יום שלישי, 16 בספטמבר 2014

ראיון עבודה ראשון ואחרון לתפקיד מוכר טלפוני בתמי 4 שטראוס מים באור יהודה

ראיון עבודה ראשון ואחרון לתפקיד מוכר טלפוני בתמי 4 שטראוס מים באור יהודה
שלחתי  ביולי אוגוסט 2014 קורות חיים לתפקידי מכירה טלפונית לא רק לתחום הביטוח.אני מקבל גם שיחות מרכזות כ"א בחברות כ"א שונות לגבי תפקידים אחרים מלבד ביטוח.בהתאם מציעים לי משרות בתחום מכירות הטלפוניות עם שכר גבוה מוצהר.כאמור פחות מ6000 ש"ח למשרה חלקית עד מלאה אני לא מתחיל לעבוד בשום חברה.
עד לאותו זמן לפני מספר שנים הוצע לי ע"י רכזות כ"א בחברות כ"א שונות מספר פעמים תפקיד של מוכר טלפוני בתמי 4 עוד לפני ששטראוס קנתה את תמי 4 וגם לאחר המכירה. שלחו קורות חיים שלי (כך נמסר,לא בטוח שבכלל שלחו...או שמשרה נסגרה) ,אך לא היה שום תשובה\טלפון לזימון לראיון, לא מצד רכזת כ"א בחברת כ"א ולא מתמי 4.
2 רכזות כ"א בחברות כ"א שונות באותו זמן הציעו לי באוגוסט 2014 ראיון עבודה בתמי 4 שטראוס מים באור יהודה.אמרתי להם שבעבר שלחו קורות חיים לתמי 4 ולא קבלתי שום תשובה, צריך לקרות נס שאכן יחזרו בתשובה חיוביות לראיון.
להפתעתי כן קבלתי תשובה חיובית לראיון .נקבע ראיון לשעות הצהרים, והקטע המפתיע שנקבעו לי 2 מועדי ראיונות מ2 חברות כ"א ! אך הראיון לא יצא לפועל מבחינתי לצערי. לא יודע האם תמי 4 עדכנה את 2 חברות כ"א או רק אחת מהן בתוצאות.
נאמר לי ע"י רכזות כ"א בחברות כ"א שיש דרישה לעובדים 30+40+ ויותר  במוקד בתמי 4 ולא רק צעירים 20+, לעומת מה שהיה בעבר.בנוסף שאפשר להרוויח שכר של 8-12 אלף בחודש למשרה מלאה,וזה באור יהודה נסיעה של 20 דקות+המתנה לאוטובוס. מה שמתאים מאד לדרישות הבסיסיות שלי.
התקשר אלי גיל מחברת כ"א ל.מ סניף הרצליה טלפון 0779800174 (תפנו אליו הוא נשמע לי מקצועי ואמין,ואני ממליץ על כל אחד ואחת אלא רק על בודדים) ,ומצא לי 2 משרות אחת בתמי 4 ואחת בסוכנות ביטוח,אחר בירור צרכים מה אני מחפש.
הסברתי לו מה המצב בתמי 4 ,הוא שלח בכל זאת קורות חיים וקיבל תשובה מהירה. אפשר להגיע עוד היום לראיון עבודה ,כי מחר מתחילים כבר קורס. אפשר להגיע ב15 לפזית הוא התקשר ב13.45 כך שזו התראה קצרה של שעה ורבע, אבל אין בעיה.
לאחר כמה דקות התקשר שוב ושאל האם אני יכול להגיע ב14.45 רבע שעה מוקדם יותר,כי לפזית רכזת כ"א בתמי 4 יש ראיון ב15. אמרתי לו שראיון של רבע שעה לא אפקטיבי למשרת מכירות והתשובה קרוב לוודאי תהיה שלילית לכל מועמד.
למשרה כמו תמי 4 אין בעיה להגיע בהתראה קצרה וגם לבטל ראיון אחר. אכלתי משהו ,הלכתי לקניות קרית אונו חיכיתי 10 דקות עליתי על קו 76 הגעתי ב14.35 לערך לרחוב יוני נתניהו 1 אור יהודה (באזור תעשיה חדש,ליד הקריה האקדמית החרדית).
יוני נתניהו 1 מחולק ל2. באחד יש חדר אוכל של תמי 4 ובשניה יש מוקדי מכירה ושירות והגיוס. הגעתי ושאלתי היכן הגיוס,הראו לי את הדלת. נכנסתי ונגשתי לפקידה ואמרתי שבאתי לראיון עם פזית.
בתמי 4 כל הדלתות סגורות,כי אין שומר בכניסה,על מנת שלא כל אחד ואחת ייכנס ללא הרשאה.וזה גם בתוך משרדי החברה עצמה יש מידור.  
היא נתנה לי טאבלט במקום טופס,ואמרה למלא. לראשונה אני משתמש בטאבלט ,אז יש מקלדת מובנית. לא מצאתי את האנגלית-יש כפתור עם עיגול שמשנה. כנ"ל לגבי שינוי אותיות למספור (יש 2 אפשרויות,או במספור 1-9 בצד ,או מעל לאותיות כמו במקדלת רגילה).
מלאתי את הטופס פרטים אישיים(שם מלא בעברית ובאנגלית ,ת.ז וכתובת טלפון ומייל )האם יש משהו שעובד בתמי 4, מה דרישות השכר(מספר בלבד),ועשיתי שלח ונתתי לה את הטאבלט. סיימתי ב14.50.הפקידה נכנסה לחדר הפנימי וכנראה מסרה את פרטים שהגעתי.
עד 15 לא היה סימן לפזית רכזת כ"א,מתברר שהיא רק הוציאה את הראש מהדלת וראתה מיהו המועמד להזכיר שגיל רכז כ"א בל.מ אמר שהראיון ברבע ל15. ב15 פזית בחורה גבוהה ורזה הזמינה אותי להיכנס לחדר הפנימי.מקום נעים ומטופח. מתברר שהיא הוציאה קורות חיים שקבלה מגובמאסטר ולא מל.מ...
השאלה הראשונה שנשאלה היא למה עבדתי במספר עבודות רב ולזמן קצר.כמו שציינתי בפוסטים קודמים.אם זאת השאלה ששואלים אותך,זה אומר שלא התקבלת ועדיף כבר לסיים את הראיון.אני לא סיימתי כי זה רק 10 דקות,ולפחות אוכל לקבל פרטים לגבי המשרה עבור ציבור הקוראים ומחפשי עבודה.
הסברתי מה הסיבה שעבדתי פחות זמן מהצפוי ובדרך אגב מה התפקידים שעשיתי.להקריא עובדות מתוך קורות חיים,זה לא מטרת הראיון המקצועי,ודווקא שזמן הראיון קצר צריך לשאול שאלות יותר רלבנטיות.
מה לא נשאל ע"י פזית והייתה אמורה לשאול גם בזמן 10 דקות ראיון?
מה ההיתה ההצלחה שלך במכירות ובתיאום פגישות? האם אתה מוכר טלפוני מצוין בינוני או ממוצע?לכמה זמן אתה מוכן להתחייב לעבודה?
לבסוף פירטה במהירות הקול את תנאי העבודה ,משרה מלאה של 8 שעות (9-18) ויום שישי לסירוגין ,שכר 25 ש"ח לשעה בחודש ה-3. בחודשיים הראשונים מקבלים שכר מינימום, ולאחר חודש ה-3 מקבלים 3000 תווי קניה על התמדה...(פיצוי על המינימום).לא דובר כלל על עמלות.
בנוסף אמרה שזה רק ראיון ראשוני ,ויש עוד ראיון מנהל צוות, האזנות במוקד ומבחן אמינות ועוד. גיל מחברת כ"א ל.מ אמר שיש רק ראיון אישי בלבד. מה שפזית אמרה זה תהליך סטנדרטי לגיוסים רגילים,לא ליום לפני קורס.
אמרה שתשיב תשובה לי או לחברת כ"א ל.מ במשך היום או מחר. שאלתי אותה הרי נאמר לי שהקורס מתחיל מחר ,אמרה בכל זאת. (כבר מבינים שלא התקבלתי...בפרט שמשקרים למועמדים).
יש לה ראיונות נוספים עם עוד מועמדים ,מועמד כמוני לא תמצאי הרבה, ובטח לא ביום האחרון של הגיוס עם כמה מועמדים... וביציאה העירה תודה על שהגעתי בהתראה כ"כ קצרה, אמרתי שאני מגיע רק בהתראות קצרות, ובשביל תפקיד כזה תמי 4 הייתי מגיע גם במונית ספיישל .
הראיון ארך 10 דקות, השעה 15.10. ראיתי עוד מועמד שהגיע ותו לא. הלכתי לקנות נעליים 2 זוגות ב200 ביחפים.(זה לא נועד לזרוק נעל על פזית על על תמי 4...) לפחות הוצאתי את הנסיעה על משהו חיובי לפני ראש השנה.
שוב מתברר שתמי 4 כמו חברת האם שטראוס 4 לא מקבלים חרדים לעבודה,(תמיד יטענו שיש סיבות מוצדקות למה לא...) אנו ממש לא צריכים אותם, יש לנו מספיק חילונים שיודעים קצת למכור. אז חבל להגיע שוב ולא להתאכזב שאין שום שינוי (ויש רק "שינוי" של לפיד).

תגובה 1: