יום ראשון, 26 ביוני 2011

ראיון עבודה ראשון ואחרון בבנק לאומי בת"א לתפקיד רפרנט משכנתאות במוקד


ראיון עבודה ראשון ואחרון בבנק לאומי בת"א לתפקיד רפרנט משכנתאות  במוקד

ממש אחרי תואר ראשון  עוד שהייתי עובד בחברת ביטוח דקלה ,שלחתי קורות חיים למשרת רפרנט משכנתאות במוקד בנק לאומי ברחוב מונטיפיורי בת"א.

קבלתי זימון לראיון בשעות הצהרים. היה באחת הקומות העליונות.קבלתי עזרה ע"י השומר בכניסה. נכנסתי לאחר צלצול הפעמון ואמרתי שבאת לראיון, הופניתי לאחר כבוד ע"י ראש  הצוות המראיין לחדר אוכל של המוקד. חכיתי למשך כמה דקות ,באתי כמה דקות לפני הזמן, וכנראה ראש הצוות עמד על כך שזמן הראיון יהיה בדיוק בזמן שנקבע.

בחדר האוכל ראיתי את ההמלצות של הלקוחות על טיפול רפרנטי המשכנתאות .להרבה עובדים היו המלצות ולכמה היו המלצות כפולות. ההמלצות היו בכתב יד בעיקר ונשלחו בפקס. בהמלצה היה כתוב על מה הוא משבח ואיזה טיפול קבל ולאחר אילו בעיות שהיו. מה שאפשר לו לדעת קצת על אופן העבודה קצת ועל האתגרים בתפקיד.

האם זה טוב שעובדים גם בזמן ההפסקה שלהם מהעבודה בחדר אוכל צריכים לראות  את העבודה? לדעתי ממש לא מתאים. בהפסקה צריכים הפסקה מהעבודה. בנוסף היה גם לוח של אירועים שונים במשך הזמן.

נכנסתי לראיון, הצגתי את עצמי בצורה הכי טובה שיש, הצגתי את היכולות שלי בתחום הבקאופיס ובשירות לקוחות- עזרה למאות סטודנטים למשפטים בתואר ראשון  בקריה האקדמית אונו ,את יכולת ההדרכה. וההבטחה שאוכל לקבל יותר המלצות מלקוחות יותר מכל עובד אחר במוקד כולל הטובים ביותר.

במוקד היו עובדים צעירים, עובד בכיר היה בגיל 24-25 והוא שאל האם יש לי בעיה לקבל מרות ממנהל יותר צעיר (הייתי בגיל 30) . עניתי שכמובן שאין בעיה ואני בעד מנהלים צעירים.  
לאחר הראיון ,התקבלתי להמשך תהליך במכון מיון פילת. פעם ראשונה שאני הולך למכון מיון. לא ידעתי מהו מכון מיון ואילו מבחנים עושים שם. לא התכוננתי מספיק למבחנים ולא לדינמיקה קבוצתית ולא לראיון עם פסיכולוג.

למרות שבשנה השלישית הייתי גומר את המבחנים תוך חצי שעה עם יכולת חשיבה והחלטות מהירה ,לא משנה מה יכולת האנליטית שלך ,צריך להתכונן למבחן בפרט מי שלא היה במכון מיון. כיום יש ספרים וגם מכונים כמו מכון נועם שמכין למכון מיון.
לאחר מכן הייתי במכוני מיון מספר פעמים רב גם בפילת וגם באדם מילא. ולכן אני יודע שזה היה מבחן המיון הכי גרוע שעשיתי.

המבחנים בקומת כניסה של מכון מיון לקחו כ-8 שעות מ-8 בבוקר עד 16.00 בצהרים עם הפסקה בצהרים של חצי שעה לערך. הבאתי כמובן קצת אוכל מהבית להישרדות עד שאחזור ואוכל בבית ארוחה טובה.כמובן שיש אפשרות לשתות בין הבחינות וההפסקות.

היו מספר בחינות פסיכוטכניות על מחשב, היו בחינות של השלמת משפטים, לצייר ציורים כמו של עץ ובית, כתיבה בכתב יד את קורות החיים שלך, לכתוב סיפור קצר על מה שאתה רואה בתמונה.  היה בחינה שנמדדה לפי זמן של ציור צורה אחת כמה שיותר ובהתאם לציור. היו לפחות 5 צורות שונות.

נכשלתי כמעט בוודאות  בדינמיקה הקבוצתית. היו רק נשים והמאבחנת גם אישה. הבחורות לא היו מיועדות לתפקיד שלי אלא לתפקידים אחרים כמו טלריות  בבנק בעיקר ופשוט איגדו אותנו יחד לצורך דינמיקה קבוצתית. לאחר הצגה עצמית קצרה ,היינו צריכות כקבלן מבצע לבנות גשר מקוביות לגו עם כביש בהתאם לציור בדיוק עבור עיריית ת"א. כל סטיה עולה כסף.

עקב גובה הרגלים שלי, לא כ"כ הסתדרתי עם ישיבה על רצפה, וכאבו  לי מאד הרגלים,הייתי צריך להחליף תנוחת ישיבה בכל פעם.
בנוסף שהבנות השתלטו על מרחב הישיבה העגולה ובקושי  הייתי במעגל ,או יותר נכון הייתי בחצי גוף מחוץ למעגל עד שיצאתי ממנו.כבחור דתי אני לא יכול לשבת בקירוב בשר לבת ,בפרט שצורת הישיבה הייתה בת מכאן ובת מכאן וגם מלפניי במעגל.  

סייעתי בבנית הגשר אך לא הייתי משתתף ממש דינמי וכאחד שקובע את הביצוע . לא היה כל תכנון בניה לגשר והוא יצא קצר מהנדרש מ-2 צידי הכביש. הגשר היה צבעוני עם עיצוב ראוי

המאבחנת אמרה שלא בנינו את הגשר כנדרש  ודרשה פיצוי והחזר כסף על הגשר. כל הבנות כמובן אמרו שאין בעיה והציעו עוד הצעות . מה שבטוח שעם הצעות שלהם קבלן הביצוע היה פושט רגל, כך זה שחיים בועלם של שכירים ולא עצמאים.

כמנתח מערכות מידע לא אמרתי דבר כי היה כשל מתחילה ועד סוף ,ואנו משלמות את התוצאות. וכמנהל עסקים לא אמרתי שהן טועות לגבי הפיצוי לעירייה.  גם כאשר המאבחנת הבחינה בשתיקתי ושאלה אותי מה יש לי לומר בענין , בחורה חצופה אחרת לא הניחה לי לדבר והתפרצה עם רעיון חדש שכל שאר הבנות אחריה.

המאבחנת לא נתנה לי הזדמנות להגיב שוב ,רק בשלב השאלות הפרטניות מה כל אחת חושבת על תהליך הדינמיקה הקבוצתית. אז הבעתי את דעתי שהייתה מנוגדת כליל לדעת הבנות שם.

לאחר מכן היה גם ראיון עם פסיכולוג. וזה הראיון הראשון והאחרון שהיה לי עם פסיכולוג . חצי מהשאלות היו שאלות שנשאלו קודם. הוא שואל בעיקר שאלות רגשיות ,תלויות מצב ולא שאלות מקצועיות לתפקיד עצמו.

בסוף הראיון בחוץ שאל אותי למה אני מתנגד לגרפולוג  ? (עוד סיבה שלא התקבלתי היא כי לא אשרתי לשלוח את כתב היד שלי לגרפולוג. ללא אישור שלך אי אפשר לשלוח כתב יד לאבחנה ע"י גרפולוג)  ,ואמרתי מה שאמר לי המרצה להתנהגות צרכנים שגרפולוגיה אין  אישוש מדעי. ומה שלא מדעי לא נבחן ולא צריך לקחת בחשבון בתהליך קבלה לעבודה.

בנק לאומי לא טרחו להרים אלי טלפון , כדי לומר לי שלא התקבלתי. החברות מוכנות לשלם על מכון מיון , אבל לא על הזמן להודיע למועמד שלא התקבל.

לאחר שנתיים וחצי לערך בסוף 2009  ,הציעה לי רכזת כ"א עבודה באותו מקום עבודה , אמרתי שהוצע לי התפקיד בעבר ואני לא מעונין לנסות להתקבל אליו שוב.

להזכירך, כאשר אתה לא עובר מכון מיון לבנק ולא מתקבל לתפקיד , אתה שרוף מבחינת הבנק במשך שנתיים לפחות ואי אפשר להתקבל לשום תפקיד. ולכן גם לא קבלתי כל הצעת עבודה מבנק לאומי לאחר מכן.

בתחילת 2010  בסוף תואר שני במנהל עסקים ותחילת התמחות שניה  ולאחר ראיון עבודה בדפי זהב , קבלתי טלפון ראשון מרכזת כ"א מבנק לאומי לתפקיד בבנק שדרש קורס והשתלמות מקצועית בבנק. כנראה הבנק דורש שאסיים את התואר לחלוטין כדי לקבל את התפקיד ולא שעדין אלמד באקדמיה ,ולכן לא היה המשך למרות שהתאמתי לכל דרישות התפקיד.

עד כה לא קבלתי כל טלפון לתפקיד רלבנטי מבנק לאומי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה