יום חמישי, 17 בנובמבר 2011

הדבר היחיד שמנהלת לשכת תעסוקה ביהוד יודעת לעשות הוא לתת סירוב ולשלול קבלת כסף מהבטחת הכנסה


הדבר היחיד שמנהלת לשכת תעסוקה ביהוד יודעת לעשות הוא לתת סירוב ולשלול קבלת כסף מהבטחת הכנסה
פרסמתי כאן פוסט על ההפניות לעבודה שקבלתי מלשכת תעסוקה בחודשים וחצי האחרונים מסוף אוגוסט עד אמצע נובמבר.

אני אקדמאי בעל תואר 1 ו -2 במנהל עסקים בגיל 35 וחצי ומתייצב בלשכת תעסוקה ביהוד ביום  חמישי בבוקר בין 9-11. מכיוון שאין כבר לשכת תעסוקה לאקדמאים בפ"ת, אני מקבל הפניות לעבודה  ממנהלת  לשכת תעסוקה ביהוד, אורה שאלתיאל.

אני התייצבתי מידי שבוע  ואף יותר במשך חודשים וחצי בלשכת תעסוקה ביהוד. כאשר התייצבתי בלשכת תעסוקה ביהוד לא ביום חמישי ,יום ההתייצבות, לא קבלתי כל עבודה יזומה אלא רק רישום בלבד. רק לאחר שבקשתי שוב קבלתי עבודה כאיש צוות במוסד למוגבלים ונכים בבית נועם של אילן בקרית אונו

מנהלת  לשכת תעסוקה ביהוד, אורה שאלתיאל לא הייתה בלשכה ביום חמישי במשך 4 פעמים במשך חודשים וחצי ולכן לא קבלתי ממנה כל עבודה. גם מהפקידה ציפי שושן לא קבלתי כל עבודה אלא רק רישום במערכת.
לפני שבועיים ,שכבר ראיתי שאני לא מקבל עבודות ראויות ומתאימות ממנהלת  לשכת תעסוקה ביהוד, אורה שאלתיאל ,והיא גם לא רוצה ולא טורחת לבדוק ולהציע משרות בערים פ"ת, ר"ג, ת"א ועוד ,ונותנת לי (ובוודאי גם לאחרים) רק בעבודות ביהוד וקרית אונו , מקום השליטה של לשכת תעסוקה יהוד -  החלטתי שאני נוקט יוזמה ונותן לה את מספרי המשרות של עבודות שנמצאים באתר תעסוקה.

באתר תעסוקה יש משרות גלויות עם פרטים ועם אפשרות לשלוח קורות חיים, ויש משרות לא גלויות שרק בלשכת תעסוקה יכולים לדעת את הפרטים ולהוציא טופס. כדי שפקידת הלשכה ומנהלת הלשכה אורה שאליתיאל תדע על אילו משרות מדובר, לכל משרה יש מספר משרה ורק צריך להקיש את מספר המשרה ופרטי המשרה עולים.
הכנתי כ-8 משרות רלבנטיות בתחום שירות ומכירה דרך אתר תעסוקה ,ושבוע שעבר הגעתי בחמישי ומנהלת לשכת תעסוקה ביהוד, אורה שאלתיאל לא הייתה. לשמחתי הפעם ציפי שושן פקידה בלשכת תעסוקה ביהוד  הסכימה להוציא לי 3 הפניות לעבודות לי מספר משרה שבקשתי שהיו הכי חשובות .ועל כך בהמשך.

הגעתי היום בחמישי קצת מאוחר מהרגיל קרוב ל-11 לערך לאחר המתנה של 40 דקות לקו 56 ליהוד. נרשמתי בהתיצבומט ,וכרגיל בחודש האחרון הוא תמיד אומר לו אוטומטית גם מבלי לנקוב בשמי, שלא נרשם התייצבות ואפנה למנהלת לשכת תעסוקה ביהוד, אורה שאלתיאל . נכנסתי אליה והיא אמרה לי תשמע אתה לא תקבל כסף.(לא רק בפעם הזאת אלא כמעט בכל פעם) למרות שלא באתי לקבל כסף,אלא באתי לקבל עבודה ראויה שמתאימה לי וגם עדין לא תבעתי מביטוח לאומי כסף עבור הבטחת הכנסה. היא אחראית ודואגת לכך שדורש עבודה בריא לא יקבל הבטחת הכנסה.

היא לא הסכימה ולא רצתה  לתת לי עבודות ראויות ורלבנטיות עבורי בתחום שירות ומכירה ושיווק וביטוח. ולא שאין משרות, יש לפחות 5 משרות חדשות פתוחות בתחום כל שבוע. היא רק מציעה לי לקבל עבודות של שמירה וניקיון וייצור  מידי שבוע.

היא סרבה  להקיש את מספר המשרות שנתתי לה מאתר תעסוקה שכאמור רק בלשכת תעסוקה אפשר  לראות ,וגם בעתיד היא לא תעשה זאת. באומרה בזלזול תבוא אחרי שעות הפעילות בלשכה ונוציא לך אז.

היא עשתה טובה שהיא הסכימה להוציא לי את דוח התייצבות בלשכת תעסוקה לחודש אוקטובר 2011,חודש שעבר. היא לא רוצה לתת שירות באומרה שאם אני חושב להגיע לכאן מידי שבוע ולא לעבוד ,אני לא נותנת לך שירות וגם לא רוצה לתת לך בכלל עבודות.

מכיוון שכיום בחוק הבטחת הכנסה אפשר לתת כל עבודה כולל אבטחה וניקיון וייצור לכל אדם כולל אקדמאי ובכל גיל בהתאם לבריאותו (בעבר בחוק , למובטל מעל לגיל 35 היו צריכים לתת עבודה בתחום ההתמחות ומשרות מתאימות לאקדמאי). ומנהלת לשכת תעסוקה ביהוד, אורה שאלתיאל  תתן לך רק הצעות עבודה של שמירה וניקיון וייצור.

למרות שמנהלת לשכת תעסוקה ביהוד, אורה שאלתיאל יכולה להציע לי קודם עבודות בתחום הרלבנטי בשירות ומכירה היא לא רוצה לעשות זאת ,על מנת שלא אגיע יותר ללשכת תעסוקה מחוסר הצעות עבודה רלבנטיות או שתכריח אותי לקבל עבודות לא מתאימות ולא רלבנטיות. כאמור אחרי חודש היא כבר התייאשה לתת עוד עבודות.

לאחר שמנהלת לשכת תעסוקה ביהוד, אורה שאלתיאל ראתה שיש לי חודשיים מלאים בהתייצבות ללא עבודה וללא סירוב עבודה, ולאחר שסרבה לתת עבודות מתאימות רלבנטיות נוספות וסרבה לתת שירות, ולאחר שאמרתי לה שהדבר היחיד שהיא יודעת לעשות זה לתת סירוב  למחפשי עבודה, היא אכן נתנה סירוב לעבודה במערכת המחשוב של לשכת תעסוקה, כי סרבתי לקבל הפניות לחברות שמירה וניקיון.

כמובן שמיד בקשתי טופס ערעור על הסירוב וכתבתי את העיקר ומקצת מה שאני כותב כאן.אפשר לערער על ההחלטה תוך 7 ימים. מכיוון שלשכת תעסוקה נסגרת ב-11.30 ונפתחת רק ב-12.30 אמר לי המאבטח שאם אני רוצה להמשיך לכתוב את הערעור אאלץ לצאת החוצה ולחזור ב-12.30 שלשכת תעסוקה יהוד נפתחת מחדש. אסור שמלבד עובדי לשכת תעסוקה יהיה אף אדם.

אתם קולטים איזה שירות גרוע יש בלשכת תעסוקה? לא רק שמוציאים אותך החוצה גם אם היית שם (כמו שלא נוהגים ברשתות שיווק), אלא אפילו לצאת החוצה ולמסור את טופס הערעור אתה צריך לחכות שעה,כי המאבטח לא יפתח לך את הדלת וגם לא תוכל להעביר את הטופס דרך החלון בלשכת תעסוקה (לשכת תעסוקה ביהוד בית קרקע חד קומתי)

מהרתי וכתבתי את הערעור קצת בחסר בכתב רופאים והגשתי את הטופס למנהלת לשכת תעסוקה ביהוד אורה שאלתיאל. ויצאתי מיד לאחר שהמאבטח רצה כבר לסגור את הדלת.היא לא מלאה את טופס הסירוב ולא חתמתי על הסירוב כי לא נתבקשתי.

מנהלת לשכת תעסוקה ביהוד אורה שאלתיאל נתנה לי כרטיס ביקור שלה (מה אני אעשה עם זה?) ואמרה לי שאני יכול להתלונן עליה חופשיות (אז הנה עשיתי זאת ואמרתי לה שתחפש את עצמה בגוגל), נתנה לי טלפון של מנהל פניות הציבור במשרד התעסוקה יעקב מטרסו בטלפון 03-7634211 אך לא עונים שם, לא נתנה לי כל תשובה על השאלה איך אני יכול לעבור ללשכת תעסוקה אחרת וכמובן אמרה שהיא בפנסיה ואי אפשר לעשות לה דבר. ואני מעונין בתפקיד שלה כמנהל לשכה ביהוד.


ההפניות לעבודה לשמירה וניקיון נועדו להשפיל אותי ,את האדם המשכיל ,ואת האקדמאי. ואת האדם הדתי. ואם אני מסרב לקבל את העבודה או לא להגיע לראיון, אני אקבל סירוב מממנהל הלשכה\ פקידת לשכה וישלל לי קצבת הבטחת הכנסה לחודשיים!  לא משנה אם אני מקבל עכשיו או לא מקבל כסף הבטחת הכנסה מביטוח לאומי. אם הוא יתבע הבטחת הכנסה,הוא לא יקבל כלום.

ומה יקרה לאחר חודשיים? כמובן אותה שיטה של מנהלת לשכה\ פקידת לשכה. הן תתנה לו עבודות שלא מתאימות לו בשמירה וניקיון ואם הוא יסרב,לעבוד בהם, הוא יקבל סירוב ושלילת הבטחת הכנסה לחודשיים.
השיטה נועדה על מנת שאדם ילך לעבוד בעבודה שלא מתאימה לו כלל, שגם אדם שיודע רק לחתום באצבעו גם יכול לעשות עבודות אלו. שלא יגיע יותר ללשכת תעסוקה לקבל עבודה, ולא יטריד את פקידת ומנהלת הלשכה בבקשת עבודה.

מה יקרה אם הוא יסכים לעבוד באבטחה וניקיון? אז כמובן הוא לא יקבל אגורה מהמדינה, הוא יקבל משכורת חסרה אם בכלל מחברת השמירה או הנקיון ויתמרר על כך כל החיים שאחרי תשלום ולימודים אקדמאים הוא עוסק בתפקיד שעשה לפני שלמד בכלל. וכמובן שבהמשך הוא לא יקבל עבודות טובות יותר ,מלבד שבקורות חיים עבודות שמירה וניקיון ושאר עבודות לא משכילות לא יקדמו אותו לתפקיד טוב יותר. זה מה שפקידת ומנהלת לשכת תעסוקה  ביהוד אורה שאליתיאל רוצה לעשות לי ולאקדמאים נוספים. 

מי שחושב שהשיטה היא חד פעמית והומצאה לפני מספר שנים ששינו את חוק הבטחת הכנסה – טועה ובגדול. השיטה קיימת כבר למעלה מ-11 שנים מאז שבאתי ללשכת תעסוקה ביהוד בפעם הראשונה. וכעת היא יותר מתעצמת לכולם כולל אקדמאים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה