יום רביעי, 23 בנובמבר 2011

ראיון עבודה וסימולציה לתפקיד שירות לקוחות בחברת אשראי ויזה כאל בגבעתיים


ראיון עבודה וסימולציה  לתפקיד שירות לקוחות בחברת אשראי ויזה כאל בגבעתיים
שלחתי ביום חמישי בשבוע שעבר קורות חיים לתפקיד שירות לקוחות בחברת אשראי ויזה כאל. חזרה אלי ביום ראשון השבוע רכזת כ"א מויזה כאל בקשר לתפקיד שירות לקוחות.

רכזת כ"א פרטה על שעות העבודה ועל המשמרות ועל משמרות בוקר וערב ועל יום שישי על השכר ועל הקורס עצמו ויש התחייבות . שאלה מספר שאלות על הניסיון התעסוקתי האחרון כעוזר מרצה. למה בחרתי בתפקיד שירות, האם אני עדין סטודנט ויש לי עוד קורסים לתואר והאם זה מותאם לשעות העבודה. האם מקום העבודה בגבעתיים זה בסדר.  לבסוף אמרה שאני מתאים לדעתה לתפקיד שירות לקוחות  והזמינה אותי לראיון  עבודה שהוא מרכז ההערכה של כמה שעות ביום רביעי בשעה 9.15 בבוקר.  

אתמול בשלישי התקשר אלי בחור בשאלה\תזכורת האם אני מגיע מחר. עניתי שכן. היום בבוקר לקחתי קו 55 עד לגבעתים והגעתי בזמן. כאשר הגעתי וקבלתי טופס אישי למילוי (מעין קורות חיים),התקשרה אלי רכזת כ"א מויזה ושאלה האם הגעתי. אמרתי שכן ואני עכשיו ממלא את הטופס. נראה שהשעה 9 ורבע לא היה תחילת מרכז ההערכה ,הוא התחיל ברבע לעשר.

הגיעו בתחילה 4 +1, ולאחר שירדנו לקומת מרתף בבנין הסמוך של ההדרכה ולאחר ההקדמה הגיעו עוד 2 בחורים.סה"כ  2 נשים ו-5 גברים, בד"כ יש יותר נשים מגברים. בנוסף הנשים וחצי גברים בגילאים 30+,בד"כ צעירים 20-26.

יונתן יועץ חיצוני ממכון מיון אדם-מילוא ורכזת כ"א מויזה כאל ניהלו את מרכז ההערכה. כצפוי אמרו פרטים על התפקיד:שעות העבודה,נסיעות, משמרות והיכולת של כל אחד ואחת לעמוד בכך. חשוב: לימודים או נסיעות לחו"ל, וכמובן קרובי משפחה בויזה.  אמרו שמרכז ההערכה יקח שעה וחצי,וזה לקח שעתיים וחצי עד 12 ורבע לערך.

בתחילה רשמו את הפרטים האישיים מכל אחד ואחת ויש הצגה עצמית - כל אחד הציג את עצמו, לא לפי הסדר. אחת עבדה כמנהלת סניף של קוסמטיקה, אחד עבד מוכר שטח בעסק של חשמל, אחד עבד בארה"ב במכירות ברמן ואחראי ברמן בארץ, אחד עבד בתחנת דלק ומוקד טלכלל, אחד עבד בתמיכה בפרטנר. אחת עבדה במשרד עו"ד. רק האחרונים רלבנטים לתפקיד שירות, השאר מכוונים יותר למכירות ולא לשירות.

לאחר מכן דינמיקה קבוצתית, קבלנו דף של מכון אדם מילוא .צריך לדרג 6 עובדים לפי חשיבות מתחילה ועד סוף. עובד חכם שעוזב 3 מקומות עבודה בשנתיים ועוזב עכשיו (לא עובד לטווח הארוך), בחורה שסיימה צבא בתפקיד סמב"צית ללא ניסיון בשירות (הצעירים יבחרו בבחירה זו כמועדפת), איש שירות טוב אך בשעות עומס ולחץ הוא אגרסיבי,איש שירות שנותן שירות אך זקוק לעזרת הצוות ואף המנהל. שגית - אישה שנותנת שירות מצוין אך זקוקה לעידוד מהמנהל (הבחירה ה-1), ואשת שירות שמידי פעם מכופפים נהלים לטובת הלקוחות.

כאשר התחלנו לדרג את המועמדים וזה לוקח כמה דקות בלבד.רכזת כ"א והיועץ ממכון אדם מילוא יצאו מהחדר ל10 דקות עד רבע שעה לערך.סיימנו ובינתיים דברנו בינינו על המקצועות המעניינים של כל אחד ואחת. ושחזרו שאלו אותנו האם סיימנו. שאלה מטומטמת לחלוטין. כנראה לא הסתכלו על השעון וראו כמה עבר הזמן, או שחושבים שהמועמדים עד כדי כך טפשים שהם צריכים 10 דקות לדרג.


הדעות היו מאד מגוונות ושונות ,קשה היה להחליף מקומות ולא הגענו להחלטה מלבד הסכם על המקום הראשון - שגית ובקושי על 2 האחרונים. הבחירה לא הייתה לפי דרישות התפקיד של איש\אשת שירות. וגם החברה לא נותנת את דרישות התפקיד. אין פרטים מעבר לכל אחד ואחת. לכל אחד ואחת יש חסרון כלשהו. הבחירה היא בעצם מה ומי יותר גרוע מהשני בשירות ובחברה.

לאחר מכן הפסקה של כמה דקות לשתיה.לאחר מכן סימולציה. לי נתנו לעשות סימולציה אחרון עם הראשונה. הסימולציה הכי קלה. לקוחה נחסם לה הכרטיס באמצע קניות. אפשר לפתוח את הכרטיס באמצעות זיהוי הלקוח ואז להפעיל את הכרטיס, צריך לשאול את הלקוחה את השאלות ולפתוח הכרטיס. הקטע שהיועץ אמר לה שתתנגד במסירת הפרטים, למרות שהיא הייתה יותר מעונינת לסיים הקניה מאשר לדעת מדוע הכרטיס נחסם. החסימה אקראית ונועדה להגנת ואבטחת הלקוח מרכישות זרות של מישהו אחר.

סימולציה אחרת- כרטיס אשראי של תשלום אחד בלבד ללא תשלומים. ועכשיו הוא עומד לפני טיסה והמתקשרים אליו שהכרטיס לא עבר. יש להציע כרטיס אחר עם חיוב תשלומים ולעשות עכשיו עם שליחת פקס או מייל לכרטיס חדש. יש להציע כרטיס בינלאומי אם נוסע לחו"ל מאשר כרטיס של חברה אחרת. יש לומר שיש חוזה לכרטיס ויש אחריות ללקוח לקרוא. בנוסף ברירת המחדל היא כרטיס עם תשלומים ולא כרטיס עם תשלום אחד, ולכן הכרטיס היה הצעה של הלקוח ולא של חברת האשראי.

סימולציה אחרת – אחת קנתה ספה וקבלה ספה בצבע אחר סגול במקום לבן ורוצה לבטל את העסקה בויזה. הטענה שהחברה לא רוצה להחליף ולא מקבלת שירות. התשובה שיש להפריד בין חברת השירות לויזה, הלקוחה צריכה לפנות לביטול לחברה עצמה. הלקוחה צריכה להחזיר את המוצר ולקבל את הכסף חזרה. וגם אפשר לתבוע החברה. או במקרה אחר לשלם את הקנס בהחזרת המוצר ולקבל את שאר הכסף.  וגם לומר שאם הלקוחה אישרה שקנתה, אי אפשר לחברת האשראי לבטל העסקה.אפשר לבטל כאשר הלקוחה מכחישה שבצעה כלל את העסקה.

לאחר מכן נאמר לנו שיתקשרו אלינו לכל המאוחר עד יומיים: רביעי חמישי. מי שהתקבל צריך לעבור ראיון אצל ראש הצוות ואצל קצין בטחון כמו כל חברת פיננסים. נו מה אתם אומרים, התקבלתי לעבודה? בחלומות באספמיא. בויזה כאל לא טרחו בכלל להתקשר אלי ,כדי לומר לי שלא התקבלתי או כן התקבלתי לשלב הבא  


ויזה כאל בגבעתיים מקבלים רק חילונים לא מקבלים כלל גברים חרדים לעבודה במוקדים החילונים השונים וגם לא בעמדות ניהול כי יש קידום פנימי בחברה לניהול ,למרות שצינתי בהצגה עצמית שקבלתי המלצות לעבודה מחברים מהתואר ראשון ושני שעובדים בויזה כאל  ,וגם אני מומחה בשירות עם ניסיון תעסוקתי רלבנטי וגם מבין באשראי.


במוקד הייעודי אחד למגזר החרדי במודיעין עלית יש רק נשים חרדיות ואין מוקד ייעודי לגברים חרדים. במוקד הייעודי החרדי לעומת מוקד חילוני בגבעתיים  יש שכר נמוך יותר, תנאים נחותים ופחות טובים, וחוסר קידום לתפקיד ניהולי מחוץ למוקד היעודי. המוקד היעודי החרדי הוא תחליף למוקד גויים בהודו ( ומטרתו להוריד עלויות שכר עובדים.  בנוסף שויזה כאל קבלה ומקבלת כספים מהמדינה על הקמת מוקד ייעודי חרדי. בנוסף להקלה במיסים העירוניים במודיעים עלית לעומת גבעתים.

היועץ\ת חיצוני של מכון מיון אדם מילוא עשה את העבודה על הצד הטוב ביותר, אך הוא\היא לא קובעים כלום. מי שקובע היא רכזת כ"א ,או יותר נכון ראש הצוות והנהלים המפלים לעבודה. שהגעתי קבלתי חיוך מהיועץ והבנתי מיד שהוא לא רכז כ"א בויזה כאל.רכז\ת כ"א בויזה כאל לא מחייכים למועמד דתי- חרדי ,עובדה נקודה! רכזת כ"א בויזה כאל לא יודעים להסגיר את שפת הגוף  ולכן למתמחה כמוני בשפת הגוף אפשר לזהות בקלות כבר מהתחלה שלא התקבלתי לעבודה .בשפת הגוף של רכזת כ"א הרגשתי ריחוק וסלידה והיא לא הסתכלה לכיוון שלי,כולל לבחור אחד שהגיע.

מציינים בתחילה שהתפקיד מותאם בהתאם לדרישות תפקיד מסוימות שנקבעו מראש.זה מילים אחרות למכרז תפור. דרישות התפקיד מותאמות לפי קהל יעד מסוים שהוא לא חרדי. זה כבר הראיון השישי שלי בשירות בויזה כאל בגבעתיים לאורך מספר השנים האחרונות . האם אתם חושבים שיש חברת שירות חילונית אחת אחרת שתקבל אותי לעבודה? גם שאר מאות חברות השירות החילוניות במרכז מפלות חרדים בצורה מובנית.    

2 תגובות:

  1. חברת Cal רואה גם בעובדים מן המגזר הדתי חרדי כוח אדם איכותי ומהימן, ומעסיקה עובדים ממגזר זה באגפי החברה השונים.
    במחלקת השירות לבדה כ- 60% מן העובדים הם מהמגזר הדתי חרדי, חלקם במוקד טלפוני ייעודי במודיעין עילית, בו סביבת העבודה כולה מותאמת במיוחד לאורח החיים החרדי.
    בהצלחה בהמשך,
    חברת Cal

    השבמחק
  2. במחלקת השירות של כאל בגבעתיים אין שום עובד חרדי ודתי. עדין לא קבלתי תשובה מכאל לגבי המועמדות שלי לתפקיד.ויזה כאל לא מחפשת עובדי שירות איכותיים מצוינים. ויזה כאל מפלה באופן שיטתי לאורך שנים מועמדים דתיים וחרדים במוקדים החילונים בגבעתיים.עד כה 10 שנים לאורך מספר ראיונות לא התקבלתי לשום תפקיד וגם לא חרדים אחרים , מלבד גיוס אחד לפני מספר שנים,כאשר ילדים חסרי ניסיון תעסוקתי וחסרי השכלה וחסרי יכולות שירות כלשהו התקבלו לתפקיד. המוקד הייעודי במודיעין עלית רק בשנים האחרונות ולא קודם.במוקד החרדיות (ולא החרדים) יש תת תנאים ושכר וחוסר קידום כלשהו בויזה לעומת המוקדים החילוניים בגבעתיים בנוסף למענקים מהמדינה לפתיחת מוקד ייעודי לחרדיות ובעצם הורדת עלויות השירות לחברה . המוקד הייעודי הוא בעצם תחליף למיקור חוץ של גויים הודים. מה שנכתב כאן הוא ממנהלים בכירים בכאל.וכמו שכתבתי בפוסטים קודמים

    השבמחק