יום שני, 29 בספטמבר 2014

הבדל קטן בחוזה ביטוח סיעודי בהראל לעומת הפניקס שחוסך אלפי ש"ח בשנה

הבדל קטן בחוזה ביטוח סיעודי בהראל לעומת הפניקס שחוסך אלפי ש"ח בשנה
כמעט לכל אחד ואחת היום יש ביטוח סיעודי כלשהו ,דרך קופות החולים או דרך חברות הביטוח באופן פרטי או דרך מקום העבודה. הביטוח הסיעודי דרך קופות חולים לא מספק מבחינת הפיצוי (4-5 אלף בבית, ו8-9 אלף במוסד סיעודי), כאשר צריך סכום כסף כפול. בנוסף הפיצוי בביטוח הסיעודי  דרך קופות החולים הוא ל5 שנים בלבד ולא מעבר(בעבר לפני מספר שנים זה היה רק  3 שנים,יתכן שיעלה בקרוב ל6-7 שנים), כאשר אדם במצב סיעודי יכול להיות 10-15 שנה. הממוצע 8 שנים.
ולכן חברות הביטוח מציעות ללקוחות מבוגרים בעיקר שיש להם ביטוח סיעודי דרך קופות חולים ואין ביטוח סיעודי פרטי, לעשות ביטוח סיעודי משלים מעבר ל5 שנים לכל החיים.כלומר אחרי 5 שנים בסיום תקופת תשלום חברת הביטוח שמבטחת את ביטוח הסיעוד בקופת החולים, האדם הסיעודי מקבל כסף לכל החיים מחברת הביטוח.
בנוסף חברות הביטוח וסוכני הביטוח גם מציעים ללקוחות לעשות ביטוח סיעודי לכל החיים החל מהחודש הראשון, כלומר מקבלים פיצוי כספי מהביטוח הסיעודי מחברת הביטוח בלבד (למי שאין ביטוח סיעודי בקופות חולים), או גם מקבלים מקופות חולים (למי שיש ביטוח סיעודי בקופות חולים).
עד כאן הכל יפה. אבל בין כל ההבדלים הרבים בביטוחי סיעוד בין חברות הביטוח, יש סעיף אחד בחוזה הביטוח הסיעודי  הפרטי שיכול לגרום למבוטח לשלם יותר אלפי ש"ח בשנה, או לא לשלם כלל ולחסוך את הכסף.
מה הסעיף בחוזה אומר? כאשר המבוטח יתבע את חברת הביטוח שמבטחת את הביטוח הסיעודי  בקופת חולים ויתחיל לקבל כסף הפיצוי החודשי , למבוטח יהיה שחרור פרמיה מתשלום חודשי לגמרי מהביטוח ולא ימשיך לשלם לביטוח הסיעודי הפרטי המשלים מעבר ל5 שנים לכל החיים!
זה הסעיף הקים בחברת ביטוח הראל שחוסך לכם הרבה כסף. בחברת הביטוח הפניקס אין סעיף שחרור, ולכן גם אם אתם במצב סיעודי ואתם מקבלים פיצוי כספי על סיעוד מחברת הביטוח דרך קופות חולים, עדין תצטרכו לשלם את התשלום החודשי  של הביטוח הסיעודי, ואני מזכיר לכם שבמצב סיעודי אתם צריכים כל שקל פנוי,כי הפיצוי נמוך מההוצאות!
חברת הביטוח הפניקס לא משחררת את המבוטח לשלם תשלום חודשי בשום ביטוח סיעודי בכל האפשרויות שיש, כולל אם עשיתם את הביטוח הכי יקר  כמו ביטוח לכל החיים-אין שחרור ,תמשיכו לשלם. לא תשלמו שאתם במצב סיעודי, אין ביטוח מלא אלא יחסי בהתאם לערך סילוק, שגם ערך הסילוק של חברת הביטוח הפניקס נמוך מערך הסילוק שיש בהראל.
כמה כסף חוסכים או משלמים יותר? בואו נבחן מספר מקרים:
בהנחה שאתם משלמים 150 ש"ח מינימום בחודש לביטוח סיעודי פרטי יוצא 1800 בשנה, 9000 ש"ח ב5 שנים !
500 ש"ח בחודש ,6000 ש"ח בשנה, 30 אלף ב5 שנים !
800 ש"ח בחודש,9600 ש"ח בשנה, 47 אלף ב5 שנים !
עכשו כמה זמן אתם משלמים על ביטוח סיעודי? 30 שנה לערך בד"כ, יתכן שפחות או יותר. בהתאם ככל שאתם משלמים יותר שנים תשלום חודשי יותר גבוה לעומת נמוך ,ככה ההפסד הכספי יותר גדול. ככל שעוברת תקופה קצרה ולא ארוכה שאתם משלמים עבור הביטוח הסיעודי בקופת החולים ועד מצב שאתם הופכים להיות סיעודיים ואתם תובעים את חברת הביטוח ומקבלים כסף, כך יש פחות כדאיות ויותר הפסד כספי.
דוגמא: שלמתם 5 שנים והפכתם לסיעודי, אתם משלמים עכשו עוד 5 שנים במקום להפסיק, ובעצם שלמתם כפול. שלמתם 10 שנים , ואתם משלמים עכשו עוד 5 שנים במקום להפסיק,אז  שלמתם עוד חצי (50%)מהתשלום החודשי
בהפניקס אתם משלמים פרמיה בנוסף משישית עד שליש מהכסף של התשלום החודשי! נראה כמה מקרים דלעיל :שלמתם 15 שנה (15\5)- שליש מהכסף , שלמתם 20 שנה (20\5)– רבע מהכסף, 30 שנה (30\5)- שישית מהכסף  
בקיצור עשיתם ביטוח סיעודי בחברת הפניקס שאין סעיף שחרור פרמיה במצב סיעודי –הפסדתם כסף ואכלתם אותה ,עדיף שתעשו בחברת ביטוח הראל שיש סעיף שחרור פרמיה.

באותו כסף ,אלפי ש"ח בשנה שתחסכו ולא תשלמו לחברת ביטוח הפניקס, עדיף שתשמרו לעצמכם לחסכון, או תגדילו את הפיצוי החודשי בביטוח הסיעודי שתעשו בחברת ביטוח הראל . 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה