יום רביעי, 22 ביוני 2011

ראיון עבודה בחברת ביטוח AIG בפ"ת לתפקיד חידוש ביטוח רכב ודירה עם המלצות ראיון


ראיון עבודה בחברת ביטוח  AIG  בפ"ת לתפקיד חידוש ביטוח  רכב ודירה עם המלצות ראיון
בתחילת השבוע שלחה לי מייל  שיר רכזת כ"א מדנאל  ושאלה אם אני מעונין בעבודה ,אם כן - שאשלח אליה קורות חיים מעודכנים. שלחתי קורות חיים ,שיר התקשרה אליי ועשתה לי ראיון טלפוני מקיף. והציעה לי עבודה בחידושי ביטוח  רכב ודירה בחברת AIG וגם שימור לקוחות . הסכמתי למרות העבר ה"מפואר" שלהם בהפליה עקבית של מועמדים חרדים-דתים. בסוף הראיון  אמרה שתתקשר אלי לתיאום ראיון ביום רביעי. ברביעי באמצע הקניות התקשרה אלי וקבעה לי ראיון  למחרת ב-10 בבוקר בחמישי ,שלחה לי מייל וגם מסרון  עם הפרטים. אמרה שהראיונות מ-10.00 ועד 14.00.

אמרה לי שיש רק ראיון ללא מרכז הערכה ומבחן אמינות ומתחילים לעבוד. אמרתי מצוין פחות זמן לבזבז על מרכז הערכה רק ראיון, לבסוף התברר שבזבזתי שעה וקצת על ראיון. יצאתי מהבית ב-9.15 והגעתי לבית ב11.45 ,שעתיים וחצי.

היום הייתי בראיון בחברת  AIG  ירדתי בגהה והלכתי ברגל רבע שעה לערך.  שיר התקשרה אלי ברבע לעשר כדי לוודא שאני מגיע. אמרתי שאני כבר ברחוב סיבים בפ"ת שאגיע עוד 10 דקות לערך. אמרה לא צריך להלחץ. הגעתי לרחוב הסיבים 25 בפ"ת בקרית מטלון (סוף הכביש)  AIG יחד עם 012 סמייל.

מרכז גיוס AIG נמצא בקומת הכניסה מצד ימין כבר שנתיים לערך ,נכנסתי וראיתי כ-10 מעומדים לא צעירים חצי נשים וחצי גברים למרכז הערכה. שאלתי לאיזה תפקיד הם מועמדים והם אמרו לשימור לקוחות. עברה על פניי שיר אך לא אמרתי דבר, עברה רכזת כ"א לידי ולא אמרתי דבר. שתיתי מים – חובה לפני ראיון בפרט שחם בחוץ וצריך להצטייד בשתיה עד שמגיעים לבית ,להזכירך אני צריך ללכת 15 שעה חזרה.

יצאה רכזת כ"א  מהחדר  ואמרתי לה שבאתי לראיון האם אני צריך למלא טופס ? אמרה שכן ושאלה לשמי ,והם בדיוק התחילו את מרכז ההערכה ואמרו  לי שאני מטעם דנאל ובאתי רק לראיון ולא למרכז ההערכה. בינתיים שמלאתי את הטפסים שמעתי את רכזות כ"א של AIG מתקשרות למועמדים  שלא מבינים דבר וחצי דבר עם ביטוח ומזמינות אותם לראיון. מלאתי את הטופס אחרי 10 דקות  כאשר רכזת כ"א AIG שאלה אותי פעמיים האם סיימתי ,בפעם הבאה סיימתי השעה כבר 10.20.

העבירו אותי ללא כרטיס משלי , חיכינו למעלית כמה דקות, עלינו לקומה עליונה ועברנו במוקד. כאשר עברתי ליד חדר ראש הצוות המראיין הייתה איתו בחורה, שמתי לב  בשניה שהמבט שלהם נקפא באותו רגע ללא מילים.  התבקשתי להישאר כמה דקות במטבח!! ממש מקום ראוי למועמד לעבודה.

הצטרפה אלי שיר אח"כ ואמרה לי שראש הצוות  יעשה ראיון ולא רכזת כ"א. וחיכינו וחיכינו עוד 10 דקות לפחות. בינתיים דברתי עם שיר על דנאל ועל ראיונות עבודה ועל מלשינים שנמצאים במטבח ואוכלות ואמרתי שהתכוננתי טוב טוב לראיון עבודה.

בינתיים ראש צוות אמר שהוא צריך לצלם את קורות החיים ,עוד דקה נכנס, סוף סוף ראש הצוות הזמין לראיון. כאשר שאלתי היכן לשבת בחדר – שיר בא איתי לראיון , אמר איך שנוח לך.

שם ראש הצוות יניב שחר כנראה תימני. אמר בתחילה אני לא יודע מה אמרה לך שיר וזו הזדמנות גם עבורך שיר ליישר קו . ואמר מה עושה המוקד –חידוש דירה (מבנה+תכולה)  ורכב  וגם הוספת ביטוח. לא מקבלים עמלה על הפניה לביטוח אחר. אין ביטוח חיים או משכנתא להוספה לביטוח דירה חדשה. מה השכר-מינימום לפני עמלות , היה מעודכן שהשכר מינימום עולה. זה מה שמקבלים בחברת AIG . לא אמר שעות עבודה כלל.

התחיל בשאלות בראיון . לאורך הראיון  באופן חסר סבלנות  - שואל שאלה ולא נותן להשיב מעבר למשפט אחד. מפסיק אותך באמצע. לא מבין מה אתה אומר לו. אחרי שאתה מנסה להסביר שוב ,חותך אותך באמצע לשאלה הבאה. אם הוא היה מוכר פוליסה בצורה כזאת ללקוח ,הלקוח היה מזמן מנתק לו את הטלפון בפנים. אבל לצערנו כמחפשי עבודה אנו לא יכולים לעשות זאת . המראיין יכול לעשות דברים לא מקצועיים ואנו צריכים לשתוק ולא להגיב .מכיוון שבאתי ע"י רכזת כ"א וגם היא ישבה לידי, לא יכולתי לקום וללכת אחרי שאומר לו את  מה שאני חושב עליו . אל תשכחו ,הוא אמור להיות המנהל שלי.

השאלות : עבר בקצרה על תפקידי האקדמים והסברתי על התפקידים בקצרה מה שכתוב בקורות חיים ,למרות שהם לא כ"כ רלבנטים לתפקיד. מה מביא אותך שוב למוקד אחרי 3 שנים ללא מוקד? (חזרתי לתפקידים הראשונים לאחר הפסקה) מה מביא אותך דווקא למוקד ביטוח ולא למוקד אחר? (זה מה שאני יודע ומבין בתחום)  למה אתה לא ממשיך בתפקידים באקדמיה כמו עוזר מתרגל? (אוכל לעבוד כמתרגל בעתיד במשרה חלקית זמנית ,תיאורטית כי זה לא יקרה)

עבר לעבודה אצל יניב מוסקוביץ  סוכנות ביטוח , שמע רפרנט ביטוח חיים שירות ובק אופיס וגביה , לא שמע מכירות חתך והמשיך לאילון גמל. מה היו הדברים שאהבת במקום העבודה? (שיש עבודה, עבודה עם לקוחות ,שיש מי שמעונין לשמוע אותך להתעניין במוצר לקנות ממך איתור צרכי לקוח טיפול בהתנגדויות)  מה לא אהבת במקום העבודה? (להרים טלפונים  150 שיחות  ועונים 30 ) התשובות לשאלות אילו לא סיפק אותו והוא לא אהב אותם בלשון המעטה.

שאל כמה סגירות היה מתוך 30 שיחות? (בין 1-5 ביום) באיזה מקום הייתה מתאם פגישות באיילון (מקומות ראשונים ,לקוחות פרטיים גם בתיאום פגישה גם בקיום הפגישה וגם בסגירה במאות אלפי שקל לסגירה אחת) . קבלתי המלצה מלקוח עסקי שסגר העברה של 300 אלף שעבר לסוכן ומנהל הסוכנים ואז ידעו כבר מה כוחי ,לא היו צריכים להמתין עוד כמה חודשים.

לבסוף יש כמובן סימולציה מכירתית. ביקש שאבחר פריט  מהחדר ואמכור לו. בחרתי יומן שנה ,המכירה הכי קלה שיש. בתחילה אמר שהוא לקוח עסקי ואני המוכר ואח"כ  התהפך  אני בעל חנות והוא הלקוח . בתחילה אמר שזה מה שאני יכול למכור בלבד ואח"כ הוסיף שמלבד יומנים בחנות אין לי דבר.

כמו שאתם מבינים, סימולציה עקרה לא מציאותית . אני בדברים תיאורטים לא מתעסק כלל גם לא בסימלוציה. עבורי זה קשה יותר. יחד עם זאת  הצגתי את יכולת המכירה שלי בסימלוציה טוב למדי.

אמרתי לו שלום יניב מה שלומך , הוא לא התייחס לשמו והמשיך הלאה . מי שלא מתייחס לשמו  – חשוד. לאורך כל הראיון לא ראיתי חיוך או הבעת רצון אחת.

אמר שהוא סטודנט והוא מעונין בדפדפת ,שאלתי כמה דפים  אמר 200 עם 4 נושאים (מה זה) שאלתי מלבד זאת עוד משהו? ענה שלא. שאלתי לא תרצה להתעניין גם ביומן פגישות , אמר שלא, ואמר בחוסר סבלנות אז אתה נותן לי את הדפדפת או לא. אמרתי שכן . ואז הוא אמר לי באמצע, תזכור שאתה לא יכול למכור לי דפדפת. אמרתי לו נכון אני יודע זאת ותאפשר לי להמשיך ללא הפרעות שלך.

המשכתי לכיוון יומן פגישות לענין בילויים עם הסטודנטיות וחיי חברה מלבד לימודים, הוא אמר שהוא נשוי והראה טבעת, אמרתי הכוונה לבילוי חברתי לא מיני, בנוסף לרישום השיעורים ועוד תזכורות - כדאי לרשום זאת , אמר לי יש לו אאוטלוק והכל כתוב שם ויש תזכורות קופצות. אמרתי לו שאתה לא צמוד למחשב כל היום ,ואתה נמצא בדרך ואין לך היכן לרשום  וההאאוטלוק יכול להימחק  זה תוכנה. אמר שיש לו גיבוי בטלפון ,אמרתי חבל שהוא מבזבז את זכרון הטלפון  במקום לכתוב. מלבד  שדברים רגשיים זה דברים כתובים ולא דברים וירטואלים במחשב. זהיישאר לעתיד ,תוכל לכתוב ביומן  זה היה הכי מרגש בחיי עם אישתי האהובה  עם סמיילים וסימנים אחרים ,זה עדין אין באאוטלוק(אין תגובה)

אמר אין מה לעשות ביומן מעבר לכך זה יישאר בבוידם ,אמרתי שזה יכול להישאר לבניך ונכדיך, הוא אמר בזלזול יהיה אכפת להם שהיה לי מבחן במתמטיקה. אמרתי הם יכולים להכיר אותך יותר מיומן הפגישות מאשר לדבר איתך, כתוב בהם דברים רגשיים  ועוד.

אמר שהיומן לא מספיק  דפים לכתיבה וגם הוא עבה ולא דק כמו הדפדפת. אמרתי שהפדפת עבה יותר וגם היומן פונקציונלי : מכיל גם יומן שנה ,יומן פגישות ,ומכתביה ותזכורות ועוד , פתחתי את היומן (שהיה ריק כצפוי ,לא עושה בו שימוש) והראיתי לו, אך אמר שזה לא מספיק לכתיבה הדפים . 

בסוף הוא אמר לא מעניין אותי רוצה דפדפת. אמרתי בסדר  היומן עולה 10 שקלים בלבד , הוא אמר שהוא דפדפת , אמרתי שהדפדפת עולה 15 שקל. והוא אמר בסדר. אמרתי  הדפדפת עולה יותר מהיומן ב-50% יותר ואתה רוצה דפדפת? (אין תגובה) .

לבסוף אמר שיגיע מחר. אמרתי לו אם כך זה יכול להתאים לאשתך. תוכל להביא לה מתנה , אמר לאשתי יש פנקס קטן. אמרתי לו שבפנקס היא כותבת את הסודות הכמוסים , וביומן היא תכתוב את הסודות הגלויים. אמר אם זה גלוי ,זה לא סוד.  

הסתיימה הסימולציה וגם הראיון. הגיע שעה 11.00 והיה תרגיל של פיקוד העורף בצפירה.התקפת טילים על ישראל.  אמר שאני לא צריך את התרגיל תשאר במטבח ( בלשון אחרת מצידי שיפול עליך טיל).

 בקש שאצא והוא ידבר עם שיר כמה דקות. כמו שאתם יכולים להבין, כנראה הוא נזף בה קשות ואמר לה אילו מועמדים הוא רוצה לראות במוקד.(לא חרדים ולא מבוגרים ולא במי שלא עסק במכירות ,ולא השכלה גבוהה ועוד –בקיצור טפשים לבנים שיודעים למכור יתקבלו בברכה) כאשר יצאה אמרה לי שיודיעו לי במשך היום את התוצאות. ברור לה ולי שאף אחד לא יתקשר. מי שלא נתקבל עכשיו לא התקבל.

זעמתי כאשר ראיתי ששיר יצאה משם ,מבחורה חייכנית  ונחמדה היא נהפכה עם פנים אחרות לגמרי לבחורה פגועה ללא חיוך ועם הרבה שקט.  אמרתי  שאין לי כרטיס יציאה ,אמרה שאחכה בחוץ. יכולתי להיעזר למטה במי שיוציא אותי החוצה ,אך לא רציתי להתעסק  עם האבטחה בכניסה בטענה שנכנסתי ללא רשות. יצאה וירדנו במעלית ואמרתי לה ,כנראה הוא לא התרשם מיכולות וכישורי המכירה שלי. שיר לא אמרה דבר. אמרתי לה בסוף אחרי שיצאנו בהצלחה ונשתמע. שיר הלכה למרכז הגיוס בכניסה. 

2 תגובות:

  1. דווקא חשבתי לרכוש מהם ביטוח לרכב אך אם זהו היחס לעובדים...

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק