יום שבת, 6 בספטמבר 2014

ראיון עבודה לתפקיד מוכר טלפוני ביטוח בריאות וחיים במיתב סוכנות ביטוח בת"א

ראיון עבודה לתפקיד מוכר טלפוני ביטוח בריאות וחיים במיתב סוכנות ביטוח בת"א
שלחתי קורות חיים באתר גובמאסטר בעיקר לתפקידים של מוכר טלפוני בעיקר בתחום הביטוח. קבלתי טלפון מבחורה בשם יערה בחברת כ"א ולאחר בירור קצר מה אני מחפש ,הציעה עבודה בסוכנות ביטוח בת"א שמוכרים ביטוחי בריאות וחיים, תנאי העבודה הבסיסיים התאימו לי.
אמרה שלפני שהיא שולחת קורות חיים לסוכנות וקובעת לי ראיון עבודה, אני צריך להגיע אליה לראיון בסניף בת"א. אמרתי שאני מצטער אבל זמני מוגבל מראיונות עבודה וגם למקום עבודה אני עושה ראיון עבודה אחד ולא יותר, כך שאם אפשר שאגיע לראיון בסוכנות או בראיון משותף ולה ולמנהלת בסוכנות ביטוח, אסכים לכך ואוכל להגיע.
אמרה שהיא צריכה לבדוק זאת מול המנהלת בסוכנות ביטוח אם זה אפשרי. לאחר כמה זמן,התקשרה אלי ואמרה דברה עם המנהלת בסוכנות ביטוח ושלחה לה גם קורות חיים שלי והיא הסכימה שנעשה ראיון עבודה ותאמה לי למחרת עם המנהלת ליה בשעה 11.30  ברחוב המלאכה 2 בת"א מול בית מעריב . ציינה שהסוכנות ביטוח מיתב שייכת ליבואן רכב (מכשירי תנועה) ואכנס לאולם התצוגה ואומר שהגעתי לראיון עבודה ומשם יפנו אותי.
סוכנות ביטוח מיתב נשמע מוכר וגם המיקום, לאחר חיפוש התברר לי שעשיתי כבר ראיון לפני 3 שנים בדצמבר 2011 עם מנהל בשם ישי שדחה אותי על הסף בתירוצים,כמובא כאן
למחרת 10.40 חיכיתי בתחנת אוטובוס לקו 68. ב11.05 הוא היה בצומת גהה, מה שהגביר את החשש והדאגה שאני אאחר והרבה. אולם קרה נס והגעתי לבית מעריב ב11.30 . נכנסתי לאולם התצוגה ופניתי לאישה מבוגרת, שבאתי לראיון לליה, אמרה צא החוצה כנס לבנין ליד ועלה לקומה 5.
יצאתי נכנסתי לבנין וחיכיתי למעלית יחד עם אישה אחת(שעשנה בחוץ קודם). מתברר שהמעלית מהירה,רק האדם יוצא היא כבר נסגרת ועולה למעלה. פיספסנו וחיכינו למעלית הבאה שתרד. ראיתי שהיא עולה לקומה 5 ושאלתי אותה האם היא יודעת היכן נמצא מיתב סוכנות ביטוח, ובאתי לראיון על ליה, היא אמרה לי שתקח אותי לשם.
מתברר שהיא עבדה בסוכנות. ואם היא לא הייתה שם, הייתי מחפש את הסוכנות כמה דקות בקומה,כי הסוכנות הייתה בסוף הקומה מצד ימין עם עשרות דלתות.נכנסנו וליה הייתה בחדר ממול ואמרה לה שבאתי לראיון. הציעה לי לשתות מצד ימין ותכף נתחיל הראיון. שתיתי 3 כוסות מים במהירות,ציינה שאני חסכן, ונכנסתי איתה לחדר לראיון.
ליה בחורה בלונדינית ויפה (30+-40+?) השאלה הראשונה שגם נשאלתי ע"י רכזת כ"א למה תקופת העבודה קצרה יחסית שנה שנתיים ולא מעבר? עניתי שזה תלוי במעסיק. מעסיק שירצה שאעבוד יותר זמן,אני יעבוד.
בהערת אגב אומר שמעסיק\מנהל ששואל אותך על ההתחלה לגבי תקופה קצרה בעבודה, אז לא משנה מה תענה לו ,לא התקבלת לעבודה, אז עדיף לסיים את הראיון כאן וללכת.עשיתי טעות שלא עשיתי זאת.
אפשר לומר שהראיון מבחינתי היה מבולבל וממש לא טוב.לא נשאלתי שאלות מכוונות וטובות בהתאם שיכולתי להציג לליה למה אני מתאים לתפקיד לעומת אחרים, בפרט שהיא חיפשה רק עובד אחד. יש 5 עובדים במוקד.  לא דיברה איתי לגבי השכר והעמלות וכמה מצופה לעובד להגיע לעמלות בחודש וכמה שיחות ביום וכיוצא.
השעון הראה 11.40 הראיון ארך כשעה! שחזרה ואמרה שהיא רוצה לברר איזה איש מכירות אני. השאלה השניה היתה האם עברתי את מבחני הביטוח ויש לי תעודת משווק פנסיוני, אמרתי שעברתי הבחינות אך ללא התמחות מ2007! ואני מחפש התמחות. אמרה שיש 2 עובדים שהם סוכנים וזה מיצוב טוב לסוכנות ביטוח מאשר עובדים שהם לא סוכנים. אמרתי בקיצור שיוצע לי התמחות אראה שיש לי את כל המבחנים על מנת לקבל תעודת משווק פנסיוני ממשרד האוצר. לא היה לה הבטחה להתמחות.
אמרתי שכבר התקבלתי לעבודה אצל כמה סוכנים אבל המשכתי מסיבות שונות. אחת מהם שהבטיחו לי שעובדים עם כמה חברות ביטוח ולבסוף מתברר שרק עם אחת. ומכיוון שסוכנות ביטוח מיתב מוכרים רק ביטוחי חברת כלל ביטוח,היא נדלקה ומה הבעיה וכיוצא. לא אפשרה לי לומר מה הסיבות האחרות הנוספות (אין עמלות גבוהות,אין חוזה עבודה, אין תשלום שכר וכיוצא)
נשאלתי כמובן על העבודה כמתאם פגישות בכלל ביטוח ועל העבודה כמוכר טלפוני בתחום הסלולר. שיחות יוצאות בלבד רק מספר טלפון עם לקוחות קרים עד קרח. וכמובן עוד ברברת מיותרת שלא הגיעה לתכלית הפגישה וללא סגירה-שהתקבלתי לעבודה.
סיפרה על מכשירי תנועה ועל פעילות הסוכנות בקצרה שהתחילו עם ביטוחי רכב כיבואן רכב,המשיכו לפני שנים אחדות עם ביטוח דירה, ועכשו ביטוחי בריאות סיעוד וחיים ללקוחות קימים. לא לקוחות חדשים. אחוז הסגירה יחסית גבוה 1:9 אפשרי להגיע גם ליחס 1:5 .  
לבסוף דברתי קצת לענין לגבי כישורי המכירה ועל הפוליסות.וראיתי לפחות שגילתה קצת ענין בדבריי,ומכיוון שעבר זמו מרובה, ורצתה לסיים הראיון, בקשה שאתן לה 2 ממליצים שיעשו לה קצת סדר לגבי האם אני מתאים ומה כישורי המכירה.נתתי לה את ר"צ בכלל ביטוח ור"צ במשווק 012 מובייל.

יחד עם זאת  ברור לי מראש שהממליצים לא ישכנעו אותה לקבל אותי לעבודה,כאמור. לא אמרתי לה זאת. סיימנו את הראיון שאמרה שתבדוק ותתן תשובה ביום שני לערך. רק אומר שלכל מקומות העבודה שעבדתי עד היום התקבלתי מהראיון הראשון במיידי באותו יום,כך שמבחינתי זה אומר שלא התקבלתי לעבודה.  

תגובה 1: