יום חמישי, 9 ביוני 2011

איך אני מתמודד עם סלי קניות כבדים בהליכה ארוכה ובאוטובוס ?


איך אני מתמודד עם סלי קניות כבדים בהליכה ארוכה ובאוטובוס ?
אני עושה קניות ברשת "יש"  בבני ברק ברחוב שלמה המלך.אני משתמש רק בתחבורה ציבורית-אוטובוס ולא ברכב פרטי. אני אהיה שמח אם אוכל לחזור ברכב של חבר, אולם עד היום לאורך השנים זה היה כמה פעמים בלבד.

יש גם סניף "יש" ברחוב השומר בבני ברק ליד מכבי אש סמוך לרחוב הראשי ז'בוטינסקי,אך אני לא הולך לשם.כי מחיר הנסיעה יותר יקר :5.10 ₪ לעומת 6 ₪. בנוסף ששם יש תורים יותר ארוכים ויש צורך ב-5 ₪ לעגלה. בשלמה המלך אני מוצא תמיד עגלה פנויה ללא צורך בכסף. וכמובן העיקר גם שנותנים לי שירות יותר טוב ומכירים אותי ולא עושים בעיות בעיקר בהחזרת מוצרים והחזר כסף.

אני משתמש ב2 תיקים רחבים שיכולים להכיל 25 קילו בנפח ו-20 קילו נפח בנוסף לעגלה הנפוצה לשוק  עם 2 גלגלים. בד"כ משתמשים זקנים בעגלה לקניות בסופר מרקט השכונתי. לעיתים רחוקות, אני לוקח גם את התיק הירוק של מגה, כאשר יש סיכוי לקניות מרובות או לקנית הרבה בקבוקי זכוכית בעיקר (כמו יין ומיץ ענבים או שמן) .

בד"כ אני שם את המוצרים בעגלה ובעוד 2 תיקים ,ובד"כ לעיתים מלאים או מלאים למחצה  ולעיתים רחוקות לפני החגים או כאשר יש מבצעים משתלמים בעיקר בירקות בד"כ התיקים מלאים לגמרי. בד"כ אני מרים ב-2 התיקים מינימום 25 עד 35 קילו. תיק אחד אני שם כל כתף ימין ותיק שני על כתף שמאל . מכיוון שאני סוחב ביד את העגלה על גלגלים,אני שם את התיק הקל יותר על צד ימין. לעיתים יש עוד מוצרים שלא נכנסו או שלא יכולים להיכנס לתיקים כמו נייר טואלט או עוד ירקות, אז אני שם את השקית או האריזה על העגלה.

יש מרחק של ק"מ וחצי לערך מרחוב שלמה המלך עד כביש גהה עד תחנת אוטובוס 68. יש אפשרות ל-2 תחנות יש בגשר גבעת שמואל מול תחנת דלק סונול ויש מול גשר קוקה קולה מול תחנת דלק פז. אני נוהג לעשות הליכה לכיוון לגשר גבעת שמואל , כי יש פחות בני אדם בתחנה ואפשר לשבת וזה מקום מוצל  בפחות שמש וגשם.

מה קורה בתקופת הגשמים? אני הולך תמיד כאשר אין גשם.מקסימום לוקחים מעיל גשם  או מטריה.(את המטריה תמיד אני מחזיק ביד שמאל ביד הפנויה) אם לא יורד גשם , אני שם את המטריה בתיק למעלה. אולם טפטופי גשם לא מטרידים אותי , ממילא אני מתקלח תמיד לאחר הקניות, מזיעים הרבה ממאמץ הרמת התיקים. 

אני קונה כבר כמה שנים טובות , ועד היום לא קבלתי כל הצעת עזרה כלשהי בהרמת התיקים או בעגלה, גם כאשר הייתי צריך להיעצר מידי כמה עשרות מטרים מהמשקל הכבד וכן כדי לסדר את התיקים שנפלו מהכתף.  כנראה כולם חושבים שהדבר קל עלי. לאחר נשיאת תיקים אילו ,תמיד כואב קצת בכתפיים בעיקר מרגישים זאת בבוקר לאחר שינת הלילה.

שבוע שעבר לפני שבועות  עשיתי קניה כפולה כמו שכתבתי בפוסט לאחר הקניות עליתי לאוטובוס חזרה לבית עם תיק כבד (20 ו-10 קילו )לכל כתף עם עגלה מלאה . למרות שאני הייתי ראשון בעליה לאוטובוס ,גם היכן שהאוטובוס עצר ,2 נשים נצלו שאני עם 2 תיקים על הכתפיים ועם עגלה ולא יכול להיכנס בהן עם התיקים ועקפו אותי בעליה.

זה היה בסדר מבחינתי  אילו בנשים היו מוציאות מיד את כרטיס רב קו ומשלמות מייד- מוטב , אך עד שהוציאה  את הכרטיס רב קו מהכיס והשניה שלמה במזומן לקח חצי דקה- דקה עד לתחנה הבאה  ואני עדין עומד עם התיקים על הכתפיים ומחזיק ביד את העגלה. אישה עם רב קו עם חופשי חודשי נכנסה פנימה והאישה עם המזומן שלמה ועמדה מטר קדימה במעבר ליד הנהג.שלמתי ברב קו ,היא ראתה שאני צריך להיכנס ונכנסה פנימה ועמדה בעמדת נכים היכן שאני צריך לעמוד. כאשר ראתה שאני צריך את המקום ,פנתה את המקום. אותם  2 נשים היו בלבוש חרדי , אך נהגו בחוסר דרך ארץ . בחברה החרדית מקובל שגברים הולכים לפני הנשים ולא הגבר אחרי האישה. וכל שכן כאשר הגבר עומד צמוד לאישה מאחורה.

כדי שאני לא יפריע עם 2 תיקים כבדים ועם עגלת קניות על גלגלים צריך מקום נרחב, וזה רק במקום עמדת נכים. אני חייב לעמוד ולא יכול לשבת כדי שהתיקים והעגלה בעיקר לא יזוזו הצידה ויפגעו בנוסעים וגם שהסחורה לא תיפגם . באוטובוסים מסוימים של קווים יש אפשרות של קשירה ,ובד"כ אני משתמש בכך לקשירת העגלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה