יום ראשון, 7 בספטמבר 2014

ראיון עבודה ראשון ואחרון לתפקיד מוכר הלוואות טלפוני במימון ישיר בפ”ת

ראיון עבודה ראשון ואחרון לתפקיד מוכר הלוואות טלפוני במימון ישיר בפת
באוגוסט 2014 שלחתי קורות חיים לתפקיד מוכר טלפוני ומתאם פגישות דרך אתר גובמאסטר בעיקר,גם למימון ישיר  לתפקיד מוכר הלוואות ללקוחות פרטיים. כבר כתבתי בעבר לגבי ראיון עבודה במימון ישיר לתפקיד שירות לקוחות ב2007.
יצרה איתי קשר רכזת כ"א במימון ישיר לגבי התפקיד מוכר טלפוני של הלוואות.לאחר שבררה מה אני מחפש, מה הניסיון התעסוקתי ופרטה במקצת את תנאי העבודה ,ולאחר שאמרתי שאני מעונין בראיון אישי אחד ולא מרכז הערכה .
כמה מהחברים בכלל ה-1 שעבדתי איתם התקבלו לעבוד במימון ישיר באותו תפקיד, והם פחות טובים ממני במכירות. אם הם התקבלו,אין שום סיבה שאני לא אצליח להתקבל.
קבענו ראיון עבודה עם מנהלת משאבי אנוש של מימון ישיר לשעה 10 בבוקר. הכתובת רחב אפעל 35 קרית אריה בפ"ת בבנין ביטוח ישיר קומה 7. לקחתי קו 68 ירדתי בצומת גהה סיכנתי עצמי והלכתי כמה דקות בשולי גביש גהה, ונכנסתי לחניה,הפקדתי ת.ז בקבלה וקבלתי כרטיס כניסה למעבר ולמעלית. עליתי לקומה 7 .
כרגיל האוטובוס איחר להגיע והיו הרבה נוסעים,ולכן הגעתי ב10.10 ,הפקידה שאלה למה לא באתי בזמן, ואמרתי הסיבה, שאלה למה לא הודעתי, אמרתי שלא השאירו לי טלפון לחזרה. נתנה לי טופס של 2 דפים למילוי. מעין קורות חיים מקוצר. מלאתי הטופס ב10 דקות והמתנתי.
מנהלת משאבי אנוש באה (בחורה צעירה נמוכה ורזה)הזמינה אותי לחדר. שהיה ליד מוקד המכירות שהיה עם קיר למוקד שירות לקוחות.היא הזמינה בחורה שישבה לידה שתתצטרף לראיון.היא לא הציגה אותי מה תפקידה בחברה.
שאלה כמה שאלות: למה אני זמן קצר של שנה שנתיים בחברה? לאיזה תפקידים שלחתי קורות חיים, למה אני מתאים לתפקיד עם הניסיון התעסוקתי. ועוד שאלות זוטרות.לא היה שאלה שלא עניתי.
יחד עם זאת יש שאלות רלבנטיות יותר לתפקיד ,ולא נשאלתי.כמי שלמד ניהול משאבי אנוש בתואר שני,זה לא מה שהייתי מצפה מראיון עם מנהלת משאבי אנוש בחברה. תמיד אני מתקבל לעבודה רק ע"י מנהל מקצועי ולא משאבי אנוש. ציפיתי שאולי יהיה שינוי,אבל כנראה שלא.
הציגה את התפקיד למכור הלוואות ללקוחות פרטיים מתוך מאגר לקוחות קים או לקוחות שלקחו בעבר הלוואות וכיוצא. 6-7 שעות עבודה במשמרות בוקר וערב ויום שישי לסירוגין.שכר 25 ש"ח לשעה עם עמלות שלא פירטה אותם. טענה שיש עובד שיכול למכור הלוואות במיליון וחצי ויש 3 מיליון. לא ידעה\פירטה מה תהליך המכירה,זמן הקורס ומה הציפיות הראשוניות מהעובד.
אין כמעט אפשרויות קידום,בקושי מקודם מנהל אחד או שנים,חברה יחסית קטנה שלא התרחבה לעוד תחומים.לא רק לאורך אלא גם לרוחב. וגם אפשרויות לימוד ומקצועיות  נמוכות. לא סיפרה על תנאי עבודה נוספים כמו בביטוח ישיר, ולא שאלתי גם.
משפת הגוף של המנהלת משאבי אנוש לאורך הראיון  הבנתי כבר שלא התקבלתי לעבודה, וזה ראיתי כבר בתחילה ובסוף, בפרט כאשר לבסוף היא מסיימת את הראיון באומרה שאנחנו מקימים עוד ראיונות עם מועמדים נוספים,ואם יהיה רלבנטי ניצור איתך קשר.
לא הזכרתי את העובדה שחברים מכלל ה-1 התקבלו לעבוד בחברה לפני כמה חודשים.
היא ממש לא יודעת להסתיר את שפת הגוף,דוגמא: שאמרה המילים בסוף, כאשר מעפעפים בעיניים ברציפות (קודם לא היה עפעוף) ולא מסתכלים ישר באדם שאומרים את המילים, בהכרח שלא מתכוונים אליהם.

למה כתבתי ראיון אחרון, כי חבל לבזבז את הזמן והאנרגיה ללכת לראיון אצל מקום עבודה שתמיד לא יקבל אותך לעבודה ולא משנה האם אתה מתאים ומה הכישורים, אין חרדים במימון ישיר. 

תגובה 1: