יום חמישי, 11 בספטמבר 2014

ראיון עבודה לתפקיד מוכר טלפוני ביטוחי בריאות מגדל בפלא שטח בפ"ת

ראיון עבודה לתפקיד מוכר טלפוני ביטוחי בריאות מגדל בפלא שטח בפ"ת
ביולי 2014 שלחתי קורות חיים דרך גובמאסטר לתפקידים של מוכר טלפוני. לעיתים אני בוחר גם באופציה של האתר של שליחה של קורות חיים למשרות דומות,כי אני לא אוכל לשלוח קורות חיים לכולם,הן מבחינת הזמן והן מבחינת למצוא אותם.
באוגוסט קבלתי טלפון מרכזת כ"א מחברת QHR לגבי משרה בתחום הביטוח,  לאחר שנמסרו הפרטים כולל כתובת ותנאי שכר ושם החברה הבנתי שכבר הייתי לפני כמה שנים בראיון בפלא שטח.וסיכמנו שהיא תשלח פרטי הראיון בהודעת sms
הנקודה שכבר היה לי ראיון עבודה בקרית אונו ב11.30 וב14 בת"א,כך שיכולתי להיות רק ב12 וחצי, על מנת שאוכל לעבור את ראיון בקרית אונו ולהספיק להגיע ,ומצד שני גם להדיע בזמן לראיון בת"א.
אז בהתחלה היא אמרה שיש ראיון ב13 או ב13.30 ,ואני אמרתי שאוכל רק ב12.30. ככה היא התקשרה אלי מספר פעמים לצורך תיאום. לבסוף היא אמרה שאפשרי ב12 וחצי.
אחרי הראיון בקניון קרית אונו היה כבר אחרי 12, הגעתי לתחנה אוטובוס וחיכיתי כמה דקות והגיע 76. הוא מגיע כל 25 דקות! כך שאם הייתי מפספס לא הייתי מגיע בכלל בזמן,אולי בשעה 13. בכל מקום הוא הגיע לתחנה מרכזית פ"ת ב12.35 ,כמה דקות הליכה להגעתי ב12.40.
הגעתי למשרדים (כמה חדרים, גודל של בית 4 חדרים במקסימום)  יש רק בנות בלבד-אין גברים. נכנסו 2 עובדים לעבודה בינתיים, ואבישג שמתברר שהיא מנהלת משאבי אנוש שם נתנה לי כצפוי דף פרטים וקורות חיים מקוצרים למלא. מלאתי ועברו 5 דקות. הציעו לי מים אך סרבתי. מאיך שנראה המקום הזה(אורווה) אני לא מתכוון לקחת כלום...
עבר 10 דקות רבע שעה עבר כבר 13, ומתברר שהראיון יתחיל רק אחרי 13 קצת, ולא בשעה 12.30, וזה מה שאמרה לי אבישג. מה שאומר שרכזת כ"א שיקרה לי. מה שבטוח שאני לא יגיע לראיון בת"א בזמן. וזה גם מה שאמרתי לאבישג שיש לי עוד ראיונות עבודה להיום.
הוזמנתי לראיון בחדר הפנימי ליד חדר הטלפנים נכנסתי לחדר ,ועלתה ריח של צחנת שתן בחדר עצמו.חשבתי שזה נובע מכך שהוא צמוד לחדרי השירותים, מאד לא נעים. הראיון ארך כחצי שעה. מתברר שחלקו ב10 דקות בזכות ששאלתי כמה שאלות.
נסמר לי פרטי השכר, 25 ש"ח לשעה החל מהחודש השני ו27 לשעה בחודש ה-4. ובחודש ה-1 שכר מינימום, בסיבה שזה שכר לימוד ולא משנה אם אני אעשה מכירות גבוהות. שכר הבסיס נשאר אותו דבר. הוסבר במקצת על העמלות- לא גבוהות וצריך להגיע ל2000-3000 ש"ח חודשי כדי להתחיל לקבל משהו.
יש "קורס" של יומיים-שלושה  שמסבירים על התוכניות של מגדל חברת לביטוח, הם עובדים רק עם מגדל ולא עם חברות ביטוח אחרות. כל מוקד של פלא שטח עובד עם חברת ביטוח אחרת. וזה מוצדק. הנקודה שאי אפשר גם אם רוצים למכור תוכנית של חברת ביטוח אחרת וזה מקשה, בנוסף שאת מגדל אני לא משווק,נקודה.
בנוסף כמובן יש כישורי מכירה עם תסריט. לא ממש נראה שהם עושים סימולציות. כנראה  יש כמה עובדים בודדים שמצטרפים. אין פטור מהקורס. עוד היא אומרת לי שמישלא עובר אותו לא ממשיך... ובנוסף גם לא מקבל שכר. הנקודה הזאת הרתיחה אותי כי זה לא חוקי,אם אתם מפטרים אדם בקורס אתם חייבים לשלם. אם הוא יתפטר במהלך הקורס גם לא מגיע לו לקבל כסף וראוי אף לקנס כספי.
כמובן שמדובר בלקוחות קרים ולא לקוחות קיימים וכיוצא בזה, רשימות הטלפונים הם מפלא שטח שעובד עם חברות הסלולר בעיקר פלאפון. כך שהם לא שווים הרבה.
שעות העבודה משרה חלקית של 6 שעות בוקר עד צהרים. ויש גם דרישה לעבוד במשמרות ערב לפעמים.  חשוב לי שיש חוזה עבודה,והבטיחו לי שיש.
אמרתי את הניסיון התעסוקתי שלי כולל מעבר במבחני הביטוח ומכירות ותיאום פגישות עשיתי גם סימולציה קצרה מאד. היו עוד כמה שאלות ופרטים,אך פחות חשובים.
לבסוף אמרה שייצרו איתי קשר לגבי תוצאות הראיון. באותו יום או למחרת התקשרה אלי אבישג ואמרה שהתקבלתי לעבודה ,שתתחיל בשבוע הבא בשעה 12 . לא התלהבתי ממש מהבשורה,ואכן היא שמעה זאת.
השעה 12.35 ,יצאתי לכיוון תחנת מרכזית ועליתי על קו 1 לראשונה.התקשרתי לצחי מטלמיטינג לשירותך שאני אאחר בגלל עיכוב ואגיע יותר מאוחר ב14.15 לערך.
לא הסכמתי לעבוד שם מהסיבות שפורטו כאן, יש הצעות הרבה הרבה יותר טובות .אמרתי זאת לרכזת כ"א. זה שהתקבלתי לעבודה זה לא אומר שאני חייב לעבוד שם,גם אם רכזת כ"א הציעה לי את המשרה.
באותו יום באותה שעה הייתי בראיון עבודה ולכן לא יכולתי לענות לטלפון. אבישג התקשרה אלי כדי לשאול האם אני מגיע, התקשרתי אליה רק בערב אחרי הראיונות , מכיוון שהיא התקשרה מהנייד שלה (שלא היה לי), ולכן לא ידעתי שזאת אבישג. הסברתי לה מדוע אני לא יכול לעבוד בפלא שטח בפ"ת.



תגובה 1: