יום רביעי, 23 בנובמבר 2011

ראיון עבודה טלפוני לתפקיד מדריך מחשבים למגזר החרדי במכללת ג'ון ברייס


ראיון עבודה טלפוני לתפקיד מדריך מחשבים למגזר החרדי במכללת ג'ון ברייס
לפני שבוע הייתי במפתח בבני ברק – ארגון שעוזר לחרדים למצוא עבודה. יש לוחות דרושים במסדרון. הייתה הצעה של מכללת ג'ון ברייס על תפקיד מדריך דיגיטלי (מחשבים) בפרויקט דיגיטלי למגזר החרדי בערים מרכזיות כמו בני ברק ואלעד וביתר עלית. כתבתי את כתובת המייל ואת הפקס וכאשר הגעתי הבייתה שלחתי מייל וגם פקס לידי שירי.

ביום ראשון השבוע בשעות הערב (היא שאלה האם נוח לי לדבר עכשיו?) התקשרה אלי רכזת גיוס מג'ון ברייס בקשר לתפקיד. שאלה מה הניסיון התעסוקתי הרלבנטי שלי,  יכולות ההדרכה שלי, האם למדתי בעבר כיתת לימוד, מה הידע שלי באופיס , בעיקר אופיס 2010, ומה רמת השליטה.

הם מחפשים גברים שכבר למדו בכיתות לימוד מספר שנים ויש להם ידע ורמה גבוהה באופיס 2010 .
כמובן שמי שנבחר הלאה, עושים לו מבחן ,כדי לבדוק את הידע והרמה.  מתברר שעיקר ההדרכה היא על אופיס ולא על מערכות הפעלה או על מרכיבי מחשב ולא כמו שאפשר להבין מהמודעה.

למרות שיש לי ניסיון לאורך השנים בנתינת שיעורים פרטיים למבוגרים בעיקר, וגם אני יודע להסביר ולהדריך, וגם אני עומד בפני קהל במסירת שיעור  מידי שבוע ,וגם יש לי שיטה איך לשלוט באופיס ברמה בסיסית- בינונית תוך מספר שעות- כנראה לדרישות התפקיד זה לא מספיק.


רכזת טענה שצריך שליטה וידע ברמה גבוהה באופיס. אני לא יודע ולא יכול לדעת מהי רמה גבוהה באופיס לפי הרכזת ,ולכן הייתי מוכן לעשות מבחן ידע על אופיס.כדי שתוכל לבחון וגם אני האם אני מתאים לתפקיד, כי ממילא כל מי שמוזמן לראיון עושה מבחן ידע כדי לראות מה רמת הידע שלו. אני מכיר את כל אופיס 2003. ואקסל וורד 2010 סטרטר בלבד. יש הרבה עסקים וכן לקוחות פרטיים שיש להם אופיס 2003 ומטה ומעטים יש להם שדרוג 2007 ו2010.   

הרכזת לא ציינה שום דבר על התפקיד,כמו: מה שעות העבודה ומה השכר ואיפה מקום העבודה, כמה אנשים מדריכים וכיוצא,היא רק שאלה אותי שאלות הנ"ל  ואני עניתי. בסוף השיחה היא אמרה את הסגנון שאומרים לכל מועמד שהיא תעביר את הנתונים למנהלת הפרויקט. ואם זה יהיה רלבנטי היא תחזור אלי. זה לא רלבנטי האם היא אכן העבירה את הנתונים למנהלת הפרויקט או לא, מה שבטוח שהתשובה תהיה שלילית , וכמובן כצפוי היא לא חזרה.אם הייתי מתאים לתפקיד הייתי מוזמן מיידית לראיון. 


התקשרה אלי היום הילה מנהלת גיוס בג'ון ברייס (מטריקס) בקשר לפוסט שכתבתי כאן לפני שבוע . למרות שהיא לא הייתה חייבת להתקשר אלי ולדבר איתי.השיחה ארכה 20 דקות. אם לפני שבוע הייתי מאוכזב. היום הייתי גם מאוכזב וגם עצבני יותר. 


בתחילה היא אמרה לי את מה שאמרה רכזת גיוס בסוף. לא הייתה הבטחה לחזור אלי. והבטיחו לחזור אלי אם התפקיד רלבנטי .היא פשוט כנראה לא הבינה מה הבעיה באי וודאות. היה עדיף שרכזת הגיוס תאמר לי שאני לא מתאים כלל לתפקיד מאשר אופציה לא ריאלית שאני כן מתאים. גם אם  מתברר שהאדם לא מתאים אפשר להתקשר ולומר לו שהוא לא מתאים, אין ממש עשרות מועמדים לא מתאימים שצריכים לחזור אליהם. 


אמרתי לה בהתחלה שיש  חוסר התאמה בין המודעה (מדריך דיגיטלי) לבין התפקיד בפועל (מדריך אופיס) ואם הייתי יודע מראש שזה התפקיד, לא הייתי שולח בכלל קורות חיים ! אני שולח קורות חיים רק לתפקיד שאני יכול להצליח בו מעל ומעבר.


היא אמרה שהיא לא מכירה את המודעה שנתלתה במפתח בני ברק (רכזת גיוס חייבת לדעת מה כתוב במודעות גיוס של החברה. אם היא לא יודעת זה חוסר מקצועיות) וטענה שהמודעה נכתבה באופן כללי כדי לקבל יותר קורות חיים ויותר הזדמנות למיין מועמדים מתאימים יותר. זה נכון כאשר רוצים מועמד עם מספר פונקציות. לא כאשר מדובר בפונקציה אחת שהיא אופיס 2010.. 


היא אמרה שדרישות התפקיד לא נקבעו ע"י ג'ון ברייס אלא נקבעה ע"י לקוח שפנה לג'ון ברייס.אמרתי שהדרישות האלו פחות יישומיות למגזר חרדי שלא יודע אפילו מה זה מחשבים ואופיס ואינטרנט ורוצים רק מדריך לאופיס ברמה גבוהה. נכון שזה דרישות הלקוח, אבל ג'ון ברייס כגורם מקצועי  לא חושב שהוא צריך גם לייעץ ללקוח ולומר לו מה דעתו על דרישות התפקיד שלו ?  


היא טענה שצריך מדריך עם רמה גבוהה באופיס, כי מדריך ללא רמה גבוהה לא יידע לענות על שאלות של תלמידים חרדים.וגם הלקוח מעונין שהחרדים יידעו אופיס ברמה גבוהה (האם הוא מעונין שהחרדים יהיו מדריכי אופיס עצמאיים לחרדים?).  ואני אומר שהתלמיד לא חייב לקבל תשובות מיידיות.ואפשר להחזיק מדריך ברמה גבוהה למתקדמים  וגם ברמה בינונית למתחילים.


היחס שקבלתי מאותה רכזת  לא קבלתי הרבה זמן מרכזת כ"א כלשהי ממאות חברות שונות. נראה שאותה רכזת קבעה מראש שאני לא מתאים לתפקיד ורק סימנה וי על כל תשובה שלא מתאים לדרישות. סגנון השאלות והאינטונציה בקול של הרכזת כאשר שאלה שאלות היו צורמים לאוזן מחשבתית ולא היו נעימים.


היא אמרה שהיא תעשה בירור עם אותה רכזת גיוס על השיחה והשאלות, וכנראה שאין להם הקלטת שיחות כך שהיא לא יכולה לדעת מה היא אמרה ומה אני השבתי, ומכאן שהבירור כלל לא רלבנטי. האם הרכזת גיוס תזכור מה שאמרה בכל שיחת טלפון וכבר עבר שבוע? 


כתבתי שקבלתם תשובה למה לא עשיתי שם קורסי מחשבים בעבר וגם לא המלצתי לעשות שם ... היא טענה מה הקשר בין קורסים ע"י מדריכים מקצועיים לבין גיוס מדריכים? אכן אין קשר. אבל שירות גרוע (מזכירות,גזברות,גיוס  ומכירות וכיוצא) שנותנת מכללה מורידה כל טעם להקשיב וללמוד מהמדריכים הכי טובים שיש. אם אין לכם בעיה לקבל שירות גרוע, אתם יכולים ללכת וללמוד במכללה. 


היא הציעה שאגיע אליה לראיון  ואף אמרה בטלפון וגם שלחה פרטים אישיים שלה למייל שלי , ולתת לי הזדמנות שניה להתקבל לעבודה. אמרתי לה שאני לא עונה על דרישות התפקיד עם רמה גבוהה באופיס 2010 .לא מתאים לי לעבוד בחברה שבה יש שירות גרוע וקבלת יחס לא טוב מרכזת גיוס. לא מתאים לי לעבוד בתפקיד פחות  יישומי ופחות רלבנטי לחרדים.ושיחפשו עובדים אחרים, אני בטוח שלג'ון ברייס יקבלו הרבה קורות חיים והרבה ירצו לעבוד אצלם במגזר החרדי בערים חרדיות. וכל זה למרות שאני לא עובד כבר כמה חודשים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה