יום חמישי, 17 בנובמבר 2011

חסימה וחוסר פתיחת הצעות עבודה במערכת לשכת התעסוקה


חסימה וחוסר פתיחת הצעות עבודה במערכת לשכת התעסוקה
כאמור בפוסט הקודם נתתי לפקידת הלשכה ביהוד ציפי שושן  מספרי משרה על מנת להוציא את טפסי הפניה לעבודה ממערכת המחשוב. בניסיון של פקידת הלשכת תעסוקה ביהוד ציפי שושן להוציא את המשרות שבקשתי שמעתי דבר מדהים.

לשכת תעסוקה בפ"ת שהוציאה את הפנית עבודה בפ"ת  חסמה ולא פתחה את הפנית העבודה לכל הלשכות באזור. רק לשכת תעסוקה פ"ת יכולה לתת הפניה לעבודה הזאת. וציפי, כלשונה, הייתה צריכה לעקוף את המערכת, על מנת להוציא לי את ההפניה.

תמיד אפשר לומר שהמעסיק בקש לקבל עובדים רק מפ"ת,אך לא מובן למה שמעסיק יגביל את תחום ההעסקה רק למובטלים מפ"ת,כאשר יש לו יותר סיכוי לקבל עובדים מערים אחרות קרובות. בנוסף שכיום שאין הבדלים בתחבורה הציבורית (חופשי חודשי דומה אזור המרכז) ובמרחקי עבודה קצרים וזה לא עבודה שמצריכה כוננות או הגעה מיידית למקום העבודה  ומעסיקים מקבלים עובדים גם מאזורים אחרים.

אפשר להסביר שזה נובע מחוסר שירות של עובדות לשכת תעסוקה בפ"ת לשאר הלשכות תעסוקה ולמובטלים וגם חוסר עבודה שלשכת תעסוקה בפ"ת היתה צריכה לעשות.

יחד עם זאת, נראה שהדבר מכוון ולא בשוגג ע"י לשכת העבודה בפ"ת וגם בשאר האזורים, כי הם רוצים להשאיר את כל הפניות העבודה רק בתחומם , על מנת שרק תושבים שרשומים בלשכת תעסוקה פ"ת יקבלו עבודה ויהיה להם פחות מובטלים שפונים ללשכת תעסוקה, וכך יהיה להם גם פחות עבודה.

וכמובן לדעתי צריך לפתוח מראש את המשרות באזור המרכז לכל לשכות תעסוקה במרכז כברירת מחדל. ברירת המחדל של מערכת לשכת תעסוקה היא רק לתחום לשכת התעסוקה שקבלה את ההפניה לעבודה.כך שכל הלשכות יוכלו לתת הפניות עבודה רלבנטית לכל האזורים.

כיום פקידת לשכת תעסוקה שלא קבלה את מספר המשרה לא תוציא את ההפניה לעבודה למי שדורש  עבודה כי הההפניה חסומה ולא פתוחה וצריך יותר לעבוד כדי להוציא  את ההפניה. ומכיוון שפקידות לשכת תעסוקה מעונינות בכמה שפחות עבודה ולא במה שטוב יותר למחפש עבודה ,הן לא יוציאו את ההפניה ויוותרו מראש ויחפשו עבודה אחרת שיתכן שפחות מתאימה  לדורש העבודה.

האחריות לפתיחת משרות ולחוסר חסימה במערכת המחשוב תלויה בהנחיות מנכ"ל לשכת תעסוקה ובשינוי מערכת המחשוב  ובהעברת הנהלים למנהלות הלשכה ופקידות לשכת התעסוקה.

כיום אין עמדת שירות למחפשי עבודה שיוכלו להוציא עבודות ממאגר הצעות עבודה במקום פקידות הלשכה.ולכן מחפש העבודה תלוי לחלוטין בקבלת הפניות עבודה מפקידות לשכת תעסוקה וגם בסירוב לעבודה, למרות שהוא יכול להוציא עבורו משרות רלבנטיות  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה