יום שישי, 3 ביוני 2011

ראיונות בסוכנות ביטוח הסדרים פנסיונים מבטח סיימון עם המלצות לראיונות


ראיונות בסוכנות ביטוח הסדרים פנסיונים מבטח סיימון עם המלצות לראיונות
 אני מתאר את הראיונות שעברתי בסוכנות הביטוח מבטח סימון  שהיא חברת בת של מגדל  ומיקומה תמיד היה ברחוב אחד העם  בת"א בבית פסגות לשעבר בנין אפריקה ישראל. ב-2011 היא צפויה לעבור עם שאר חברות הבת של מגדל לבניין החדש ברחוב היצירה בפ"ת סמוך מאד (מעבר לכביש) למשרדי מגדל ביטוח.

ראיון ראשון ב-2008 במבטח סיימון לתפקיד רפרנט ביטוח חיים בצוות חיים , התפקיד יועד גם למי שאין לו ניסיון. כאשר הגעתי לקומה המיועדת ,לר ראיתי אף אחד ואחת והבנתי שמשהו לא כשורה. ירדתי למשרדי כ"א בקומה אחרת , והתברר לי ע"י פקידת הקבלה שהראיון זז  בעוד שעה,  ולכולם התקשרו להודיע מלבדי . אף אחת לא התקשרה אלי.ההודעה של רכזת כ"א הייתה שהיא התקשרה אלי  מספר צלצולים ולפני שהרמתי ,היא נתקה את הטלפון. והרכזת כ"א דיווחה לממונים עליה (או אפשר יותר נכון לומר לקולגות שלה) שהיא הודיעה לי . הרכזת לא טרחה לצאת מחדרה ולהתנצל וכיוצא. קבלתי את ההתנצלות הקצרה מפקידת הקבלה.
מה לעשות צריך לחכות עוד שעה. חיכיתי באותו מקום במשרדי החברה כ-50 דקות עד לרבע שעה לפני הראיון וקראתי ספר במשך ההמתנה  ועליתי לקומה הרלבנטית לראיון  (למבטח סיימון יש מספר קומות בבניין) .
אני ממליץ לא להיות במשרדי החברה מעל ל10-5 דקות לפני הראיון, זה יוצר רושם רע והסיכוי להתקבל נמוך יותר.

כבדתי  את עצמי בשתיה וגם בכמה עוגיות עד ששאר המועמדים הגיעו,אני ממליץ לשתות בלבד כל שתיה אך לא לאכול כיבוד כמו עוגיות וכיוצא בפרט שהמראיינים נמצאים לידך, זה יוצר זילות בפרט שלא אוכלים עוגיה אחת או שתיים, גם אם מדובר באוכל שלך.

היינו 10 מועמדים במרכז ההערכה עם רכזת כ"א שהייתה צעירה . לא היה מבנה אחיד במועמדים -  חצי גברים וחצי נשים, מבוגרים וצעירים וצעירים מאד,  חסר השכלה עם השכלה ועוד.  כצפוי הצגה עצמית ודינמיקה קבוצתית. בדינמיקה היה צורך לדרג פעולות שצריך לעשות קודם.
יש לציין שמועמדת אחת הגיעה באיחור והפסידה את ההקדמה של המראיינת וקצת את ההצגה העצמית. מועמדת הייתה צעירה רוסית בגיל 20 מנהלת סניף מקדולנדס (ועכשיו מעונינת לעבוד בתחום הביטוח) והיא ישבה בסוף ליד איש מבוגר (40+). בד"כ מי שמאחר יש לו סיכוי קלוש להתקבל ,מומלץ לא לאחר גם אם יש סיבה מוצדקת לכך, בפרט כאשר שאר המועמדים והמראיינים מחכים לך. 
בין המועמדים היו בן סטודנט לתואר שני בהתמחות מימון ושוק ההון  ובת שסיימה תואר ראשון במנהל עסקים בהתמחות מימון ושוק ההון.אותו בן חלק בכל הבניין ומחוצה לו קורות חיים בשפע (לא ידוע לי האם היה מוזמן לראיון מראש במבטח סיימון , או שקבלו אותו עכשיו לראיון בעקבות קורות החיים).
כמו שאתם כבר מנחשים ,חשבתי שהם יבחרו לתפקיד ,כי זה מה שהחברה מחפשת בדרישות , תואר אקדמי ורצוי בהתמחות מימון ושוק ההון, צעירים וגם יפים.לאחר כמה חודשים לערך מזמן הראיון , קראתי ראיון על מנהל בכיר במבטח סיימון וזה מה שהוא אמר. והחסרון הבולט שלהם שהוא יתכן גם יתרון- ללא ניסיון בביטוח וללא ניסיון ניהולי. 
בדינמיקה  הצעירה הנ"ל והמבוגר לקחו בנוק אאוט את הבן והבת וסדר שנבחר על דעת הקבוצה היה לפי הסדר של הצעירה והמבוגר. מתברר שלבן והבת יש כשלון בניהול משא ומתן וגם במכירות . אחרי סיום זמן הדינמיקה כל אחד ואחת אמרו מה הסדר שלהם ,והמראיינת שאלה את  הצעירה ,איך היא מסבירה שהדירוג שלה הוא הדירוג של הקבוצה ? כבר אמרתי שהצעירה טובה במשא ומתן והיא תחרותית ?
כמו שאתם יודעים בדינמיקה חייבים כל חברי הקבוצה להסכים לסדר המסוים. ללא הסכמה של כולם אין הצלחה במשימה. בתחילה קצת השתתפתי בדינמיקה אך שכבר ראיתי לאן הדברים נוטים הבנתי שיש סיכוי קלוש שנעמוד במשימה,אני וחבר ליד לדירוג של הבן והבת אך שונים מדירוג הצעירה והמבוגר. שאר המועמדים בקושי השתתפו במשהו. 
אני כבר ידעתי לפני ההצגה העצמית וכל שכן לאחריה שיבחרו לשלבים הבאים הבן והבת גם אם הם יכשלו. ולכן ששאלו אותי מה אני חושב , אמרתי שהם יכולים להמשיך בדינמיקה אני מסכים ,רק שיידעו שהמראיינת בחרה בבן ובבת ללא קשר לתוצאות ,ולכן עדיף שיסכימו לדעת הצעירה והמבוגר שהם לא היו בעדיפות רכזת כ"א. וכך היה. 
הרכזת כ"א לא התערבה בדברים שאמרתי  , גם החבר שישב לידי שקצת התערב בתחילה ,שתק בהמשך שראה שאני לא מתערב. אמרתי לו בשקט שחבל על הזמן ולא נתקבל לעבודה.  

אחרי השאלות ,רכזת כ"א יצאה והוציאה אותנו להפסקה של 10 דקות.והודיעה שזה שלב מסנן לא כולם יעברו לשלב הבא. כמו שהבנתם כבר,  עלו לשלב הבא רק הצעירה המבוגר הבן והבת. אני לא יודע מה היה ההמשך ולא בזבזתי את זמני, כדי לדעת האם אני צודק לחלוטין או לא ,אבל לא קשר לתאר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה