שיחות בלבד. לא מפרנס את חברות הסלולר. הסכמתי לעבוד כנציג שירות של בזק לאחר שאלת רכזת כ"א אם עבודה בשירות יכולה להתאים לי, אך כצפוי בכל יכול רוצים אותי כאיש מכירות שיודע למכור ובכך החברה תרוויח יותר כסף ולא רק כנציג שירות.

עד כה לא התקשרו אלי שוב מכל יכול לגבי הצעת עבודה של שירות לקוחות בבזק או בחברה חדשה אחרת אם תהיה.  בשורה התחתונה - היחס ההוגן היחיד שקבלתי מחברה חילונית(אבל לא עבודה מתאימה מנסיבות חיצוניות שלא תלויות בחברה).

כמובן שאמרו לי שהייתי צריך לקבל את העבודה,כי אני מובטל ומי יודע מתי אקבל את המשרה הבאה. כמו שציינתי אני עובד לטווח ארוך בעבודה שאני יכול להצליח בה ולקבל סיפוק בעבודה, השכר והקידום פחות רלבנטי. אך העבודה במכירות למען פלאפון אין סיפוק ורצון בעבודה זו , אין הבטחה להצלחה במכירות, ובהתאם לכך אין עבודה לטווח ארוך- יש פיטורים, וגם  אין הבטחה להעברה לתפקיד שירות בהמשך לאחר כשלון במכירות במוקד שירות בכל יכול. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה