יום שני, 22 בספטמבר 2014

אחרי הפיטורים, מה חברת ביטוח הפניקס לא שלמה וגם גבתה?

אחרי הפיטורים, מה חברת ביטוח הפניקס לא שלמה וגם גבתה?
בהמשך למה שכתבתי מה אמרתי בשימוע לפני פיטורים בחברת ביטוח הפניקס ? וכמובן פוטרתי. קבלתי מכתב פיטורין.כתוב בהודעת הפיטורים שיש הודעה מוקדמת של יום אחד.
1.הודעה מוקדמת- מכיוון שיום הפיטורים היה ביום חמישי ,קבעו הודעה מוקדמת ליום שישי. הנקודה שביום שישי נציג שירות לקוחות לא עובד,רק מא-ה למרות שבחוזה כתוב שימי עבודה הם גם ביום שישי אבל בפועל לא עובדים. אז לכן מנהלת השכר לא שלמה לי הודעה מוקדמת של יום אחד,כי חיוב בחוק הוא ליום שאדם עובד בפועל ביום ההודעה המוקדמת (לא מצאתי פסקי דין לגבי עובד במשרה חלקית ואין התיחסות בחוק לכך) .
2.יום חופש – מכיוון שעבדתי (או יותר נכון הייתי בקורס ) 3 שבועות שמחולק שבוע חודש אחד ושבועיים בחודש הבא, ומגיע לי לקבל 10 ימים בשנה,כי אני עובד 5 ימים בשבוע ולא 6 ימים בשבוע ו8 שעות ביום.
איך החופש חושב בהפניקס? 0.84 לכל חודש סה"כ 1.66 , אבל שעה! ולא יום. המחיר לשעה היה 50.13 (במקום 25 ש"ח לשעה),סה"כ 83 ש"ח
חישוב החופש: יום אחד בשנה 0.84 יומי(10 ימים חלקי 12 חודשים), מכיוון שזה 3 שבועות ולא 4 ,אז 0.63 יומי.מכל מקום יוצא5 שעות. 5כפול 25 ש"ח לשעה יוצא 125,רחוק מ83 ש"ח.
3. ארוחות- בניכויי התחייבות הורידו 267 ש"ח על ארוחות. ע"י כרטיס תן ביס.כלומר עובד משלם בכרטיס תן ביס ברשתות ומסעדות ודוכנים עם שת"פ עם תן ביס.הן מחיבות את החברה,והחברה מחייבת את העובד בתשלום נטו דרך תלוש משכורת.
לא השתמשתי בכרטיס,או יותר נכון לא פתחתי אפילו את המעטפה שבתוכה הכרטיס,למעט לפני השימוע והפיטורים שהייתי צריך להחזיר את כרטיס,וגם כרטיס עובד.
כמובן שהתברר שהיה בלבול וחייבו אותי במקום עובד אחר. מתי מחזירים את הכסף? עוד חודש ב30.9 בהעברה בנקאית ,ואין שק בדואר. צריכים לעשות תלוש משכורת מתוקנת לאוגוסט ולשלוח אליי.
4. תלוש משכורת- עד כה לא קבלתי את התלוש משכורות של יולי, למרות שנמסר לי ע"י מנהלת השכר שתשלח לי, עברו כבר שבועיים ותלוש משכורת אין.מכתבים שנשלחו אלי לפני כמה ימים כבר הגיעו. אז התקשרתי אליה היום ובקשתי לפחות שתשלח למייל שלי בוואלה את התלוש (היא אומרת שהיא שלחה ומה היא אשמה שהדואר לא הגיע אלי?...).

שאקבל את התלוש ביולי,אראה איזו שעות הורידו ומה לגבי הקרן הפנסיה שגם הורידו לי.

תגובה 1: