יום שישי, 3 ביוני 2011

סוף המשך ראיונות בסוכנות ביטוח הסדרים פנסיונים מבטח סיימון עם המלצות לראיונות


סוף המשך ראיונות בסוכנות ביטוח הסדרים פנסיונים מבטח סיימון עם המלצות לראיונות
 הראיון השלישי - שבועיים לפני פסח תשע"א 2011  לאחר הטור שפרסמתי ב-ynet. קבלתי פניה במייל מרכזת כ"א ליאת כהן במבטח סיימון שבקשה שאשלח לה קורות חיים בקשר לתפקיד בחברה (בד"כ כרפרנט ביטוח חיים בצוות חיים) כדי להתקדם בתהליך ההשמה שלחתי קורות חיים ,היא התרשמה והזמינה  אותי לראיון לשעה 14.00 הגעתי בזמן ,היא הציעה לי כוס מים קר ושתיתי ,היה חם בחוץ.

אני ממליץ כאשר שואלים אותך האם לתת לך לשתות ,כוס מים וכיוצא, תמיד תענו כן אל תתביישו. זה תחילת על שכנוע שכאשר אדם אומר לך כן הוא גם יגיד לך כן לדבר אחר במהלך השיחה ולכן כדאי שתאמרו משפטים שהמראיין\ת יאמרו לך כן ולא לא.בנוסף שהמראיין\ת מראים בכך הכנעה ושירותיות כלפיך,יתכן שיעשו כן גם לגבי ההחלטה  לקבל אותך לעבודה. 

כל הקומה והמשרדים היו בעמדת פינוי,והיא התנצלה על כך. הראיון לקח 12 דקות לערך  רכזת כ"א שאלה אותי שאלות ענייניות ומקצועיות בלבד. דברתי איתה קצת בסוף לגבי הטור ועל התפקיד.היא שאלה שאלות רבות  במהלך הראיון ולרוב לפני שהספקתי לסיים את התשובה ,היא עברה לשאלה הבאה. שאלות כמו: המקצועיות בתחום הביטוח, אילו קשיים יש בעבודה, אילו דברים אתה אוהב ולא אוהב בעבודה? למה אתה חושב שהעבודה הזאת מתאימה לך ? מה אפיקי הקידום שלך בעתיד?    רכזת משאבי אנוש אמרה בסוף הראיון שצריך גם ראיון של המנהלת המקצועית בפעם אחרת ביום אחר היא תתקשר אלי.היא העבירה אותי לשלב הבא וחשבה שאני מתאים לתפקיד, גם אחרי שלא התקבלתי כצפוי.

התקשרה אלי המנהלת המקצועית אולגה ,היה שיחה קצרה. בתחילת השיחה היא אמרה לי שהיא קראה את הטור שלי ב-ynet אם זה חשוב לי. חשוב לי שאתקבל לעבודה אחרי הטור הזה ולא שיקראו רק את הטור ללא עבודה. כאשר מדברים איתך על המטרה ולא על התכלית ,אתה ידוע שאתה רק תישאר עם המטרה ולא עם התכלית, והתחושה שלי הייתה שזה סימן שלא אתקבל לעבודה. 

אולגה, זה צריך להיות חשוב  גם לך ולא רק לי ,את מכירה יותר את המועמד ואת יודעת שאני אהיה עם יותר מוטיבציה לעשות את העבודה הכי טובה שיש כי את החברה שקבלת אותי לעבודה מתך עשרות ומאות מעסיקים אחרים שלא הסכימו לקבל. ואני גם הבטחתי זאת. 

אני הבטחתי לתת מה שאני אומר. אף מחפש עבודה לא יכול להתחייב לכך. בנוסף אני מתחייב לטווח הארוך כולל התחייבות בכתב שלי לשנה שנתיים ללא התניה מהחברה. בניגוד להתחייבות בד"כ לשנה או 10 חודשים שנמסרת לעובד ע"י החברה והעובד התפטר קודם לזמן ההתחייבות יש עדין ספק משפטי האם העובד חייב לשלם את כל סכום ההתחייבות או לשלם במקצתו ונתונה לשיקול ופסיקת בית משפט (בכמה מקרים נפסק שהעובד ישלם מקצת ההתחייבות ולא כולה, בחלק נפסק שישלם הכל) בהתחייבות שלי ללא כפיה או דרישה מהחברה - אני משלם את הכל ללא ספק. 

הוזמנתי לראיון בשעה 14.30 בצהרים.  ,אני חשבתי שהראיון בשעה 14.00 ולכן באתי בזמן ב-14.05 לראיון . הכניסה היא רק דרך כרטיס מגנטי של החברה שכמובן לא היה לי (אין שם בבנין שומר עם כרטיס כניסה, יש רק מעליות )אפשר לצלצל. למרות שצלצלתי אף אחת לא פתחה את הדלת. לאחר דקה שתיים ,מישהי פתחה את הדלת ושאלה למבוקשי ועניתי שבאתי לראיון אצל אולגה. הופניתי לחדרה האישי של אולגה , נכנסתי ואולגה הושיטה לי יד , אני גם הושטתי יד במקביל אליה , ואמרתי שאצל הדתיים לא נוהג ללחוץ יש של אישה ,אנו שומרים מאד על  הטרדה מינית וכבוד האישה. הרגשתי שהדברים ממש לא מקובלים עליה.

כאשר במקום עבודה או בכל מקום יש מיעוט זכרים או נקבות ,הזכרים תמיד יהיו מקובלים ונחשקים גם אם הזכר לא יהיה מקובל מחוץ למקום העבודה,וכל שכן כאשר יש מיעוט נשים ורוב גברים. כי יש בעצם תחרות אצל הזכרים או הנקבות מי יזכה במיעוט המין השני (ולא מדובר רק על חברות וסקס). הרוב תמיד רוצה שיהיה יותר מהמין השני כדי שיהיה יותר איזון וכל שכן שהוא לא מעונין שהמיעוט יתמעט עוד יותר. במבטח סיימון יש רוב בנות ומיעוט בנים ,ואין עובדים דתיים שם (אני מסופק אם יש בכלל כמה עובדות דתיות נשואות כמו במגדל) וגברים דתיים שלא קשורים לבנות פחות רלבנטים שם.

היא אמרה לי שהראיון ב-14.30 ולא עכשיו, יחד עם זאת היא תקיים את הראיון עכשיו, היא התקשרה בנייד שלה לראש צוות שתבוא לחדר שלה , בינתיים הגיע השליח של ארוחת צהריים ואז הבנתי שהיא עדין לא אכלה ארוחת צהרים ולא יצאה להפסקה. עשיתי טעות גם של דרך ארץ וגם מבחינת הראיון והייתי צריך לסרב ולבוא לראיון עוד חצי שעה לאחר שהיא תאכל ארוחת צהרים בנחת. כאן השירות לעשות את הראיון מוקדם יותר פועל לרעתך ולא לטובתך. סיכוי נמוך להתקבל 

מומלץ להגיע לראיון לאחר ארוחת צהרים או בוקר. לא להגיע לראיון לפני ארוחת צהרים. דעת המראיין\ת יותר על הרעב וארוחת צהרים והפסקה מהעבודה  מאשר לחשוב האם אתם מתאימים לתפקיד.
היו 2 כסאות ושאלתי אותה היכן לשבת  היא אמרה בחלק השמאלי יותר ולא הימני. קצת בעיה כי זה לא מול אולגה. אני ממליץ שתשבו מול המראיין\ת ממש ולא מהצד.

ראש הצוות הגיעה ובשולחן היה קורות חיים שלי מודפס לראש צוות, המנהלת הסתכלה בקורות חיים שלי דרך מסך המחשב. מנהלת המקצועית אמרה לראש הצוות בתחילת הראיון "את רואה , חסר לו רק עבודה וכלה" .בגלל עשרות ומאות מעסיקים כמוך שלא קבלו אותי לעבודה , אין לי עד היום לא עבודה וגם לא כלה.
כאשר מדברים עלי ואלי (וגם עליכם) בדברים שלא קשורים ספציפיים לתפקיד ועוד בתחילת הראיון- המילים הראשונות שהמראיין\ת אומרים בתחילת הראיון מסגירים את דעתן ועל סיכום הראיון – וידעתי שוב שהסיכוי להתקבל הוא לא גבוה.

היא לא שאלה שאלות מקצועיות, וכאשר מנהל או ראש צוות לא שואל שאלות מקצועיות זה אומר שלא התקבלת. בנוסף שהיא לא שאלה שאלות רבות אלא מועטות . הראיון ארך כרבע שעה בלבד.

ראש הצוות לא שאלה דבר מלבד בסוף הראיון היא שאלה האם אני יכול לעבוד בצוות ? עניתי שאני יודע לעבוד ביחידות וגם יודע לעבוד בצוות.  כאשר ראש צוות לא שואל אותך שאלות ושואל מבחינתו את השאלה החשובה הזאת בסוף  ,זה אומר שלא התקבלת.  בראיון אחר בחברת ביטוח אחר גם נשאלתי שאלה זו בסוף  ולא התקבלתי.

בסוף, אולגה בקשה ממני המלצות וממליצים , וכי זו דרישה של משאבי אנוש. אמרתי לה , שכידוע לך הייתי כבר בעשרות ומאות ראיונות , ואני כבר לא עובד שנתיים וחצי והממליצים הם לפני 3-4 שנים והם כבר המליצו עליי להרבה מעסיקים ולא התקבלתי, כך שהם גם לא מוכנים לבזבז את זמנם על מעסיקים נוספים עכשיו בפרט שעבר כבר הרבה זמן. היא עמדה על כך , שחובה שאני אצרף ממליצים. ונתנה לי את המייל והטלפון שלה. שלחתי לה באותו יום שהגעתי לבית וגם לליאת רכזת כ"א את הממליצים עם הטלפונים וכולל  פירוט מה עשיתי אצל הסוכן ביטוח.

ליאת רכזת כ"א לא אמרה לי שיש דרישה לממליצים. וכאשר יש דרישה מהמנהלת המקצועית , זה אומר שיש חסרון בדבר.כאשר מבקשים ממני ממליצים , יש לי סיכוי קלוש להתקבל , כי מי ימליץ עלי באופן חיובי ? בד"כ גם לא מתקשרים לממליצים אלא רוצים לראות האם יש לך ממליצים ואת מי אתה בוחר בתור ממליץ. 

בסוף , אולגה שאלה אותי מה יאמר עלי סוכן הביטוח שעבדתי אצלו ? עניתי שהוא יאמר שהעבודה אמינה טובה ומהירה , אך לא מספיק מדויקת. היא לא שאלה מה הכוונה ללא מספיק מדויקת  אך לא הייתה מרוצה מהתשובה. 
אמרו לי מראש שהעבודה תתחיל רק לאחר הפסח גם אם התקבלתי לעבודה, אך ציפיתי שיתקשרו אלי בקשר אם התקבלתי או לא לפני הפסח .

אולם רק לאחר הפסח התקשרה אלי רכזת כ"א ליאת והודיעה לי בטלפון קצת בגמגום שלא התקבלתי לעבודה , כי המנהלת המקצועית חשבה שאין לי מספיק ניסיון לתפקיד וקבלה אדם אחר לתפקיד. היא מחפשת עובד מקצועי עם ניסיון ולא עובד ללא ניסיון או ניסיון מועט בתפקיד רפרנט. כי ההכשרה היא פרטנית ואין קורס מסודר.

במבטח סיימון רוב העובדות הן נשים יש מיעוט גברים ולא בכדי. נשים מעדיפות נשים ויש הרבה ארגונים ומחלקות שהן רק נשים, ויש כמובן חברות הפוכות שרוב העובדים גברים ומיעוט נשים בעיקר מזכירות ואני מדבר על חברות שמתאימות לגברים ונשים כאחד. וכמובן יש רוב עובדים שהוא צעיר ולא מבוגר. הגיוון ברוב צעירים ומיעוט מבוגרים נועדה להסוות את ההפליה הקיימת

אני מאמין שהיו שיקולים מקצועיים אך עם הטיות אישיות (בכל בחירה יש הטיה אישית ,השאלה כמה ההטיה מכריעה את הנתונים והשיקול המקצועי)  ובחרו אדם עם יותר ניסיון, הנקודה שלא רק הניסיון קובע אלא גם פרמטרים רלבנטים אחרים כמו יעילות ,אפקטיביות, עבודה לטווח הארוך ,עבודה בצוות, דייקנות, סדר וארגון יכולת עבודה בסביבה מרובת משימות, ומרובת תוכנות ומחשבים ועוד. ככל שפרמטרים אילו גבוהים אצל אחד ונמוכים אצל השני, כדאי לקבל את הראשון , למרות הניסיון והידע הפחותים יותר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה