יום שלישי, 15 בנובמבר 2011

הכנסת אורחים ההבדל בין אברהם ללוט


הכנסת אורחים ההבדל בין אברהם ללוט
1.אברהם עמוד החסד ציפה לאורחים ולמצות הכנסת אורחים, לא רק כאשר יכל פיזית אלא גם כאשר היה חולה מהמילה . לוט כלל לא ציפה לאורחים והתיישב בסדום שהיה מקום שבחוק סדום נאסר על הכנסת אורחים ועל צדקה לעניים.
2.כאשר אברהם רואה אורחים מרחוק ,הוא רץ לקראתם. לוט קם רק כאשר המלאכים עומדים לפניו ממש.
3. אברהם מכניס אורחים גם ערבים וגם אורחים בעלי דרגה רוחנית פחותה. לוט מכניס רק מלאכים ולא אנשים.
4. לאברהם מקבלים מיד את דבריו ועושים, לוט צריך להפציר רבות עד שיסכימו להתארח בביתו. ומכאן למדו חז"ל שמסרבין לקטן ולא מסרבין לגדול, כי לכאורה יש מעלה בלוט שהפציר באורחים ואילו אברהם לא צריך להפציר.
5. אברהם נתן לאורחים מים לשתות ולרחוץ רגליו. ואילו לוט לא נותן מים לאורחים לרחוץ רגליהם עד לאחר השינה בבוקר, כדי שלא יחשבו אנשי סדום שקבל את האורחים אמש אלא בבוקר, והראיה שיש אבק על רגליהם.
6. אברהם הכין סעודה של בשר מובחר (3 לשונות בחרדל) ,שחט פר אחד עבור על אורח ,רק לצורך חלק אחד של בשר בכל הפר. וגם חלב חמאה ולחם.(אברהם רצה לתת גם עוגות לאורחים אך שרה פרסה נידה והעיסה נטמאה) ואילו לוט עשה לאורחים משתה (יין בעיקר ופחות אוכל) ועשה מצות.
7. העיקרי. אברהם ייסד את מצות הכנסת אורחים "ויטע אשל" ,ואילו לוט היה חיקוי לאברהם ועשה הכנסת אורחים כמו שהיה למוד מאברהם. וכידוע המייסד והמלמד יותר גדול  מהחיקוי עצמו. 

חושבים שיש עוד הבדלים? תכתבו למטה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה