יום רביעי, 17 בספטמבר 2014

ראיון עבודה לתפקיד מנהל תיקי לקוחות בחברת עמוס גזית בפ"ת

ראיון עבודה לתפקיד מנהל תיקי לקוחות בחברת עמוס גזית בפ"תבאוגוסט 2014 שלחתי קורות חיים דרך אתר גובמאסטר,לא רק למשרות של מוכר טלפוני ולתחום הביטוח, אלא החלטתי לשלוח גם לתחומים דומים ולעלות בדרגה. אחת מהמשרות הרלבנטיות היה מנהל תיקי לקוחות בחברת עמוס גזית, מוצרים מהחטיבה הרפואית וחטיבת הביטחות.קבלתי טלפון מפקידה לגבי התפקיד אמרה בקיצור את התפקיד בהתאם למה שכתוב באתר גובמאסטר .באותו זמן הייתי לאחר ראיון בתמי 4 באור יהודה, והייתי לקראת סוף קניה בחנות נעליים,יצאתי מהחנות והמשכתי לשמוע ולדבר. וקבענו ראיון. מכיוון שאז האוטובוס הגיע ועליתי עליו וגם לא היו לי אמצעי לכתוב את פרטי הראיון, בקשתי שתשלח לי את הפרטים במייל.ואילו הפרטים: קבענו את הראיון למחר, יום שלישי, בשעה 14:40. ברח' האודם 5, קריית מטלון, פ"ת.תגיע לקומה 4, לרוני, עם תמונת פספורט.בכל שאלה אתה מוזמן לפנות אליי- 03-9250000. (התקשרה אלי מטלפון חסוי) .דרך אגב באתר מפות מוגדר רחוב אודם ולא האודם.שעות עבודה 9-17 ,משכורת אפשר להגיע ל7-8 אלף בחודש. לא פורט מה שכר הבסיס וכמה העמלות מהשכר ומה תנאי העבודה. לא פורט מה ההכשרה לתפקיד.היא יכלה לתאם רק בשעה צהרים 15-16,שאלתי האם אפשר לקבל לשעת צהרים מוקדמת יותר כמו 14  יש לי ראיונות מחר בפ"ת לקראת הצהרים ואאלץ לחכות,היא אמרה שאפשר מינימום 14.30.או 14.20. אמרתי שאני לא מעונין שסתם תקבע שעה שהיא לא מתאימה,אז לבסוף היא קבעה במייל שעה 14.40.יצאתי מהבית בשעה 14 לאחר אכילה קלה,פספסתי את קו 68 וחיכיתי עוד 10 דקות. הנהג אתיופי עם סבלנות והיו הרבה נוסעים והאוטובוס עמוס. הגעתי לצומת גהה ומיד הגיע קו 51 שנסע עד רחוב הסיבים,השעה 14.38. טעות ברחוב והמשכתי לרחוב ברקת,בחורה עזרה לי דרך תוכנת וייז והבנתי שפספסתי את הרחוב וחזרתי חזרה. השעה 14.52,כבר איחור של 12 דקות. טעות ראשונהעליתי במעלית לקומה 4 תוך סידור של הלבוש. נכנסתי היו 2 פקידות ואמרתי שבאתי לראיון עבודה אצל רוני. נתנה לי עט אדום! והגישה לי טופס למלא, לא קבלתי הצעה לשתיה של כוס מים לפחות,בפרט אחרי ההליכה של 10 דקות בשמש.הטופס מורכב מדף אחד כפול, שמצידו אחד הצהרה המועמד תוך אזהרה שהחברה רשאית לבדוק את נכונות הפרטים.ומצידו השני פרטים אישיים,ניסיון תעסוקתי ,שפות .אין בכלל השכלה או קורסים!הפנתה לי אותו לחדר הסמוך למלא פרטים, שם ישבו כבר בחור ובחורה, הערכתי שהבחורה לתפקיד אחר ואכן זה היה נכון.גם הטופס שלה היה 2 דפים ולא דף אחד.הבחור היה מוזמן לשעה 15 והיה אחריי למעשה.לאחר מספר דקות תוך כדי מילוי,הגיע רוני ושאל מי בתור. לא אמרתי כלום, והבחור אמר שהוא לשעה 15,למרות שגם הוא לא השלים את הטופס, והוא הוזמן לאחר כבוד להיכנס (טעות שניה,אצל רוני כתוב השעה שהוזמנתי).סיימתי את מילוי הטופס  וישבתי על הכורסא. אז נזכרתי שהתבקשתי להביא תמונת פספורט ולא הבאתי ועל הטופס יש סימון לתמונה (עוד טעות, יחד עם זאת,קודם שיקבלו אותי לראיון שני\לעבודה ואז אביא תמונה) חיכיתי 20 דקות. עד שרוני בא והזמין אותי.לא היה חדר ראיונות אלא חדר הדרכה שהיה במצב שיפוצים. רוני לא היה עובד חברה אלא עובד חיצוני שעושה את הסינון הראשוני. אם אני עובר את הראיון בהמלצתו של רוני, יש ראיון שני מקצועי עם מנהל בחברה.הדבר הראשון שבדק הוא ההתאמות לגבי העבודות וזמני סיום ותחילת עבודות (טעות שלישית,לא בהכרח שהחודשים בדיוק היו נכונים ...).הוא שאל לגבי הדירוג של הידע בשפות עברית ואנגלית. בטופס היה צריך לסמן מ5-10, ואני סימנתי בדרגות של 0-5.(טעות רביעית).הוא שאל לגבי קריאה ודיבור באנגלית. בדרישות התפקיד היה כתוב  שהאנגלית תיבדק.הקריאה נועדה לקרוא מדריך של מוצר שכתוב באנגלית, אין תרגום של החברה המייצרת ולא של עמוס גזית. מי שלא קורא נכון או לא יודע לקרוא בכלל אנגלית יתן ללקוח מוצר שהוא כלל לא מתאים ויש בכך נזק ואף סכנת חיים! לא מדבר על תביעות משפטיות בהמשך.נשאלתי לגבי הניסיון התעסוקתי האחרון ,לפני כן הפנמתי את הטעות בהסבר בתמי 4 בראיון קצר הסברתי בקיצור את הכישורים המתאימים מבחינת מכירות,גם מבחינת לקוחות קרים ושיחות יוצאות וגם לגבי לקוחות קיימים ושיחות נכנסות.(סימנתי וי)  נשאלתי לגבי ידע במחשבים.אמרתי שעבדתי על מספר מערכות מחשוב ביטוח,וכתבתי בכותרת קורות חיים שאני אדם רב משימות ומגוון אפקטיבי ויעיל,ועובד בעיקר בעבודות מורכבות ומגוונות ובלחץ הרבה יותר טוב. (סימנתי וי)התבקשתי לדבר באנגלית כמה משפטים לגבי הלימודים במחשבים. אני לא מאמין לעצמי אבל לא יכולתי לדבר אפילו אנגלית מדוברת,נכון שלא דברתי אנגלית 4 שנים, אולי בכמה שיחות בודדות בלבד,עברו שניות ועוד שניות ולא נזכרתי במילים,זה היה פשוט בושה! (טעות חמישית קטלנית).הוא ניסה לנחם אותי שהכל בסדר ,לא חייבים לזכור ואתה לא מדבר אנגלית ביום יום...בעל תואר שני שעבר קורסים באנגלית וקרא ותרגם עשרות מאמרים באנגלית וגם עובד בתרגום לא אמור לשכוח או לא לדעת לדברומכאן השאלה הנשאלת האחרונה שחותמת את הראיון ללא שאלות מקצועיות נוספות (מצטער לא התקבלת ואתה לא מתאים),הם יש לך שאלות לגבי התפקיד? שאלתי לגבי האם אני נותן שירות או מוכר? כמה פעמים יוצאים לשטח לעומת מכירות טלפוניות במשרד? מעבר לכך הוא לא אפשר לי לשאול וחתם את הראיון.ציינתי לבסוף את ההשכלה שלי מנהל עסקים תואר ראשון ושני במגוון התמחויות עם הבנה עסקית,אבל לא נראה שזה הרשים מישהו.ואף נראה שזה לא רלבנטי לתפקיד...בדרך אגב באמצע הפריעו ונכנסו 2 עובדים לגבי משהו בחדר,זה לא אמור לקרות בכל מקרה. לא היה שום שאלות מקצועיות מעבר לכך לגבי התפקיד והבנתם למה.הראיון היה קצר של 10 דקות בלבד(מה שכבר אומר שלא התקבלתי, הקודם קיבל רבע שעה ויותר,לא בטוח שהוא התקבל הלאה).מבחינתי זה פספוס מאד גדול! הכישלון בראיון תלוי בי לגמרי.הייתי מגיע יותר מוקדם,הייתי נכנס ראשון ולא מחכה עוד 20 דקות,נכנס עם יותר בטחון וכנראה כן הייתי מצליח לדבר באנגלית באופן מיטבי.וזה התשובה הצפויה שקבלתי: אנו מודים לך על פנייתך אלינו ועל הזמן שהשקעת בתהליך המיון.התרשמנו מאוד מנתוניך אך אין באפשרותנו כרגע להציע לך משרה ההולמת את כישוריך .אנו שומרים לעצמנו את הזכות לפנות אליך בעתיד במידת הצורך מניח שלא יתקשרו אלי בעתיד...

תגובה 1: